تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۵۸۸۰۵
کبنا گزارش می‌دهد:

برگزاری اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار در یاسوج/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ما موظفیم جانانه موانع راه بانوان را برداریم

۸
۱
برگزاری اولین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار در یاسوج/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ما موظفیم جانانه موانع راه بانوان را برداریم
کبنا ؛اولین کنگره استانی بانوان اثرگذار عصر روز سه‌شنبه(2 اسفندماه 1401) در اداره کل آموزش و پرورش یاسوج برگزار شد. فراخوان ثبت‌نام در این کنگره قبلاٌ از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شد. 
عاطفه‌السادات مدبرنژاد_مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: این کنگره در جهت شناخت و بهره‌مندی استان از ظرفیت زنان توانمند، خبره، جهادگر و پیشران که در منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طلایه‌داران عرصه جهاد تبیین و تحقق تمدن اسلامی هستند، برگزار شد. 

مدبرنژاد با اشاره به شیوه برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم شرکت در این کنگره به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که همه بانوان عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد مطلع شوند و در همین راستا ارتباط مستقیم با فرمانداران، بخشداران و مسوولین مختلف برقرار کردیم و برگزاری این کنگره را اطلاع دادیم. همچنین از سایت‌های خبری مختلف در اطلاع‌رسانی این کنگره بهره گرفتیم.
مدبرنژاد افزود: هرچند زنان استان ما همه اثرگذارند؛ اما این کنگره به‌صورت نمادین از بین زنانی که رزومه خود را در سامانه ما ثبت کرده بودند توسط هیئت داوری تعداد کمی از بانوان ارزشمند و عزیز استان ما انتخاب و در این برنامه از آنها تجلیل خواهد شد.



علی احمدزاده_استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این کنگره ضمن تشکر از بانوان بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان در جامعه ارزش بالا و والایی دارند. ما زنان عالِم و دانشمند داریم. زنانی که به درجات بالای اجتهاد رسیدند زنانی که در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی نقش ایفا کرده و خوش درخشیدند و الان جامعه پر است از زنان اثرگذار، کسانی که با اقداماتشان در جامعه اثر گذاشتند و راهی را پایه‌گذاری کردند که پیروان زیادی دارد. 
احمدزاده با اشاره به اهمیت اشتغال‌‌زایی در بین بانوان استان گفت: همیشه به معاون اقتصادی گفتم اگر بانوان بخواهند کاری انجام بدهند تسهیلات در اختیارشان قرار دهید؛ زیرا بانوان این ظرفیت را دارند که در همه زمنیه های علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی بدرخشند و پیشرفت کنند. 

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرزندآوری در زمان کنونی گفت: حدود سال 76 که فرماندار بودم از من خواستند تا در جلسه‌ای درباره اهمیت فرزندآوری سخنرانی کنم؛ آنجا نپذیرفتم، زیرا از نظر خودم در آن شرایط فرزندآوری و تشویق به افزایش جمعیت کار درستی بود؛ شرایط الان خیلی با گذشته متفاوت است و ما در زمینه افزایش جمعیت رشد منفی داشته‌ایم. این در حالی است که تمام کشورهای همسایه رشد مثبت داشته‌ایم؛ اما کشور ما به رشد منفی داشته است.
وی افزود: این بحث جمعیت تبدیل به یک پاشنه آشیل برای کشور شده است که ان‌شاءالله مردم با بصیرت ما این مسئله را دریابند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه زنان قدرت اثرگذاری دارند، گفت: ما موظفیم جانانه موانع راه بانوان را برداریم چون نگاه ما بر این است که بانوان می‌توانند اثرگذار باشند.
احمدزاده در پایان گفت: ضمن تشکر از مدبر نژاد برای گرد هم آوری زنان تاثیرگذار کهگیلویه و بویراحمد 
و معرفی این زنان لازم است. یادآور شوم زن بودن هیچ محدودیتی ندارد اتفاقاٌ گاهی زنان بسیار موثرتر از مردان‌اند و بانوان گران‌قدر استان بدانند که دولت از زنان و برنامه‌های مربوط به آنها حمایت خواهند کرد.


سردار حکمتیان_فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این کنگره گفت: امنیت در تمام حوزه‌ها باید باشد و امنیتی پایدار باشد و امروز ما نظامی‌ها به امنیت پایدار با حضور و پشتوانگی مردم اعتقاد داریم. و به این اعتماد ایستاده‌ایم و برای امنیت جمهوری اسلامی عزیزمان تلاش می‌کنیم.
حکمتیان با اشاره به شرایط کنونی تصریح کرد: امروز ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم جنگ در آستانه تحمل، جنگ اقتصادی تا نظام را ناکارآمد نشان دهند و این دشمنان ما در نهایت دنبال تغییر ساختارند. دشمن باور  قلبی ما را یعنی آرمان‌ها و اعتقاد ما را مورد هدف قرار داده است.
وی افزود: اگر زمانی جنگ سخت را علیه ما راه‌اندازی کردند،  همین مردم بودند زن و مرد که به تبع از سرور و سالار شهیدان علیه یزیدیان ایستادند آیا اکنون ما این کار را انجام می دهیم؟!
حکمتیان با اشاره به اثرگذاری زنان گفت: زنانی الگوی ما هستند که  در راه دین و راه خدا فرزند دادند، سر بریده برادر دیدند، پهلویشان شکست؛ اما وقتی از آنان پرسیدند شرایط چگونه است؛ فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم. الگوی همه ما مردان و زنان، بانوان گرانقدری چون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است؛ اما حالا ما را از فشار اقتصادی می‌ترسانند.

حکمتیان با اشاره به نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: در زمان انقلاب زنان بیشتر از مردان در میدان بودند و تلاش کردند و این انقلاب بخش زیادی از پیروزی خود را مدیون زنان است و اکنون نیز به شیرزنان خود افتخار می‌کند و به بانوان اثرگذارش نیازمند است.
وی افزود: مادران و همسران شهدا، زنانی که در پشت سنگرهای جنگ کمک‌های بی بدیلی انجام دادند و حتی در خط مقدم تفنگ به دست ایستادند و مقاومت کردند و ما تا همیشه قدردان این بانوان گران‌قدریم.
حکمتیان در پایان گفت: اگر اکنون جنگ، جنگ ترکیبی است جهاد هم باید ترکیبی باشد. امروز بیشتر از همیشه به کار جهادی و انقلابی نیاز داریم و زنان می‌توانند نقش بسیار موثری در این شرایط داشته باشند.
در پایان برنامه از بانوان اثرگذاری که در کنگره ثبت‌نام کرده بودند و توسط هیئت داوران برگزیده شدند، تجلیل و قدردانی شد.






نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
حرف فقط..حرف الکی فقط...فقط و فقط وفقط حرف و حرف و حرف..ادم حالش بهم میخوره/ر برای همه مثل روز روشن مشخص هست که هیچی بارتون نیست و کوچکترین کارایی نداری
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بانوان تأثیر گذار رو لطفاً تکراری دعوت نکنید.
زیادند بانوان تأثیر گذاری که در این جمع نبودند.
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا این همایش های مسخره و اراجیف را جمع کنید ایا میدونید اون مباغی که هزینه این کارهای می شود نان سر سفره چند فقیره که و اغلب زنان از فقر دارن تن فروشی می کنند ب....
حسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام. بهتر نیست در این ایامی که تورم ،گرانی و بیکاری جان مردم را به لب رسانده و میلیونها نفر در تامین نان شب درمانده اند ، فکری به حال معیشت مردم شود ، هزینه های گزافی که چنین همایش ها دارند جمع آوری و به خانواده های محتاج داده شود . البته این پیشنهاد است ،شاید برگزاری این همایش گشایشی عجیب در معیشت مردم ایجاد کند .
سوزان
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط حرف میزنید فقط حرف .
تاریخ
Iran, Islamic Republic of
بر اساس سلیقه خود انتخاب کرده و اسمشو گذاشتین تاثیر گذار چرا ۲ تا از خانم های که میرن تو خونه اين و اون برا یه لقمه نان ظرف میشورن رو زباله گرد های برا پلاستیک کهنه و و و و و
سجادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر این حرکت
ان شاالله تداوم داشته باشه و سایر بانوان تاثیر گذار دیگه را هم پیدا کنید
اما شروع خوبی بود خدا قوت
آوری
Iran, Islamic Republic of
گزارش خیلی ناقص است، مثل همه گزارشات استان لازم است رسانه ها نسبت به تحلیل و چرایی و خروجی خبر توجه بیشتری داشته باشند
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1