تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۵۸۵۶۵
سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

اهمیت توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اهمیت توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی به عنوان مهمترین رکن کار تربیتی و فعالیت‌های قرآنی در مدارس تأکید کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در جلسه شورای معاونین آموزش پرورش استان، رؤسا و معاونین آموزشی آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق که با حضور مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش که در گچساران برگزار شد برنامه‌های کاری خویش را در اداره قرآن، نماز و عترت تشریح کرد.
وی گفت: لازم می‌دانم از برنامه‌ریزی و هدایت مدیران محترم آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برای حضور با شکوه فرهنگیان و جامعه دانش‌آموزی استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن که با حضور پرشور خویش حماسه بی بدیلی را خلق کردند تشکر و قدردانی نمایم.
حجت الاسلام مصباح نژاد به اهمیت راهپیمایی امسال اشاره کرد و گفت: ویژگی برجسته راهپیمایی ۲۲بهمن سال 1401 ملت ایران حضور جوانان و نوجوانان در کنار سایر اقشار جامعه بود که قطعاً محصول احساس وظیفه و برنامه‌ریزی و تبیین و ترغیب اساتید و مربیان و مدیران محترم آمورش و پرورش بود که تحت راهبری مدیرکل محترم جناب حاج عزت خواه صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش‌گانه تربیتی اولین ساحت تعلیم و تربیت را ساحت تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: ذیل این ساحت فعالیت‌های قرآن عترت و نماز تعریف می‌شود و نهاد آموزش و پرورش مهمترین و راهبردی‌ترین نهاد فرهنگ ساز کشور است که باید همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش قوی داشته باشیم تا به حیات طیبه و زیست مؤمنانه برسیم.

سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه با این مبانی مسئولیت خدمت به قرآن و عترت و نماز را پذیرفتم تصریح کرد: توسعه و گسترش هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی مهمترین بستر کار تربیتی در مدارس است، که می‌تواند محور فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآن عترت و نماز قرار گیرد از جمله برگزاری گفتمان‌های دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری جلسات شنبه‌های تفسیر در ادارات آموزش و پرورش استان، فعال کردن دارالقرآن‌ها به عنوان پایگاه‌های قرآنی و پرورش استعداد‌های قرآنی و تقویت آنان در رشته‌های حفظ تلاوت و تفسیر و اقامه نماز در ادارات و مدارس، تجهیز نماز خانه‌ها و ایجاد فضای مطلوب برای اقامه نماز، برگزاری مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به انس با قرآن عترت و نماز را بخشی از اولویت‌های کاری خویش بر شمرد.
حجت الاسلام مصباح نژاد از تشکیل کارگروه و کمیته تدوین برنامه‌های سالانه قرآن عترت و نماز با هدف کیفیت بخشی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و هم افزایی خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی استان با هدف پرهیز از موازی کاری و اثر بخشی مطلوب‌تر در میدان فعالیت‌های قرآنی و مناسبت‌های ولایی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان از دیگر برنامه‌های اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.
وی از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست رویکرد جدید تحولی در اداره قرآن، عترت و نماز را با جدیت پیگیری و دنبال کنند.
در این جلسه اعضای شورای معاونین مهمترین اولویت‌های کاری آموزش و پرورش را بیان کردند و بر رصد میدانی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس تأکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1