تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۵۸۴۵۵
از بافت قدیمی شیراز تا واردات بنزین؛

چالش شوهران برای همسران دولتی!

۰
چالش شوهران برای همسران دولتی!
کبنا ؛بدون ترديد پس از حضور زنان در جايگاه‏‌هاي رسمي توجه به جايگاه و اقدامات اعضاي خانواده آنها پررنگ مي‏‌شود و برخي اوقات بهانه ‌خوبي براي تخريب دولتمردان زن است و برخي اوقات هم نمي‏‌توان منکر نقش اين همسران در برخي اتفاقات شد.
نقش همسر خزعلي در تخريب بافت قديمي شيراز
در روزهاي اخير نام سيدمحمدرضا رضازاده بيش از گذشته مطرح مي‏‌شود. او همسر انسيه خزعلي، معاون امور زنان رئيس‏‌جمهور و عضو هيأت امناي آستان‏‌هاي مقدس در شيراز و مشاور توليت حرم شاهچراغ است که برخي خبر از نقش او در تخريب بافت تاريخي شيراز مي‏‌دهند. محمدمهدي کلانتري، دبير کميته ميراث فرهنگي اتحاديه انجمن‏‌هاي علمي معماري، مرمت و شهرسازي ايران همسر انسيه خزعلي، معاون رئيس‏‌جمهوري را يکي از چهره‏‌هاي اثرگذار در ماجراي توسعه حرم شاهچراغ و تخريب بافت تاريخي شيراز عنوان مي‏‌کند. رضازاده 23 بهمن چنين پاسخ داد: «آنهايي‌که امروز در مقابله با طرح ساماندهي پيرامون حرم مطهر که اقدامي است در جهت مناسب‏‌سازي محيط، احياي زندگي در بافت پيراموني، حفظ و مرمت آثار ارزشمند تاريخي و ايجاد محيطي فرهنگي و معنوي در خور سومين حرم اهل‏‌بيت(ع)، به مخالفت برخاسته‏‌اند و با انتشار مطالب خلاف واقع جوسازي مي‏‌کنند، اقدام درخوري براي جلوگيري از اجراي آن پروژه به عمل نياوردند! همان‏‌ها که بعضي‏‌شان آن زمان بر کرسي‏‌هاي مسئوليت ميراث فرهنگي کشور تکيه زده بودند و امروز طلبکارانه در جايگاه مدعي ايستاده‏‌اند!» ظاهرا هنوز پاسخي به ادعاهاي همسر خزعلي داده نشده است.
چالش خانوادگي معاون احمدي‏‌نژاد با همسرش
پرونده همسران اصولگرا جالب است، مانند فاطمه واعظ جوادي! در سال 86 برطبق برخي شنيده‏‌ها روابط خانوادگي فاطمه واعظ جوادي رئيس سازمان حفاظت محيط‌‏‌زيست و همسرش مجيد يزداني تيره شد. به گزارش «فرارو» گفته مي‏‌شود تيرگي روابط اين دو تا آنجا پيش رفته که واعظ جوادي، دستور داده است از ورود يزداني به سازمان محيط‌زيست جلوگيري شود. برخي سايت‏‌هاي خبري اعلام کردند که مجيد يزداني که از سوي همسرش به‏‌عنوان بازرس ويژه رئيس سازمان منصوب شده بود، به اتهام فساد اقتصادي بازداشت شده است. هرچند اين خبر از سوي يزداني به شدت تکذيب شد اما رسانه‏‌هاي نزديک به دولت تصريح کردند که وي جهت اداي پاره‏‌اي توضيحات و ارائه شهادت به دستگاه قضائي احضار شده است. مجيد يزداني پس از مدتي از سمت خود استعفا کرد و پس از آن به‌عنوان نماينده سازمان محيط‌زيست در کميته ملي طبعيت‏‌گردي به فعاليتش در اين سازمان ادامه داده است. خبري ‏‌مبني بر بازداشت 48 ساعته مجيد يزداني، هم منتشر شد و فاطمه واعظ جوادي بالاخره از سال 88 از اين سمت کناره گرفته و در مراسم توديعش گفت که زير بار اين مسئوليت خميده شده است.

اتهام به شوهر براي سکوت همسر
سيدمحمد هاشمي، همسر معصومه ابتکار از دانشجويان پيرو خط امام و از فعالان سابق سياسي کشور است و بارها اتهاماتي از سوي اصولگرايان به او وارد شد و اين در حالي بود که همگان مي‏‌دانند هدف اصلي تخريب معصومه ابتکار است. سال 93 جهان‌نيوز نوشت: آقاي موسوي‌نژاد پشت پرده واردات بنزين را منتشر کرده و گفت که همسر سرکار خانم ابتکار در اين رانت بنزيني دست دارند. سيدمحمد هاشمي همسر معصومه ابتکار؛ که به‌دلايلي خاص از يکي از ارگان‌هاي مهم کنار گذاشته شده بود؛ به‌همراه همسر خود (معصومه ابنکار) و چند نفر از دوستانشان در سال 1369 شرکتي را در زمينه صادرات و واردات تاسيس مي‏‌نمايند و محمد هاشمي به ‌عنوان رئيس هيات‏‌مديره انتخاب مي‏‌گردد. در تاريخ 9/8/71 شرکتي به‌نام (آرين شيد) قراردادي به مبلغ380000000ريال در خصوص تامين 4000 مترمکعب چوب روسي مورد نياز استانداري تهران منعقد مي‏‌نمايد. نکته قابل تامل اين است که آقاي محمد هاشمي، همسر خانم ابتکار رئيس هيات‏‌مديره شرکتي به‏‌نام «تبت» به شماره ثبت 57867 طبق درج در روزنامه رسمي کشور است ولي در قرار دادي که با استانداري مي‏‌بندند نام شرکت به آرين شيد با همان شماره ثبت و مديرعامل تغيير پيدا مي‏‌کند. اين شرکت با تمهيداتي خود را مالک چوب روسي و قادر به تحويل آن معرفي مي‏‌نمايد و با انعقاد قرارداد مبلغ 180000000ريال اخذ مي‏‌نمايند ولي بعدا معلوم مي‏‌شود مديران شرکت با تظاهر به داشتن کالا و امکانات و قدرت واهي اقدام به کلاهبرداري نموده‏‌اند.سال 94 هم پس از اعتراضات سازمان محيط‌زيست به کيفيت بنزين‏‌هاي توليدي در پتروشيمي‏‌ها، شايعه‏‌اي از سوي برخي مسئولان سابق وزارت نفت و همچنين برخي رسانه‏‌ها مطرح شد که پاي همسر رئيس سازمان محيط‌زيست وقت را وسط مي‏‌کشيد. در همان سال محمد هاشمي گفت: «من حتي يک ليتر بنزين در پمپ بنزين هم خريد و فروش نکرده‏‌ام، زيرا من با تاکسي تردد مي‏‌کنم. علاوه بر آن در تجارت بنزين، کار احمقانه‏‌اي است که يک نفر برود، بنزين را با ارز آزاد از خارج از کشور بخرد و بيايد در داخل کشور بفروشد، به‌غير از همه اينها خريد و فروش بنزين کميسيوني در وزارت نفت دارد و در آنجا نظارت عاليه‏‌اي است که خبر دارد، چه کسي بنزين وارد مي‏‌کند يا نمي‏‌کند.» و در سال 1400 ابتکار درباره شايعات و خبرها درباره همسرش گفت: «سناريوي واردات بنزين توسط همسر من کاملا دروغين و ساختگي بود که از طريق بولتني سردرآورد و نماينده‏‌اي هم تهمتي زد. من با مقام معظم رهبري مکاتبه کردم و ايشان دستور دادند مرحوم آقاي فيروزآبادي گزارش کاملي تهيه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بي‏‌پايه و اساس و کثيفي بود.»
داستان‏‌سرايي از بازداشت چند ساعته همسر مولاوردي
اتهام به همسران زنان اصلاح‌طلب با عدم فعاليت آنها عيان است. برخي اوقات هم يک احضار يا بازداشت چند ساعته با تيتر هدفمند «بازداشت همسر معاون رئيس‏‌جمهور» منتشر مي‏‌شود مانند سال 99 که جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات «شهيندخت مولاوردي» در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شد. يکي از حواشي دادگاه بازداشت همسر مولاوردي يعني حميد آيتي بود. پس از بازداشت آيتي چنين عنوان شد همسر مولاوردي که امکان حضور در جلسه دادگاه را نيافته بود در بيرون دادگاه انقلاب در انتظار همسرش بود که ناگاه بازداشت و به دادسراي اوين برده شد. مولاوردي درباره بازداشت همسرش توضيح داد: «روز دوشنبه سوءتفاهمي براي حفاظت قوه‏‌قضائيه پيش آمد و همسرم همان ‏‌شب آزاد شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1