تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۵۸۴۰۱
در پی بارش برف؛

برف راه بیش از ۱۴۷روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد /آخرین وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

۱
برف راه بیش از ۱۴۷روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد /آخرین وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در پی بارش برف راه ارتباطی بیش از۱۴۷ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در خصوص وضعیت راه‌های روستایی و اصلی شهرستان بویراحمد طی بارش برف گفت: از زمان بارش برف هفته قبل تاکنون راه ارتباطی بیش از ۱۵ روستای بخش لوداب همچنان مسدود است.
وی افزود: چال‌شاهین و مورنا از جمله این روستا‌ها هستند که دکل‌ها و فرستنده‌های رادیویی، تلویزیونی و مخابراتی نیز در این مناطق راه دسترسی ندارند و به مشکلی اساسی تبدیل شده است.
مهدوی مطلق اظهارکرد: همچنین راه ارتباطی ۷ روستای «بخش کبگیان» شهرستان بویراحمد نیز بدلیل بارش برف قطع شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود بارش برف، راه‌های اصلی شهرستان بویراحمد و راه عمد روستا‌های این شهرستان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.
راه بیش از ۱۰۰ روستای مارگون مسدود شد
همچنین «مختار اندرخور»_ فرماندار شهرستان مارگون_ نیز گفت: از حدود ساعت ۴ صبح امروز بارش برف در این شهرستان شروع شده و همچنان ادامه دارد بطوریکه تاکنون در شهر مارگون مرکز شهرستان ۳۰ سانتیمتر و در برخی جاده‌های روستایی و کوهستانی شهرستان ۵۰ سانتیمتر برف بارید.
وی با بیان اینکه شهرستان مارگون دارای ۱۷۸ روستا و ۲۴ هزار نفر جمعیت است، افزود: به استثنای راه اصلی مارگون به یاسوج و برخی روستا‌های حومه شهر مارگون، راه مابقی روستا‌های شهرستان که بیش از ۱۰۰ روستا هستند، بدلیل بارش برف قطع شده است.
اندرخور اظهارکرد: تاکنون برق و آب شهرستان مارگون وصل است و گزارشی مبنی بر قطعی نداشته‌ایم.
فرماندار شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی راه روستا‌های شهرستان که بدلیل بارش بر مسدود شده پس از اتمام بارش‌ها آغاز می‌شود.
اندرخور تصریح کرد: طی بارش‌های قبلی در محور شبلیز-سیاه کوه به زیلایی در شهرستان مارگون ۱۳ مورد سقوط بهمن رخ داد که ارتفاع این بهمن‌ها بین ۶ تا ۱۲ متر می‌رسید، با تلاش رهداران ۹ مورد از بهمنها ریزش‌برداری و بازگشایی شد اما بازگشایی و ریزش‌برداری چهار مورد دیگر بعلت بارش برف جدید فعلا متوقف شده و پس از مساعد شدن شرایط جوی انجام می‌شود.
برف راه ارتباطی ۱۰۰روستای شهرستان مارگون را بست
 فرماندار مارگون گفت: بارش‌های سنگین برف سامانه اخیر سبب بسته شدن محور‌های ارتباطی ۱۰۰ روستای این شهرستان شده است.
مختار اندرخور اظهار داشت: هم اکنون چهار راه ارتباطی شهرستان مارگون هر کدام به طول ۱۴۰ کیلومتر بر اثر بارش برف بسته شده است اما راه‌های ارتباطی شهر مارگون و چند روستای اطراف باز است.
اندرخور تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی شهرستان مارگون ۲دستگاه لودر برای بازگشایی راه‌های ارتباطی مذکور اختصاص یافته است.
فرماندار مارگون از شهروندان خواست صبور باشند تا پس از بارندگی عملیات اجرایی بازگشایی راه‌های ارتباطی در مناطق روستایی این شهرستان آغاز شود.
اندرخور تأکید کرد: ارتفاع برف در شهر مارگون به بیش از ۳۰ سانتیمتر و در برخی مناطق شهرستان به نیم متر سانتیمتر می‌رسد.
وی به شهروندانی که قصد سفر در جاده‌های این شهرستان را دارند خواست از مسافرت‌های غیرضروری به مارگون خودداری کنند.
فرماندار مارگون خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت مسافران در این شهرستان شهروندان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
اندرخور تصریح کرد: همچنین رانندگانی که در این روز‌های زمستانی قصد سفر به شهرستان مارگون را دارند از سالم بودن سیستم روشنایی خودروی خود اطمینان داشته باشند.
سقوط بهمن‌های بی‌سابقه
وی با بیان اینکه سقوط چنین بهمن‌هایی طی ۳۰ سال اخیر در شهرستان مارگون بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: از ابتدای بارش‌های امسال تاکنون در گردنه «سیاه کوه» از توابع شهرستان مارگون شاهد بارش بیش از ۳ متری برف بوده‌ایم.
فرماندار شهرستان مارگون عنوان کرد: براساس گزارش هواشناسی هشدار قرمز بارش برف در برخی از روستا‌های شهرستان مارگون که با استان چهارمحال و بختیاری هم‌مرز هستند، صادر شد که از مردم این مناطق تقاضا داریم از تردد‌های غیرضرور خودداری کنند.
اندرخور تأکید کرد: در تمام روستا‌های شهرستان مارگون باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق و امکان‌پذیر نبودن خدمات‌رسانی از سوی اورژانس هوایی بیماران و زنان پا به مای خود را جهت نزدیکی به مراکز درمانی به مرکز شهرستان و یا شهرستان‌های همجوار النتقال دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
وی اظهارکرد: با وجود تلاش راهداران، ریزش و سقوط بهمنهای بی‌سابقه جاده ارتباطی شبلیز بازگشایی نشد که به همین دلیل از مردم عذرخواهی می‌کنم.
برف راه ۲۰ روستای شهرستان دنا را مسدود کرد
«کورش درخشان زاده»، فرماندار شهرستان دنا نیز در رابطه با وضعیت راه‌های ارتباطی این شهرستان در پی بارش برف گفت: راه‌های مواصلای اصلی این شهرستان با وجود بارش برف باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.
وی افزود: بدلیل بارش برف راه ارتباطی ۲۰ روستای شهرستان دنا مسدود شده است.
درخشان‌زاده با بیان اینکه بارش برف از شب گذشته در شهرستان دنا آغاز شد، اظهارکرد: طی این سامانه بارشی تاکنون در شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا ۲۰ سانتیمتر و در منطقه شبلیز و حومه در این شهرستان حدود ۴۰ سانتیمتر برف بارید.
وی بیان کرد: از ابتدای بارش‌های امسال تاکنون در منطقه شبلیز این شهرستان ارتفاع برف به ۷۰ سانتیمتری می‌رسد.
قطع ۱۸ روزه راه ۳ روستای دیشموک
همچنین علیرضا نوروزی، بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا نیز دراین زمینه گفت: هم اکنون بارش برف را در شهر دیشموک مرکز این بخش شاهد هستیم و تاکنون ۲۰ سانتیمتر برف در این شهر بارید.
وی با بیان اینکه بخش دیشموک دارای ۱۰۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر است، اظهارکرد: راه ارتباطی روستا‌های "مورخانی" تا "رودریش" و "شِرُنگ رُنگ" حدود ۱۸ روز است که بدلیل بارش برف مسدود شده و راه ارتباطی روستای "سرتنگ لیراب" نیز قطع است.
نوروزی تصریح کرد: راه روستا‌های "سرگچ" و "پاپره" این بخش نیز بدلیل خاکی بودن در پی بارش‌ها اخیر امکان تردد و عبور و مرور ندارند. راهداران با یک دستگاه لودر در تلاش برای بازگشایی راه روستا‌های بخش هستند.
بارش برف در مناطق سردسیری چرام
عبدالرحمان توفیقیان_ فرماندار شهرستان چرام_ گفت: هم اکنون در مناطق سردسیری این شهرستان شاهد بارش برف هستیم، که تا کنون با تلاش راهداران راه‌های اصلی و روستای شهرستان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد و مشکل خاصی نداریم.
آخرین وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام محور‌های منتهی به شهرستان‌های سردسیر استان بخصوص شهر یاسوج با بارش برف همراه است.
عابد محمدی افزود: در حال حاضر تمام محور‌های منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، شامل بویراحمد، دنا و مارگون بارش به شکل برف دارند.
وی اظهارکرد: با وجود اینکه شهرستان‌های سردسیری از بامداد امروز تا کنون بارش برف را شاهد بوده‌ایم اما تمام مسیر‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف در محور‌های مواصلاتی بخصوص جاده‌های مناطق سردسیری، ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل به‌صورت شبانه‌روزی با برف روبی و نمک پاشی در حال خدمات‌رسانی هستند و تا کنون هیچ راه اصلی استان به دلیل بارش سنگین برف مسدود نیست.
محمدی در خصوص راه‌های روستایی استان ادامه داد: پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام خواهیم کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت لزوم تردد در محور‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۴۱ نیز انجام می‌شود. مردم همکاری لازم را با راهداری استان داشته، تا سفری ایمن میسر شود.
محمدی بیان کرد: در محور یاسوج- بابامیدان بارش سنگین برف، یاسوج-اصفهان بارش باران، یاسوج-شیراز بارش برف و باران، یاسوج- اقلید بارش سنگین برف، یاسوج-سپیدار-سادات بارش برف و یاسوج-مارگون-لوداب بارش برف را شاهد هستیم و در سایر محور‌ها ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد بارش باران را داریم.
طبق گزارش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگو‌های مختلف جوی، فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه به تناوب ادامه خواهد داشت بنابراین طی این مدت شاهد بارش برف در برخی مناطق سردسیری و ارتفاعات و باران، گاهی رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ و مه خواهیم بود.
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته‌ایستگاه هواشناسی امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر‌های یاسوج و سی سخت با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1