تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۵۸۳۴۷
قولی که معاون اقتصادی استاندار داد /

موزه تاریخ طبیعی یاسوج در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار می گیرد؟

۰
موزه تاریخ طبیعی یاسوج در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار می گیرد؟
کبنا ؛
اهمیت داشتن موزه تاریخ طبیعی در بحث‌های علمی، پژوهشی، اقتصادی، گردشگردی برکسی پوشیده نیست. لذا ضرورت داشت کهگیلویه و بویراحمد با داشتن گنجینه‌های غنی در تنوع زیستی، یکی از استان‌های پیشرو در این امر باشد.
به گزارش کبنا، با تلاش‌هایی که مسئولان وقت محیط زیست در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد داشتند، کلنگ موزه تاریخ طبیعی در پارک جنگلی یاسوج به زمین خورد، در همان سال با اعتباری قطره چکانی، حدود 20 درصد پیشزفت فیزیکی داشت. اما در ادامه بنا به دلایل متعددی همچنان ساختان موزه نیمه کاره ر‌ها شد تا کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت سال‌ها و سپری شدن عمر دولت‌ها، همچنان از داشتن موزه محروم باشد.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب اسلام جاودان خرد بعنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، تلاش‌ها بمنظور دریافت و تخصیص اعتبار برای تکمیل این گنجینه ارزشمند از سر گرفته شد.
برهمین اساس، یکی از مطالبه‌های اصلی جاودان خرد در دیدار 12 تیرماه 1401 با رئیس و اعضاء کمیسون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتبار و تکمیل موزه تاریخ طبیعی استان بود.
تلاش‌های جاودان خرد همچنان ادامه داشت تا اینکه در سفر آذر ماه جاری، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کهگیلویه وبویراحمد، بازدید از این سازه نیمه کاره و تکمیل آن، از مطالبه جدی استان بود و قول مساعد معاون رئیس جمهور، انگیزه جاودان خرد را برای ادامه تلاش‌ها مضاعف نمود.
برهمین اساس، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان طی هماهنگی با احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار، از موزه بازدید داشتند که معاون اقتصادی قول دادند، تمامی مدیران ارشد استان که به نوعی فعالیت آن‌ها مرتبط با موزه است از این ساختمان بازدید داشته باشند، همچنین تلاش خواهد شد، تکمیل این پروژه مهم زیست محیطی در لیست مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان قرار گیرد که امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1