کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالبه محیط زیست برای جدول کشی آب نیروگاه؛

جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا قتلگاه حیوانات

18 بهمن 1401 ساعت 16:35

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا به قتلگاهی برای حیات وحش تبدیل شده بود و سالانه شاهد تلف شدن گونه های مهمی در این جدول بودیم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا به قتلگاهی برای حیات وحش تبدیل شده بود و سالانه شاهد تلف شدن گونههای مهمی در این جدول بودیم.  
به گزارش کبنا، بدلیل نا ایمن بودن جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا، هر ساله شاهد لاشه‌هایی از پلنگ خرس بودیم که در دریچه منحول این نیروگاه تلف شده بودند، فلذا وایمن‌سازی این جدول یکی از مطالبه‌های جدی مسئولان محیط زیست از آب منطقه‌ای استان بود.  
برهمین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز 18 بهمن ماه 1401 در این حصوص گفت: در سنوات گذشته چندین بار شاهد بودیم، بدلیل نا ایمن بودن جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا، حیات وحش در این جدول سقوط کرده و نهایتاً تلف می‌شدند.  
اسلام جاودان خرد گفت: برای جلوگیری از تکرار این گونه اتفاقات، ایمن‌سازی جدول آب یکی از مطالبه‌هایی بود که مسئولان محیط زیست با جدیدت از آب منطقه استان مطالبه داشتند.  
وی افزود: در همین راستا اکیپی از محیط زیست و آب منطقه با حضور در محل نقاط حادثه خیز را شناسایی نموده و خواهان ایمن‌سازی این نقاط شدند.  
جاودان خرد تصریح کرد: با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، امیدواریم در کمترین زمان ممکن آب منطقه‌ای نسبت به ایمن‌سازی این جدول آب اقدامات لازم را انجام دهد.  
گفتنی است، جدول آب نیروگاه برق آبی شهرستان دنا در کوه گل واقع در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد.


کد مطلب: 458114

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458114/جدول-آب-نیروگاه-برق-آبی-شهرستان-دنا-قتلگاه-حیوانات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1