تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۵۸۰۷۵
طی چهار سال؛

15 میلیون نهال در کهگیلویه و بویراحمد کاشته می شود

۲
۰
15 میلیون نهال در کهگیلویه و بویراحمد کاشته می شود
کبنا ؛طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با دستور رئیس جمهوری و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی کشور به تازگی به استانها ابلاغ شد.
به گزارش کبنا، رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان با اعلام این خبر گفت: تعهد کهگیلویه و بویراحمد برای غرص این تعداد نهال، ۱۵ میلیون نهال است.
احمد بهمنی نژاد افزود: قرار است انجام این طرح در طول چهار سال در کشور انجام و سالانه در کشور ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته شود.
وی گفت: برای اجرای این طرح در استان، پیگیر جلب مشارکت های مردمی، شرکت ها و سازمان هستیم که تاکنون شرکت بهره برداری نفت گچساران، شرکت شهرک های صنعتی، و تعدادی نهادهای غیردولتی اعلام آمادگی کردند که با آنها تفاهمنامه ای منعقد شد.
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان ادامه داد: برخی از نهال های مورد نیاز، در نهالستان های منابع طبیعی استان تولید می شود و مابقی نهال ها به صورت مشارکتی با سایر بخش ها تولید می شود.
بهمنی نژاد به گونه هایی که در این طرح تولید و کاشت می شود اشاره کرد و گفت: گونه هایی نظیر "بلوط"، "بنه"، "زالزالک"، "بادام" که گونه های غالب هستند در مناطق جنگلی استفاده می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این گونه ها ،  نهال های سریع الرشد همانند "صنوبر" و "اکالیپتوس"، به منظور اجرای طرح زراعت چوب و با هدف اقتصادی و کاهش فشار بهره برداری از عرصه های طبیعی، انجام می شود.
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی استان، مهمترین چالش اجرای این طرح در استان را، جلب مشارکت بخش های مختلف دانست و گفت: این طرح مردمی قرار است به شکل مشارکتی پیگیری و اجرا شود و نیاز به حمایت بخش های مختلف به خصوص صنایع آلاینده دارد.
بهمنی نژاد از همه صاحبان صنایع ، شرکت ها، بنگاهای اقتصادی، تشکل های مردم نهاد، متولی پروژه هایی که در استان در حال اجرا هستند، درخواست کرد: به هر شکل ممکن در اجرای مناسب این طرح مشارکت داشته باشند چرا که این طرح مفید و اثرگذاری است و با کاشت درخت خیلی از معضلات محیط زیستی را حل می کند.
به گفته وی همچنین قرار است در سال  ۱۴۰۲، ۲ میلیون اصل نهال در استان تولید و کاشت شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد .
این استان ، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهمنی انسان شایسته و دلسوز
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهمنی انسان شایسته و دلسوز
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1