تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۵۷۷۱۸
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد:

جاده یاسوج- کاکان پاسخگوی برگزاری جشنواره‌ها نیست / دردسرهای برفی در منطقه کاکان

۰
جاده یاسوج- کاکان پاسخگوی برگزاری جشنواره‌ها نیست / دردسرهای برفی در منطقه کاکان
کبنا ؛رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده کم عرض و دارای شیب تند، یاسوج- - کاکان - اقلید، از یک منطقه گردشگری گذر می‌کند که در کنار این جاده کوهستانی، باغ‌های تفریحی و همچنین پیست اسکی کاکان واقع شده است که بدلیل تردد زیاد، پاسخگوی نیاز‌ها برای برگزاری جشنواره‌ها نیست.
سرهنگ بهنام ویسی پور در این باره اظهار داشت: ۱۲ هزار وسیله نقلیه در روز جمعه؛ همزمان با برگزاری جشنواره ملی برفی دنا، از این مسیر عبور کردند، که این جاده کم عرض پاسخگوی این شکل ترافیک نیست.
ویسی پور افزود: همزمان با برگزاری مناسبت‌هایی در این مسیر، با گِره‌های ترافیکی مواجه هستیم که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اقتصادی برای مردم، اتلاف وقت و نارضایتی مردمی را بوجود می‌آورد، همچنین با مشکلات روانی برای رانندگان، تخلف حادثه‌سازی را شاهد هستیم.
وی مشکلات این جاده را برشمرد و گفت: این جاده پیچ و شیب‌های تندی دارد، همچنین نقطه‌های کور زیادی برای رانندگان دارد که با یک تخلف و سبقت غیرمجاز، احتمال شکل‌گیری فجایعی هست و پیشنهاد می‌شود این مسیر، هم عریض شود و هم چهار بانده شود.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: این جاده نقاط حادثه خیز زیادی دارد که به پیچ و شیب‌های زیاد و کم عرض بودن جاده، بر می‌گردد و امکان حادثه در هر لحظه قابل پیش‌بینی است که می‌طلبد به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این نقاط حادثه خیز، فکر و برنامه‌ریزی کرد.
ویسی پور، به مشکل دیگر این جاده اشاره کرد و گفت: به دلیل کوهستانی بودن این مسیر، شاهد ریزش و رانش سنگ هستیم که با پرت شدن سنگ و انحراف وسیله نقلیه، منجر به تصادف می‌شود. بنابراین ریزش سنگ و رانش آن، خطر جدی این جاده کوهستانی است.
وی به کمبود‌ها و نیاز‌های پیست اسکی در این مسیر اشاره کرد و گفت: محدوده پیست اسکی نیازمند پارکینگ مناسبی است و لازم است سطح آن آسفالت باشد که با بارش‌های برفی بتوان سطح آن را برف روبی کرد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با بارش برف در این محدوده پرتردد، شاهد حضور پررنگ مردم در این منطقه در روز‌های تعطیلی و مناسبتی هستیم و به دلیل نبود پارکینگ، رانندگان ناگزیر هستند خودروی خود را در سطح آسفالت و گوشه‌ای از جاده، پارک کنند که با این نوع پارک کردن، انسداد تردد‌ها، گره ترافیکی و مشکلاتی بیشتری را موجب می‌شود.
ویسی پور تأکید کرد: با حضور کثیری از مردم در پیست گردشگری کاکان، ضرورت پارکنیگ برای این پیست از نیاز‌های اساسی است که لازم است به صورت جدی پیگیری شود.
وی برای خدمت‌رسانی فوری به مردم به سازمان راهداری استان پیشنهاد کرد: اگرچه سازمان راهداری وظایف متعددی دارد ولی جا دارد، برای جاده دسترسی به پیست اسکی کاکان، ماشین برف روبی اختصاصی، لحاظ شود که با هر بارش برف، خدمات‌رسانی و برف روبی در سریع‌ترین زمان انجام شود.
ویسی پور در خصوص تصادفات در روز‌های ۶ و ۷ بهمن همزمان با برگزاری جشنواره ملی برفی دنا، گفت: بدلیل تردد زیاد و با کاهش سرعت، تصادف منجر به فوت نداشتیم اما تصادف جرحی ۳ نفر و تصادفات خسارت خودرویی ۶ فقره، بوده است.
استقبال گسترده مردم از پنجمین جشنواره ملی برفی دنا
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به ایرنا گفت: استقبال مردم از پنجمین جشنواره ملی برفی دنا قابل انتظار بود و این استقبال بیانگر تأثیرگذاری برنامه‌های گردشگری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.
سعید طالبی پور، استقبال پر شور همه اقشار مخصوص نوجوانان از جشنواره برفی دنا را نشان از نیاز جامعه به اینگونه برنامه‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری با اولویت برنامه فرهنگی گام مؤثری در افزایش معرفی ظرفیت‌های گردشگری و رونق اقتصادی این صنعت در استان را در پی دارد.
به گزارش کبنا، جشنواره ملی برفی دنا در روز‌های ششم و هفتم بهمن امسال به مدت ۲ روز در پیست اسکی «کاکان» یاسوج با حضور گسترده‌ای از مردم و ورزشکارانی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و تهران و بوشهر برگزار شد.
پیست اسکی «کاکان» در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲ هزار و ۶۰۰ متری در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان «کاکان» واقع شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
فایل های مرتبط
1