تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۵۷۷۱۳
احداث چهار بیمارستان در شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟

حال خوب بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

۱
۱
حال خوب بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ احداث چهار بیمارستان ۳۲ تختخوابی از مطالبات دیرینه شهروندان شهرستان های کوچک کهگیلویه و بویراحمد است که با اقدام های دولت سیزدهم روند اجرای آنان شتاب بخشی شده است.
به گزارش کبنا، عملیات اجرایی این طرح ها چند سالی است که در شهرستان های کوچک دنا،چرام، بهمئی و لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و مسئولان امید دارند تا با تکمیل بیمارستان های مذکور افزون بر بهبود وضعیت سلامت به رضایتمندی ساکنان این مناطق کمک کنند.
شهروندان این شهرستان ها که با ۱۵۰ هزار نفر؛ ۲۰درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می دهند در حال حاضر از داشتن بیمارستان محروم هستند و از مسئولان انتظار دارند تا برای بهره برداری از این طرح ها تلاش بیشتری داشته باشند.
مردم شهرستان های لنده،چرام و بهمئی که برای انجام عمل های جراحی و دیگر خدمات بیمارستانی ناچار به سفر به شهرستان های کهگیلویه و بهبهان هستند افزون بر رنج بیماری، سختی ها و هزینه های مسافرت برای دریافت خدمات درمانی را تحمل کنند می گویند به علت مراجعه چهار شهرستان برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان دهدشت وقت زیادی از مراجعان تلف می شود.
ساکنان دنا چهارمین شهرستان از نظر جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد هم با توجه به برف گیر بودن راه های ارتباطی در زمستان و گردشگرپذیر بودن این شهرستان در همه فصول اعتقاد دارند که تکمیل بیمارستان شهر سی سخت به توسعه گردشگری در این خطه هم کمک می کند.
بیمارستان لنده
فرماندار لنده با اشاره به تسریع در روند اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی مرکز این شهرستان در دولت سیزدهم گفت:عملیات اجرایی فاز نخست این طرح انجام شده و مرحله دوم آن هم۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
احداث چهار بیمارستان در شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟
جلال دانش اظهار داشت:ساخت بیمارستان شهر لنده که در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۴۵درصد رسیده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان سال ۱۳۹۹ در سه طبقه و در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان لنده هیچ گونه مشکل اعتباری ندارد بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و اضافه شدن چند اکیپ روند اجرای طرح طی پنج ماه اخیر شتاب بخشی شده است.
دانش بیان کرد: خاکبرداری، کف سازی، آرماتوربندی ، بتن ریزی کف و احداث دیوارهای و سقف آن در مرحله اول انجام شده است.
شهرستان ۲۳ هزار نفری لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم است.
بیمارستان چرام
فرماندار چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان هم اکنون ۱۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که این طرح تا زمان آغاز بکار دولت سیزدهم تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
سید عبدالرحمان توفیقیان تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح که در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه تعطیل بود فاز نخست آن با تلاش مسئولان در زمان حاضر ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
احداث چهار بیمارستان در شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟
وی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی فاز نخست این طرح مردادماه سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود خواستار انجام مراحل مناقصه پیش از این بازه زمانی به منظور شتاب بخشی به بهره برداری از این زیرساخت مهم شد.
فرماندار چرام گفت: شهرستان چرام به دلیل برف گیر بودن بخش هایی از این شهرستان و بسته شدن جاده نیازمند یک بیمارستان است.
توفیقیان ابرازامیدواری کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۶ آغاز شده در ۲سال آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: بیمارستان چرام در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع در ۶ طبقه در دست ساخت است.
شهرستان چرام با بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر لیکک که تا پیش از آغاز بکار دولت سیزدهم کمتر از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
احداث چهار بیمارستان در شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟
وی با بیان اینکه در شهرستان بهمئی بیمارستان وجود ندارد و بیماران این شهرستان برای مداوا به استان‌های همجوار به ویژه بهبهان از توابع خوزستان مراجعه می‌کنند، اضافه کرد:افتتاح بیمارستان لیکک از مطالبات شهروندان این شهرستان کوچک است.
غلام نژاد اعتبار اولیه ساخت این مرکز درمانی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بیان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و با زیربنای چهار هزار مترمربع احداث شده است.
شهرستان بهمئی با جمعیت ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
بیمارستان شهرستان دنا
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰با تعیین مکان جدید و تجهیز کارگاه آغاز شد.
وی بیان کرد:این بیمارستان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع و در چهار طبقه در شهر سی سخت ساخته می شود که برای ساخت آن ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
اهمیت تکمیل چهار بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کاهش خطرات سوانح جاده‌ای، اتلاف وقت و هزینه بیماران و همراهان آنان در شهرستان های دیگر برای مداوا از مزایای اجرای این طرح هاست.
محمد غلام نژاد اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به بیمارستان بهمئی، ۲۰میلیارد به بیمارستان دنا، ۲۰میلیارد برای بیمارستان لنده و ۲۰میلیارد تومان به بیمارستان چرام برای تسریع در روند اجرایی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به سطح بالای اشتغال تخت های بیمارستان دهدشت ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از بیمارستان های سه شهرستان جنوبی زمینه رفاه حال بیماران و کادر درمان این درمان نیز فراهم کرد.
غلام نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: با افتتاح بیمارستان های مذکور ۱۲۸ تخت به زیرساخت های موجود اضافه می شود.
استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Ali
Iran, Islamic Republic of
به زودی غلامنژاد و مرادیان رفتنی آمد کمایی جون
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1