تاریخ انتشار
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۵۷۶۸۴
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان خبر داد:

صدور مجوز اکتشاف حین استخراج معدن فسفات کوه لار چرام

۱
۰
صدور مجوز اکتشاف حین استخراج معدن فسفات کوه لار چرام
کبنا ؛
با پیگیری های مستمر مدیر کل صنمت استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز اکتشاف حین استخراج معدن فسفات کوه لار چرام صادر شد.
به گزارش کبنا، مدیر کل صنعت معدن تجارت استان از صدور مجوز اکتشاف حین استخراج از معادن فسفات کوه لار چرام خبر داد.
کریم روزبهان بیان داشت: پس از پنجاه سال انتظار برای عملیاتی شدن برنامه های دولت در خصوص فعال نمودن معادن فسفات چرام تیر ماه سال جاری با همت و با پیگیری های که از وزارت صمت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه ای که داشتیم توانستیم ابتدا تخصص اعتبار لازم از طریق منابع زیر ساخت معدنی وزارت صمت، جاده دسترسی به معدن فسفات کوه لار شهرستان چرام را تامین و سپس با تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان عملیات ایجاد، تعریض و ترمیم این جاده را آغاز و مسیر دستیابی به این معدن بزرگ و استراتژیک را فراهم نمائیم. وی افزود: پیگیری های مستمر، هماهنگی با ادارات ذی‌ربط به ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت ویژه ادامه یافت و اقدامات اولیه برای اکتشاف و بهره برداری از این معادن شروع و در ادامه این پیگیری ها موفق شدیم در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ سال جاری مجوز اکتشاف حین استخراج بزرگ ترین معدن فسفات رسوبی کشور را صادر نمایم.
روبهان گفت: صدور این مجوز، اولین اقدام اجرایی و عملیات میدانی برای بهره برداری از معدن فسفات کوه لار به شمار می آید و این اقدام، گام اول برای شروع عملیات اجرای یک سلسله پروژه ها و طرح های تولیدی، صنعتی و معدنی قلمداد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند پایانی باشد بر انتظاری ۵٠ ای ٧٠ ساله برای مردم منطقه و گامی ابتدایی برای عملیاتی کردن دیدگاه ها و طرح های صنعتی معدنی که در ذهن و افکار مردم و دولتمردان سالها پرورش می یافت.
وی گفت: سالهاست که «معادن فسفات چرام» تنها یک واژه بود که برای اهداف مختلف سیاسی، اجتماعی، اداری و ... به کار می‌رفت ولی اینک به یمن دولتمردان دولت سیزدهم و مسئولان و دولتمردان استان تبدیل به فرصتی عملی و میدانی برای به بار نشست آرزوهای دیرینه مردم منطقه تبدیل شده است.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باز شدن جاده دسترسی به فسفات چرام و به تبع آن صدور مجوز اکتشاف حین استخراج برای این معدن مهم و استراتژیک نویدبخش ایجاد فرصت های شغلی فراوانی برای مردم منطقه است که می‌تواند از قِبَلِ اجرای طرح های معدنی و صنعتی بر پایه مواد معدنی استخراجی از این معدن باشد که از جمله این طرح ها، تکمیل طرح آهک هیدراته با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶٠ است که پس از رکودی بیش از دو سال، اکنون به همت مسئولان استان بویژه پیگیری های مدیرکل صمت استان تحقق یافته است.
وی افزود: همچنین طرح های متعددی با نظر به شروع فعالیت های معدنی این معدن در حال شکل گیری است که از مهمترین آنها کارخانه خردایش و پرعیار سازی فسفات در محل معدن و کارخانه تولید اسید فسفریک در زمین های اطراف و همجوار با طرح آهک هیدراته چرام، در حال اخذ زمین است همچنین طرح های متعددی بر پایه استفاده از محصولات این معدن در حال پیگیری از َطرف مسئولان ارشد و مدیران استانی برای اجرا در منطقه است و جمیع این طرها در صورت اجرا می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در منطقه گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سینا
Iran, Islamic Republic of
ای چارتا برد فسفاته هم ایبریت. بعدش چه.. اخ سی کوههای بی صاحب کهگلویه
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1