تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۵۷۱۹۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کمبود قرقبان دارد

۰
جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کمبود قرقبان دارد
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: هم اکنون ۴۵ قرقبان(جنگلبان ) از جنگل‌های مناطق مختلف استان حفاظت می‌کنند که این تعداد با توجه به وسعت جنگل‌های منطقه جوابگو نیست.
سعید جاویدبخت با اشاره به کمبود نیرو در بخش حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون به ازای هر ۲۳ هزار هکتار جنگل یک نفر نیروی حفاظتی در این استان مشغول فعالیت است.
وی بیان کرد: این در حالی است که بر اساس نرم جهانی به ازای هر۶هزار هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی باید فعال باشد که این امر به دلیل کمبود نیرو و اعتبارات امکان‌پذیر نیست.
جاوید بخت اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد عرصه جنگلی استان درختان بلوط است بیان کرد: این ظرفیت کهگیلویه وبویراحمد را به یکی از استان‌های تأثیرگذار در حوزه تثبیت محیط زیست پایدار استان‌های زاگرس نشین تبدیل کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: ۱۰۸قرقبان کمبود داریم
وی با بیان اینکه برای محافظت از عرصه‌های ملی به ۱۰۸ قرقبان نیاز داریم تصریح کرد: هم اکنون برای رفع کمبود قرقبان در این استان، از همکاری و مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری جنگل‌ها استفاده می‌شود.
جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کمبود قرقبان دارد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه جنگل‌های استان ۱. ۲۵ هکتار است که بیشترین سرانه این سرمایه خدادادی را در کشور داراست و بالا بودن سرانه جنگل‌ها در استان مسوولیت شهروندان برای صیانت را سنگین کرده است.
وی تصریح کرد: وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت‌های ناشناخته در این استان بشمار می‌رود که این مقوله ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل‌ها و مراتع دارد.
جاوید بخت بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور درزمینه تولید گیاهان دارویی است.
وی عنوان کرد: تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان در مناطق مختلف از جمله تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا، زیر کشت گیاهان دارویی شامل آنغوزه، باریجه و ملوس رفته است.
در روزگذشته(سه شنبه) ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی به میزبانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور، رئیس سازمان محیط زیست کشور، معاونین وزیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدای منابع طبیعی و جنگلبانان نمونه کشور به صورت ویدئو کنفرانسی با سراسرادارات منابع طبیعی وآبخیزداری کشوربرگزار شد و در پایان این آئین جنگلبانان نمونه استانی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1