تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۵۷۱۲۵
کبنا در گفت‌وگو با رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری گزارش می‌دهد:

نوستالژی قطع درختان بی‌نوای یاسوج + توضیحات رئیس سازمان سیما و فضای سبز شهرداری

۱
۰
کبنا ؛ برف رحمتی که در پی خشک‌سالی‌های چند سال اخیر بر استان ما بارید بهانه‌ای شد تا مسوولین بهانه‌ها را از گردن خشک‌سالی بردارند و به گردن برف بیاندازند غافل از این که روسیاهی می‌ماند به زغال و برف همیشه روسفید است.
این رشته دراز ماجرای برف و قطعی درختان آدم را می‌برد سر کلاس درس فارسی چهارم دبستان؛ آنجا که محمدجواد محبت شاعر شعر "دو کاج" گفته بود: "سیم‌بانان پس از مرمت سیم/راه تکرار بر خطر بستند/ یعنی آن کاج سنگدل را نیز/ با تبر تکه تکه بشکستند" این‌؛ یعنی مدیران مسوول مدیریتی ابتدایی دارند و می‌خواهند مسائل را نه با دید مدیریتی بلکه با ابتدایی‌ترین راه‌حل و پاک کردن صورت مسئله حل کنند.

عزیزرالله دهنوی_ رئیس سیما و منظر فضای سبز شهرداری یاسوج_ در پاسخ به خبر «لت و پاره کردن درختان بخت برگشته یاسوج به بهانه بارش برف» گفت: طبق شرایط فصل سال هرس خشک درختان از آذر تا اسفند  و با هدف زیباشناسی، سربرداری شاخه‌های اضافه، جوانه زدن و جلوگیری از سقوط درختان طبق اصول و زیر نظر کارشناسی انجام می‌شود. پارسال این اتفاق تا اسفندماه انجام شد و امسال از آذر ماه شروع شد. در واقع ما از یک ماه قبل هرس درختان خشک و سربرداری درختان را به صورت شبانه‌روزی انجام دادیم. برای نمونه هرس درختان بلوار استقلال، بلوار میرزای شیرازی و خیابان جنب کمیته امداد از یک ماه پیش آغاز شده بود.
دهنوی تصریح کرد: از لحاظ قانونی اداره برق موظف است، شبکه برق را کاملاً زمینی کند و یا از کابل خودنگهدارنده استفاده کند تا در شرایط بحرانی خسارتی به جان و مال مردم و اموال عمومی وارد نکند. قبلاٌ مکاتباتی توسط سازمان ما با اداره برق برای انجام هر نوع همکاری در حفظ  درختان انجام شده بود چرا که حفظ و گسترش فضای سبز در سطوح عمومی وظیفه ماست و حتی برای یک شاخه درخت هم کمیسیون انجام می‌شود و باید طبق قوانین این کمیسیون انجام شود و هر گونه تخلف در بحث درختان را صورت جلسه و به دادگاه ارجاع می‌دهیم که در این زمینه همکاری لازم را با ما دارند.
وی افزود: اداره برق در وهله اول کابل باید زیرزمینی داشته باشد اگر نتوانست کابل نگهدارنده تهیه کند از کابل خودنگهدار استفاده کند تا برق گرفتگی ایجاد نشود. قطع درختان توسط اداره برق قرار بود زیر نظر کارشناس ما انجام شود ولی برخی از قطع‌ها بدون اطلاع کارشناس ما صورت گرفت و نباید اصلاحی انجام  می‌شد و حالا بررسی می‌شود و هر قطعی خارج از اصول کارشناسی انجام گرفته باشد از لحاظ قضایی بررسی می شود.
کبنا: تعداد زیادی از درختان در بارندگی اخیر از بین رفته، برای این وضعیت چه پاسخی دارید؟
دهنوی گفت: درختی از بین نرفته و در واقع خود طبیعت برخی از کار را اصلاح می‌کند. از بین یک میلیون درخت در سطح شهر ممکن است موارد کمی شکسته باشد؛ اما شاخه‌هایی که شکسته شده یک اصلاح بدون هزینه برای سازمان سیما و منظر بوده است. اصلاح طبیعی توسط طبیعت سودداشت که ضرر نداشت. ممکن است مردم از مزیت این اتفاق خبر نداشته باشند و تصور کنند این اصلاح خسارت است در حالی که نه هر دو سر سود است.
دهنوی در پایان گفت: از شهروندان نسبت به پویش برف تکانی خیابان‌ها و جلوی خانه‌های خودشان می‌خواهیم با ما همکاری داشته باشند و هنگام هرس درخت حیاط از سازمان ما مشورت بگیرندکه هرس ها اصولی انجام شود و پس از هرس درختان شاخه‌ها را جلوی خانه‌ها رها نکنندکه باعث گرفتگی جداول شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانیال آریایی
Iran, Islamic Republic of
شهرداری یاسوج........ تعطیل
یه کلام
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1