تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۵۶۹۸۵
کبنا در گفت‌وگو با مدیرکل امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

مدبرنژاد: زنان انتظار دارند که پدران هم فعالانه در امور تربیتی فرزندان مشارکت داشته باشند / باید برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های درستی در جهت پاسخ‌گویی به مطالبات بانوان صورت گیرد / ما در آینده شاهد حضور فعال و خلاق  زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع خواهیم بود

۱
۲
مدبرنژاد: زنان انتظار دارند که پدران هم فعالانه در امور تربیتی فرزندان مشارکت داشته باشند / باید برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های درستی در جهت پاسخ‌گویی به مطالبات بانوان صورت گیرد / ما در آینده شاهد حضور فعال و خلاق  زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع خواهیم بود
کبنا ؛کبنا به مناسبت گرامی‌داشت روز زن گفت‌وگویی با عاطفه‌‌سادات مدبرنژاد_مدیرکل امور بانوان  استانداری کهگیلویه و بویراحمد داشته است.
به گزارش کبنا، در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.
کبنا: ضمن سلام خدمت شما و همه بانوان سرزمین‌مان لطفاً  نظرتان را درباره نقش مادری در دوره کنونی  بفرمایید و از نظر شما نقش مادری چه تغییراتی داشته و مادر امروز با مادر دیروز چه تفاوتی دارد؟ 
مدبرنژاد: در ابتدا فرخنده میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن را خدمت همه بانوان هم استانی تبریک می گویم.
در رابطه با تغییرات نقش مادری باید بگویم که مادری یکی از عناصر مهم شکل‌دهنده هویت زنان و در واقع نقطه عطفی در زندگی آنها محسوب می‌شود و رابطه مادر فرزندی یک رابطه غیر قابل گسست است، این اصل و اساس هست اما مسلم است که زنان با حفظ این اصل در زمینه وظایف نقش مادری یک بازاندیشی را هم تجربه کرده‌اند و تقسیم وظایفی در زمینه تربیت فرزندان صورت گرفته و انتظار زنان در این زمینه تغییر کرده است. زنان انتظار دارند که پدران هم فعالانه در امور تربیتی فرزندان مشارکت داشته باشند، البته از لحاظ علمی هم ثابت شده است که مردانی که در زمینه تربیت فرزندان و فرزند پروری همراه با مادران مشارکت می‌کنند، فرزندان موفق‌تری دارند.
کبنا:با توجه به اینکه جمعیت دانشجویان خانم نسبت به گذشته افزایش یافته و از این طریق مطالبات آنها نیز افزایش یافته، به نظر شما در دولت کنونی به مطالبات آنها پاسخ داده می‌شود؟
مدبرنژاد: بدون شک ما زنان توانمند بسیاری داریم که مطالبات زیادی هم دارند و باید برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های درستی در جهت پاسخ‌گویی به این مطالبات صورت گیرد. این دولت هم در زمینه پاسخ‌گویی به خواسته‌های زنان و حمایت از آنها جهت رشد و اثرگذاری بیشتر بانوان برنامه‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به حمایت از زنان کارآفرین، بانوان سرپرست خانواده و... اشاره کرد. البته اگر چه برنامه‌های در دست اجراست؛ اما می‌طلبد حوزه زن و خانواده مورد توجه جدی قرار بگیرد و تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در زمینه زن و خانواده با اهتمام جدی عمل کنند تا مطالبات در این زمینه پاسخ داده شود؛ حتی استفاده از ظرفیت خود دانشجویان به عنوان افراد دغدغه‌مند، صاحب ایده و دارای تفکری خلاق در برنامه ریزی‌های حوزه زن و خانواده هم مورد تاکید است که بر همین اساس ما در شورای اندیشه‌ورز حوزه زن و خانواده تعداد دو دانشجوی خانم داریم.
کبنا: به عنوان مدیرکل امور بانوان چه پیامی برای بانوان دارید؟ 
مدبرنژاد: زن ریشه و اساس خوبی‌هاست. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ زن در الگوی شرقی عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی است و در دیدگاه غربی زن موجودی است که جنسیتش بر انسانیتش غلبه کرده است؛ اما زنان ما مصداق الگوی سوم زن مسلمان هستند؛ همان الگویی که به گفته حضرت آقا حکایت از این دارد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین‌حال در متن و مرکز قرار داشت، لذا زنان ما زنان توانمندی هستند که همیشه هم در عرصه خانواده و هم در عرصه جامعه تاریخ‌سازی کرده‌اند.
کبنا: بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد را چگونه می‌بینید و چقدر توانستند وظیفه‌شان در خانواده و اجتماع انجام دهند؟ 
مدبرنژاد: ما در سطح استان بانوان توانمند بسیاری داریم که برای حل مسائل بانوان هم با همین اعتقاد و باور به توانمندی بانوان هم‌استانی‌مان اقدام به تشکیل شورای اندیشه ورز حوزه زن و خانواده کردیم که از ظرفیت خود زنان برای برنامه ریزی جهت حل مسائل بانوان استفاده شود. 
نقش زنان به گفته امام خمینی(ره) در جامعه بالاتر از مردان است چرا که زنان علاوه بر اینکه خودشان افراد اثرگذاری هستند، افراد اثرگذاری را هم در خانواده برای حضور در جامعه تربیت می‌کنند و اگر ما شهدای بسیاری را تقدیم این نظام و انقلاب کردیم و هم‌اکنون نیز در استان نخبگان و خبرگان بسیاری در عرصه‌های مختلف داریم نشان از داشتن زنان توانمند در استان است چرا که خانواده محور سلامت جامعه و نشاط، اقتدار و بالندگی افراد خانواده به مادر وابسته است.
کبنا: آینده زنان را چگونه می بینید؟
مدبرنژاد: بدون شک در دنیای امروز که مجموع دانش همواره در حال افزایش است و زنان هم در این زمینه در آینده از این دانش سهم بیشتری کسب خواهندکرد و ما در آینده شاهد حضور فعال، خلاق زنان دغدغه‌مند بیشتری در عرصه‌های مختلف اجتماع خواهیم بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1