تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۵۶۸۶۲
کبنا گزارش می دهد؛

چرا برف «این بار» یاسوج را غافلگیر کرد؟ / از بین رفتن درختان و بی برقی یک روزه حاصل جلسات پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران استان

۴
۰
چرا برف «این بار» یاسوج را غافلگیر کرد؟ / از بین رفتن درختان و بی برقی یک روزه حاصل جلسات پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران استان
کبنا ؛
این روزها بارش برف یاسوج را سفیدپوش کرد و خداوند بار دیگر معجزه زیبای زمستانی خود را به رخ کشید، با این حال هر چند که از هفته پیش تاکنون هواشناسی هشدارهای زیادی به دلیل سامانه بارشی برفی داده بود و همچنین از روزهای قبل جلسات مدیریت ستاد بحران در یاسوج برگزار شد ولی غافلگیری و بی نظمی ستاد بحران در یاسوج چیزی نبود که آن را بتوان پوشاند.
بی برقی وسایل گرمایشی و برودت هوا
به گزارش کبنا، شامگاه دوشنبه بارش برف در یاسوج شروع به باریدن کرد و صبح سه شنبه برق شهر یاسوج قطع بود، بطوری که برخی مناطق مرکزی شهر تا 9 ساعت و برخی مناطق بیش از 16 ساعت در خاموشی و قطعی برق به سر بردند. مسوولان اینگونه عنوان کردند که برق برخی مناطق فردا صبح (چهارشنبه) وصل می شود، این یعنی بسیاری از منازلی که وسایل گرمایشی شان با برق کار می کند باید بیش از 24 ساعت را با سرما و برودت هوا سر کنند. خانوارها و افرادی تا ساعت 11 شب سه شنبه از نبود برق در حواشی شهر یاسوج و کار نکردن وسایل گرمایشی خبر دادند و خواستار شدند حرف و گلایه شان را به مسوولان برسانیم.
ترک فعل مسوولان و لزوم ورود دستگاه های نظارتی
به گفته مسوولان استانی، «سنگین شدن درختان، افتادن آنها روی شبکه و پاره شدن شبکه موجب این قطعی برق است». خیلی از درختان یاسوج در بارش برف اخیر به دلیل سنگینی از ریشه کنده شدند یا بطور کامل خم شده اند.
یک کارشناس حوزه مدیریت شهری گفت: متأسفانه به دلیل بی تدبیری بخش زیادی از درختان که سرمایه چند ده ساله این شهر بودند از بین رفتند، جا دارد این موضوع که مصداق ترک فعل مسوولان است از طرف دستگاه های نظارتی مثل سازمان بازرسی اعلام جرم کنند.
کارهایی که شهرداری نکرد!
وی افزود: در سنوات گذشته شاهد بودیم که در بارش های برف، تعداد زیادی از کارگران شهرداری وظیفه داشتند هنگام بارش با چوب بلند برف درخت را بتکانند تا درخت ها سنگین نشوند و این اتفاق نیفتد.
برگزاری جلسات پدافند غیرعامل خالی از نگاه کارشناسی و پیش بین
از طرفی جلسات پرهیاهو و بی محتوای پدافند غیرعامل در استان به چه منظوری است؟ در برف اخیر ثابت شد این جلسات بدون هیچ نگاه کارشناسی و پیش بینی برگزار می شود، با 18 سانتی متر برف مرکز استان کاملا قفل شد، و همه دستگاه های خدمات رسان زمین گیر شدند.
خیلی از شهرهای کشور برف می بارد، و خود یاسوج هم همیشه شهری بوده که زمستان هایش با برف تعریف می شده، اما چه شد که این بار برف اینگونه مسوولان را غافلگیر کرد، چرا خیلی از مردم می گفتند اولین بار است در یاسوج می بینیم برق به این میزان ساعت به خاطر بارش برف! قطع می شود. خیلی وقت ها انتقاد شده ولی گوش شنوایی نبوده. حال که کار از کار گذشته مسوولان مدیریت شهری توضیح دهند که چطور مسائل ساده ای را رعایت نکردند و شاهد قطعی برق در شهر بودیم. بسیاری از درختانی که سرمایه شهر بودند از بین رفتند به خاطر بی توجهی مسوولان این شهر. مردم یک روز کامل برق نداشتند و اینترنت نیز به کندی کار می کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
به ازای هر سانت برف یک سال عقبگرد داریم
Iran, Islamic Republic of
بهتره تمام‌مسیولین مربوطه استعفا دهند
Iran, Islamic Republic of
چون مدیر نیست؛همه با هم پسرخاله و پسرعمو و پسر دایی و خاله خرزویند.
دنا
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخاب نماینده قبیله ای و قبیله گرا انتخاب فک و فامیلهای قبیله خودشه و در نهایت ثمره چنین انتخابی میشه فلج شدن سه شهرستان با ۱۸ سانت برف !!!
دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید ...
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
آمریکا به دنبال برجام پلاس

آمریکا به دنبال برجام پلاس

اگر برجامی وجود نداشته باشد از نظر غربی‌ها به منزله دستیابی به سلاح اتمی است و آمریکایی‌ها ...
1