تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۵۶۸۳۷
فرمانده انتظامی

فعالیت‌های غیراخلاقی در گچساران / فرمانده انتظامی گچساران: عاملان دستگیر شدند

۴
فعالیت‌های غیراخلاقی در گچساران /  فرمانده انتظامی گچساران: عاملان دستگیر شدند
کبنا ؛فرمانده انتظامی گچساران گفت: افرادی که اقدام به پخش برنامه‌های زنده غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بودند در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ ارسلان خادمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی در پی رصد فضای مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام افردی را که اقدام به پخش زنده با موضوعات مجرمانه غیر اخلاقی می‌کردند را شناسایی کردند.
وی بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی در این زمینه یک مرد و ۲ زن را دستگیر کردند وبه یگان انتظامی این شهرستان انتقال دادند.
خادمیان اظهار داشت: با توجه به مستندات به دست آمده و اظهارات متهمان، مشخص شد این افراد جهت کسب درآمد اقدام به انتشار فیلم‌هایی به صورت نامتعارف در اینستاگرام نموده‌اند.
وی در ادامه به ایرنا گفت: در این زمینه برای این افراد پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه هر فردی، به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد، تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، مجرم خواهد بود و برابر قانون با آنان برخورد جدی خواهد شد.
خادمیان عدم آگاهی از قوانین جرایم رایانه‌ای را یکی از دلایلی اصلی این نوع جرایم اعلام کرد و گفت: ضرورت دارد افراد، آگاهی کافی از این نوع فضا‌ها کسب کنند زیرا برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.
خادمیان از مردم و کاربران فضای مجازی خواست: ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجار‌های کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice. بخش فوریت سایبری به این پلیس گزارش کنند.شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید ...
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
آمریکا به دنبال برجام پلاس

آمریکا به دنبال برجام پلاس

اگر برجامی وجود نداشته باشد از نظر غربی‌ها به منزله دستیابی به سلاح اتمی است و آمریکایی‌ها ...
1