تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۵۸۲
بررسی آخرین اظهارنظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد چمشیر؛

آقای استاندار فعالان محیط زیستی بیمار نیستند!

۱۴
۰
آقای استاندار فعالان محیط زیستی بیمار نیستند!
کبنا ؛
بسیاری از فعالان محیط زیستی را می‌شناسم که نه به دنبال نام و شهرت هستند و نه بهره‌برداری‌های شخصی، عده‌ای که برای این آب و خاک دلسوزی می‌کنند، بدون اینکه از کسی حقوقی بگیرند، از جیب مایه می‌گذارند، هر چند که برخی‌شان نام «بیکار» را یدک می‌کشند، موقع آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها خدایشان شاهد است که برخی‌شان کفش و لباسشان می‌سوخت و کفش نداشتند که برای آتش سوزی‌های بعدی کمک کنند. الان که این متن را می‌نویسم خیلی از آن‌ها هر هفته چند بار برای آبادانی و سرسبزکردن منطقه مشغول درخت کاری و... می‌شوند.
به گزارش کبنا، اما همین افراد عقل هم دارند، اهل مطالعه هم هستند، نظر شخصی هم دارند و می‌فهمند سد چیست، می‌فهمند گتوند چه بود، و می‌فهمند محیط زیست ایران به دلیل دخالت ما انسان‌ها در حال تخریب است و با آبگیری سد چمشیر هم مخالفند! همین افرادی که صدایشان را بلند نکرده‌اند.
آقای استاندار این افراد که فعال محیط زیست هستند، نه بیمارند، نه حقوق بگیر، نه معاند، این افرادی که عرق میریزند برای این آب و خاک، دلسوز هستند. حسین آخانی عضو هیئت علمی دانشگاه که بار‌ها به گچساران آمده و روی سد چم شیر تحقیقات انجام داده، منافع شخصی ندارد، معاند هم نیست، از جیب خود پول بلیت هواپیما داده، بار‌ها در خصوص این سد هشدار داده، جناب استاندار جریان حضور حسین آخانی بر روی این سد را در گزارش روزنامه شرق که در سایت کبنا نیز منتشر شد، بخوانید، تا بفهمید چطور سر و کله‌اش پیدا شده است. یوسف مرادی و افرادی که در خصوص سد تنگ سرخ بار‌ها هشدار داده‌اند از روی مطالعات زیست محیطی اظهارنظر کرده‌اند، مرادی در مرکز پژوهش‌های مجلس کار می‌کند، و اگر اظهارنظر می‌کند بخاطر دلسوزی و از روی مطالعه است.
کشور‌های غربی و حتی در قاره آسیا سدسازی‌ها ترک شده و حتی کشور‌های توسعه یافته دنیا میلیارد‌ها هزینه می‌کنند برای از بین بردن سد‌هایشان، آن‌ها فهمیده‌اند که سدسازی مشکلی را حل نمی‌کند، اما در همین دوره در ایران بیشترین سد‌ها در حال ساخت و ساز است. سد‌هایی که کاش منافعشان بیشتر از ضررشان بود... تا بتوانیم از آن چشم پوشی کنیم!

بیشتر بخوانید:

سد چم‌شیر، فاجعه‌ای بدتر از گتوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه (۱۴ دی ماه ۱۴۰۱) در اظهاراتی عجیب در خصوص فعالان محیط زیستی گفت: عده‌ای بیمار و یک عده‌ای هم معاند نظام و یک عده‌ای دیگر حقوق بگیر برای تخریب نظام و کار‌های بزرگ صورت گرفته حرف‌های را پیرامون سد‌ها می‌زنند. احمدزاده همچنین گفته است «فقط وزارت نیرو می‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند. »
آقای استاندار، وزارت نیرویی که به گفته منتقدان، دچار تعارض منافع است؛ حقوق کارمندانش را از ساخت سد‌ها و فروش آب می‌دهد، چطور می‌تواند تنها ارگانی باشد که درباره سد‌ها اظهارنظر کند؟ حتی زمان اخذ مجوز‌ها برای احداث یک سد، حدود ۱۴ مجوز از ارگان‌های مختلف باید امضا شود، چطور ممکن است که فقط وزارت نیرو بتواند اظهارنظر کند؟
آقای استاندار شما می‌دانید و همه می‌دانند که مطالعات سد چمشیر مربوط به سال ۱۳۸۸ است، و الان ۱۳ سال از آن زمان گذشته، محیط زیست و اکوسیستم تغییرات زیادی پیدا کرده و کارشناسان معتقدند باید مطالعات به روز شود.
بر اساس آخرین اظهارات صورت گرفته، سازمان محیط زیست نیز با آبگیری این سد مخالفت کرده، با این حال وزارت نیرو قصد آبگیری این سد را دارد. کارشناسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هشدار داده‌اند که در صورتی که آبگیری سد چمشیر صورت بگیرد و اظهارات کارشناسان محیط زیست درست از آب درآید هیچ راه برگشتی وجود ندارد.
یادتان باشد سد گتوند روی سازند نمکی گچساران ساخته شد، هر چقدر دلسوزان محیط زیستی با آبگیری مخالفت کردند فایده‌ای نداشت و در دوره‌ای که احمدی نژاد رئیس جمهور بود، آبگیری شد و چند روز بعد از این آبگیری فجایع مشخص‌تر شد، هزینه‌های زیادی برای حل معضل شوری آب سد گتوند شد ولی مشکل حل نشد، سال ۱۴۰۰به دلیل مشکلات زیست محیطی این سد و همچنین مشکلات کمبود آب، اعتراضات زیادی از سوی مردم خوزستان اتفاق افتاد، این سد بجز تولید برق برای مردم منطقه سودی نداشت.
حال چه افرادی را بیمار بخوانید، یا معاند، اگر سد چمشیر را آبگیری کنید، عواقب مسائل اجتماعی و مشکلات زیست محیطی و از بین رفتن مزارع مردم هم با خودتان است.

بیشتر بخوانید:

هشدار عضو هیات علمی دانشگاه چمران: اگر سد چم‌شیر آبگیری شود و جواب نگیریم، راه برگشتی وجود ندارد / نمی‌توان به داده‌های مطالعات سد چم‌شیر اعتماد کرد
نام شما

آدرس ايميل شما

فعال محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
بی سواد کسی است که استان را با سیاسی کار به نابودی کشانده است.
نامشخص
Iran, Islamic Republic of
سلام
استاندار در مورد تعطیلی روز پنج شنبه تصمیم گیری نداره، حالا شما دارید در مورد سد با ایشان صحبت می کنی.
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما به داده های بیست سال مطالعاتی سد چمشیر نمیتوان اطمینان کرد اما به حرفهای پوچ وخالی از سند شما یک شبه باید اطمینان کرد ..
Iran, Islamic Republic of
مگر ممکنه بیست سال کار مطالعاتی روی سد اشتباه باشه مگر محیط زیست خودش مجوز ساخت نداده بود چی شد بعداز اینکه هفت هزار میلیارد دلار برای ساخت سد هزینه کردن اونوقت محیط زیست یک شبه نظرش تغییر کرد واز مجوزی که سالها قبل داده پشیمون شد این قضیه خیلی بو داره سیاسی کاری پدر مملکت رو درآورده
Iran, Islamic Republic of
استاندارد یک سد طبق یک سری عملیات آزمایشگاهی هست نه اظهار نظر غیرکارشناسی و مغرضانه
هرچند به دلیل ضعف استاندار ،منتقد ایشان هستم ولی در این مورد حق با ایشان هست
Iran, Islamic Republic of
بیمار خطاب کردن اشخاص نباید به منزله توهین تلقی شود . اگر فردی چشمش درد کند ، آنرا بسته و نگاه نمی کند . بنده خدا چشم درد دارد و بیمار است .
جالب است که در همین متن که نویسنده محترمش مشخص نیست ، گفته شده مطالعات سد چم شیر مربوط به سال ۸۸ است . خوب عزیز دل ، فعالان محترم محیط زیست ، دلسوزان آب و هوا و زمین و نمک و گتوند و .... از سال ۸۸ تا حالا کجا بودید که نه سخنی فرمودید و نه اعتراضی ، حالا که سد با پول ملت ساخته شده و در این دولت آماده افتتاح شده ، بنای آه و ناله و شیون نهاده اید ؟؟؟
بپذیرید که بعضی برداشت دیگر کنند و فعالان عزیز را عمله محترم دکانداران سیاسی فرض نمایند و ....
دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
کبنا دوباره از حضوردرجلسات منع شد
آتش بس موقتی بود
کاش نوروز عزیز دلم این آشتی را قبول نمی‌کرد
میر مسعود
Netherlands
این طرز فکر . بیشتر درک و فهم داره
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مصیبتی به نام فعالان زیست محیطی مثل بختک افتادند به جون این مملکت ادمهایی کم سواد فقط دنبال باج گیری هستند وفقط سیاه نمایی می کنند صدها متخصص در خود سازمان اب ومحیط زیست وجود دارد که اگر مشکلی بود حتما به مردم توضیح می دادند
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست از این حرفها زیاد میزنه در مورد جاده سی سخت هم از این ا بافت چیزی عایدش نشد لطفا سد را آبگیری کنید کاری هم به محیط زیست نداشته باشید شک نکنید تا مجوز ساخت را از محیط زیست نگرفته بودند هرگز اجازه کار نداشتند بعد این همه کار حالا از خواب خرگوشی بیدار شده اند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً مطالعات این سد حتی قبل تر از 88بوده و تقریبا از 23سال پیش بوده و سدی که روزانه 5بار نمونه برداری می‌کنه و مطالعات گسترده ای داره بالغ بر چند منابع مختلف علمی و دانشگاهی می باشد . نه کار یک روز یا یک ساله هست چرا باید مورد کم لطفی قرار گیرد صفر تا صد کار بزرگ بچه‌های این سرزمین است. بله درست است آب منطقه‌ای از سد سازی منتفع میشود اما تامین آب و برق هم از وظایف اصلی این شرکت می باشد و به گفته شما که نمیدانم اطلاعات تخریب سدها در کشورهای پیشرفته را از کجا گرفته اید اما بدان که آن کشورها دیگر جایی برای سد سازی ندارند و این همه تبلیغات را جهت کشورهای دیگر راه انداخته‌اند. بله سازمان های مردم نهاد هم باید سواد زیست محیطی خودشان را بالا ببرند تا مضحکه عام و خاص نشوند.
Iran, Islamic Republic of
فعال محیط زیست یا جاسوس یا نادان از قدیم گفتن دشمن دانابه از دوستان نادان این سد آبگیری میشه تا کور شود نادان و جاسوس استاندار درست گفتن.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار ،راستی در چه رشته ای درس خوانده ای ،و چگونه میتوانی به فعالان محیط زیست توهین کنی ..
جناب استاندار ،لطفا راجع به مشکلات و خدمات مردم صحبت کن نه در حوزه ای که آگاهی نداری
سید حسام‌الدین
Romania
درود بر شرفت
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1