تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۵۶۵۷۴
کبنا گزارش می دهد؛

6 کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نامناسب بهداشتی / آقای حاجی زاده ساماندهی کشتارگاه ها چه شد؟

۱
۰
6 کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نامناسب بهداشتی / آقای حاجی زاده ساماندهی کشتارگاه ها چه شد؟
کبنا ؛
با وجود اینکه چندین سال است روی ساماندهی کشتارگاه های استان تأکیدات زیادی می شود، هنوز کشتار دام استان وضعیت خوبی ندارد. عدم ساماندهی کشتار دام موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان و فروشندگان مجاز شده، از طرف دیگر افزایش قاچاق دام خبر از بی توجهی به تولیدکنندگان این حوزه می دهد. در حالی که آبان ماه معاون عمرانی استاندار دستور ساماندهی کشتار دام در تنگاری را طی یک ماه داد، اما می بینیم هیچ اتفاق خاصی در منطقه تنگاری بویراحمد نیفتاده و این منطقه هنوز یکی از مراکز بزرگ کشتار و فروش دام استان است.
6 کشتارگاه با وضعیت نامناسب بهداشتی در استان
به گزارش «کبنا»، به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، 6 کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی در مناطق مختلف استان وجود دارد که این 6 کشتارگاه سنتی وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند، بخصوص کشتارگاه های لنده و باشت و دنا.
رجایی اظهار کرد: کشتارگاه جای حساسی است و قوت پروتئینی مردم را تأمین می کند و باید حساسیت بیشتری بر روی کشتارگاه ها وجود داشته باشد. از جمله مشکلات کشتارگاه لنده نبود ناظر بهداشتی و روحانی ذبح شرعی، نبود ماشین سردخانه دار، نبود تونل انجماد، نامناسب بودن سالن نگهداری لاشه، نبود کوره لاشه سوز است. کشتارگاه های دیگر استان نیز وضعیت مناسبی ندارند.
ذبح نیمی از گوشت تولیدی استان بصورت غیرمجاز
بنا به گفته مسوولان 70 درصد گوشت مورد نیاز استان در بازار داخلی تأمین می شود. سالانه 17 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود و از این مقدار 9 هزار تن در کشتارگاه ها ذبح و بقیه بصورت غیرمجاز ذبح می شود، تقریبا نیمی از گوشت تولیدی استان بصورت غیرمجاز ذبح می شود. به یک معنا ما با نبود کشتارگاه در مراکز تولید دام در استان مواجهیم.
افزایش 88 درصدی قاچاق دام
محمدیان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از افزایش 88 درصدی قاچاق گوسفند خبر داده و گفت: سال 1400 حدود 500 دام و در سال جاری به 863 رأس رسیده است.
معاون عمرانی استانداری پیش از این در جلسه ساماندهی کشتارگاه های استان تعیین تکلیف کرده بود که کشتارهای منطقه تنگاری بویراحمد باید طی یک ماه ساماندهی شود، یا کشتارگاه احداث شود یا باید بصورت بهداشتی کشتار صورت بگیرد. اما می بینیم که هیچ خبری از ساماندهی کشتار در این مناطق نشده است.
حاجی زاده همچنین گفته است: شهرداری های استان باید طی سه ماه کشتارگاه ها را با اعتبارات موجود ساماندهی کنند وگرنه از ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی استفاده می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
غذا و دارو کجاست؟
چی شد اون نظارت های فراگیر؟
شاید گوشت و مخاطرات بهداشتی در حیطه و مخیله غذا و دارو نیست!
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1