تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۵۶۵۱۵
عباسعلی کدخدایی:

دخالت اتباع ۴ کشور در ترور سردار سلیمانی

۲
۲
دخالت اتباع ۴ کشور در ترور سردار سلیمانی
کبنا ؛
عباسعلی کدخدایی، رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این پرونده، پرونده مهمی است و متهمان زیادی دارد که در حوزه اجرای این ترور دخیل بوده‌اند، تصریح کرد: اسامی آن‌ها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آن‌ها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است.
 وی با بیان اینکه این افراد اتباع حدود سه الی چهار کشور هستند، اظهار کرد: فرودگاه عراق توسط برخی از شرکت‌های خارجی اداره می‌شود و افرادی که از این ترور اطلاع داشته‌اند، در اجرای آن کمک کرده‌اند و یا مقدمات آن را فراهم کرده‌اند، اتباع برخی از کشور‌ها هستند و همانطور که اشاره کردم در متن کیفرخواست با توجه به میزان اتهامی که متوجه آن‌ها بوده است تقاضای مجازات خواهد شد. کدخدایی در پاسخ به این سوال که همانطور که شما اشاره کردید تعدادی از عوامل و مباشران این ترور از اتباع کشور‌های همسایه هستند و آیا ایران می‌تواند دادگاهی علیه آن‌ها تشکیل دهد؟ آیا دسترسی به آن‌ها وجود دارد؟ جدا از این موضوع که مقامات آمریکایی که مسئولیت مستقیم در این پرونده دارند دارای مصونیت سیاسی نیز هستند، خاطرنشان کرد: ما در حوزه بین‌الملل در این ارتباط چند بحث داریم. یکی حضور متهم در کشور محل رسیدگی جرم است و یکی از مسائل ما این است که ما چقدر می‌توانیم به متهمان این پرونده دسترسی داشته باشیم و موضوع دیگر بحث مصونیت سیاسی برخی از افراد دخیل در این قضیه است.
از نظر ما مصونیت آن‌ها تا زمانی است که این افراد اقدام به انجام اینگونه اقدامات تروریستی نکنند و افراد نمی‌توانند اقدام به انجام جنایت کنند و خود را در پس مصونیت سیاسی پنهان کنند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهادسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
دورودبرشما
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کند حاج قاسم سلیمانی را بارالها پروردگار ترا قسمت میدم به اسماالحسنی وبحق هفتاد و دو اسم عطیمت وبحق بسم الله القاسم الجبارین باعث بانیان شهادت حاج قاسم سلیمانی را نابود شان بفرما الهی امین یارب العالمین
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1