کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

وحدانی فر؛ آموزش و پرورش کهگیلویه نیازمند یک نگاه نو است / حسینی نیک؛ مدارس کانکسی جمع آوری می‌شود/ فاطمی زاده؛ هنرستان های کهگیلویه فاقد امکانات و تجهیزات هستند

12 دی 1401 ساعت 14:59

مدیرکل نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با هدف ارتقاء کیفیت و تجهیزات مدارس کهگیلویه جهت تأمین دسترسی عادلانه و باکیفیت دانش آموزان به فضاهای آموزشی با امام جمعه دهدشت دیدار کرد.


مدیرکل نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با هدف ارتقاء کیفیت و تجهیزات مدارس کهگیلویه جهت تأمین دسترسی عادلانه و باکیفیت دانش آموزان به فضاهای آموزشی با امام جمعه دهدشت دیدار کرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر _ امام جمعه دهدشت _ در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نوسازی پیشگام نظام آموزشی کشور افزود: نوسازی ریل گذاری میکند و از این فضای آموزشی که ایجاد می‌کند باید نهایت استفاده و بهره را برد.

وحدانی فر تصریح کرد: نوسازی باید به سمت حکمرانی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب رود.
 وی با بیان اینکه خیرین باید احداث، بازسازی مدارس و تقویت آموزش و پرورش را اولویت کار خود قرار دهند افزود: گاها جاهایی مدرسه ساخته شده که هیچ کاربردی ندارد و کسی از آن استفاده نمی‌کند.
وحدانی فر با بیان اینکه باید خیرین را تشویق و ترغیب کرد در جهت توجه به آموزش و پرورش گفت: چرا که تعلیم و تربیت اولویت همه کارهاست، اگر تعلیم و تربیت جامعه را تقویت کرد خود به خود برخی از مشکلات را حل خواهد کرد.
وی درست انجام دادن و با کیفیت بودن کار را بهتر از انجام دادن کار غیر اصولی دانست و افزود: یک جاهایی بخاطر فشار های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کیفیت و کمیت کار فدایی این مسئله می شود. 
امام جمعه دهدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص میدان دادن به جوانان گفت: نگاه مدیر کل نوسازی مدارس استان نگاهی پر تحرک و پویایی است، جوان شجاعت، جسارت و خلاقیت و نوآوری دارد این می‌تواند در بسیاری از موارد مشکل گشا باشد‌.
وی اولیت بندی بر اساس ضرورت و نیاز ها را مهم دانست و افزود: طراحی مناسب فضای آموزشی، تاثیر روانی بر روی دانش آموز دارد و استفاده‌ از مصالح نوین برای کیفیت و سرعت کار بسیار مهم است. 
وحدانی فر به همیشه مظلوم بودن شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: به دلایل مشخص به این شهرستان توجه نشده است.
با اشاره به اینکه مکان های آموزشی ما فاقد تجهیزات هستند افزود: از فروردین و اردیبهشت ماه برگزاری آزمون در سالن های شهرستان امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام وحدانی فر با توجه به اینکه آموزش و پرورش کهگیلویه نیازمند یک نگاه نو است افزود: توقع داریم که نگاه ویژه ای به این شهرستان و مناطق مرکزی داشته باشید.

سید رضا حسینی نیک _ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد _ در این دیدار با اشاره به اینکه نوسازی مدارس بال اجرایی آموزش و پرورش است افزود: کار های نرم افزاری با آموزش و پرورش و کارهای سخت افزاری این مجموعه با اداره نوسازی مدارس است. 
حسینی نیک بیان اینکه ۳۳ پروژه در قالب محرومیت زدایی از اعتبارات ملی در سال جاری شروع شد افزود: ۶ پروژه ( الزهرا، دشت آزادی، قلعه دختر، دره لبک، قلعه گل و دایاب) در شهرستان کهگیلویه قرار دارد که روند اجرایی پروژه ها مطلوب است. 
وی طی یک سال اخیر از ۴۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار در استان خبر داد و افزود: طبق فاز دوم مدارس کانکسی که بالای ۱۰ نفر دانش آموز داشته باشند جمع آوری می‌شوند.
حسینی نیک با بیان اینکه در سال قبل ۷ میلیارد تومان برای هنرستان‌ها طبق لیست آموزش و پرورش خرید و تقسیم شد، افزود: امسال نیز با توجه به نیازمندی‌های تخصصی اقدام و با پیش بینی اعتبار خرید و تقسیم انجام می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان از تحویل مدارس کلایه و طالقانی در مهر ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ۳۲۰ میز معلم، ۲ هزار میز، نیمکت و صندلی به مدارس کهگیلویه تعلق خواهد گرفت.
 وی تصریح کرد: طبق بودجه ۱۴۰۱ تا وقتی که مدارس قدیمی در حال ساخت شهرستان تکمیل نشود برای احداث مدارس جدید ممانعت می شود. 
حسینی نیک بیان کرد: نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس سطح استان هیچ‌گونه مشکلی ندارد.
فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ در این دیدار با اشاره به مشکلات آموزشی و ساختاری در آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: 34 مدرسه تخریبی، ۱۷ مدرسه کانکسی، ۳۰ مدرسه فاقد انشعاب آب، ۳۲ مدرسه فاقد حیاط، ۲۱ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی و ۱۵ مدرسه دو شیفته، ۸ مدرسه در حال ساخت در کهگیلویه وجود دارد. 
 فاطمی زاده تصریح کرد: برخی از مدارس کهگیلویه دارای ساختمان هایی با فضای نا مناسب، کمبود تجهیزات و امکانات و ناکارآمد هستند. 
فاطمی زاده به مشکلات و کمبود های مدارس هنرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: هنرستان ها در این شهرستان شرایط بسیار ناهنجاری دارند. 
وی با بیان اینکه مدارس هنرستان دهدشت فاقد امکانات و تجهیزات مرتبط با رشته های موجود در این هنرستان ها هستند افزود: قریب به ۴۰ درصد مدارس کهگیلویه فاقد دستگاه های کپی و چاپگر هستند.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه خواستار کمک در ساماندهی اموال آموزش و پرورش شهرستان و خارج کردن هنرستان های کهگیلویه از بن بست شد.


کد مطلب: 456489

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456489/وحدانی-فر-آموزش-پرورش-کهگیلویه-نیازمند-یک-نگاه-نو-حسینی-نیک-مدارس-کانکسی-جمع-آوری-می-شود-فاطمی-زاده-هنرستان-های-فاقد-امکانات-تجهیزات-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1