تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۵۶۴۸۰
مدیرکل زندان‌های استان خبر داد؛

پابند الکترونیکی برای 300 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد

۰
پابند الکترونیکی برای 300 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای 300 نفر از زندانیانی که نافی امنیت جامعه نیستند، خبر داد.
به گزارش کبنا، منصور بیژنی امروز دوشنبه (12 دی ماه 1401) در جمع زندانیان پابند الکترونیکی گفت: طرح مراقبت الکترونیکی و استفاده از پابند یکی از اولویتهای مهم قوه قضائیه و سازمان زندان‌هاست که با رعایت قوانین خاص برای زندانیان دارای شرایط استفاده می شود.
وی خطاب به زندانیان پابندی الکترونیکی گفت: با رعایت قوانین این طرح بایستی از فرصت آزادی استفاده لازم و وافی را برای اشتغال مطلوب همراه با زندگی بهتر و باز اجتماعی شدن بهره ببرید و کاری نکنید که دوباره به حبس برگردید.
مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در حقیقت، استفاده از این پابندها باعث کمتر شدن تعداد محکومان و کاهش تعداد زندانیان می‌شود.

این مقام مسؤل زندان های استان صدور رأی پابند الکترونیکی را حرکتی خوب و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان توصیف کرد وگفت: در راستای سیاست قوه قضائیه مبنی برکاهش زندانی، باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه پابند الکترونیکی برای جرائم غیر خشن و محکومین سبک استفاده می شود؛ یادآورشد: کسانی که مشمول این طرح می شوند، نامشان در لیست ورودی به زندان ثبت شده ولی به جای اینکه در زندان تحمل حبس نمایند از پابند الکترونیکی استفاده برده و به عنوان یک شهروند می توانند به امور زندگی خود بپردازند.
منصور بیژنی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای 300 نفر از محکومین استان پابند الکترونیک اجرا شده، افزود: درحال حاضر 170 زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی بوده و با هدف گذاری سازمان وهمکاری مراجع قضایی تا پایان امسال بنا داریم این عدد را به 450 نفر برسانیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1