تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۵۶۳۵۵
کبنا گزارش می دهد؛

وضعیت نابسامان تاکسی ها در یاسوج؛ از نبود تاکسی در ایستگاه ها تا اخذ کرایه اضافی و رفتار نامناسب راننده‌ها / رئیس تاکسی‌رانی یاسوج: مردم شکایات خود را انعکاس دهند / انتظار داریم نیروهای نظامی، انتظامی، فرمانداری و شورای تأمین همکاری کنند

۱۲
۱
وضعیت نابسامان تاکسی ها در یاسوج؛ از نبود تاکسی در ایستگاه ها تا اخذ کرایه اضافی و رفتار نامناسب راننده‌ها / رئیس تاکسی‌رانی یاسوج: مردم شکایات خود را انعکاس دهند / انتظار داریم نیروهای نظامی، انتظامی، فرمانداری و شورای تأمین همکاری کنند
کبنا ؛شهروندان یاسوجی از وضعیت حمل و نقل عمومی در این شهر نارضایتی و گله‌های زیادی دارند، نبود‌ایستگاه‌های تاکسی، نبود تابلو و مکان مشخص تاکسی‌ها یک نقیصه بزرگ برای شهر مرکز استان است، در حالی که شهری مثل گچساران که کوچکتر از یاسوج است، ‌ایستگاه‌های مشخصی دارد و تاکسی‌ها نیز به وفور در‌ایستگاه‌ها وجود دارند، در یاسوج نظارت درستی روی تاکسی‌ها نمی‌شود، همین موجب می‌شود که تاکسی‌ها نیز قوانین صنف خود را رعایت نکنند، مسافران از نبود‌ایستگاه تاکسی گلایه و شکایت دارند، از طرفی کرایه‌های اضافی و بعضاً بدرفتاری راننده‌ها معضل دیگری است که غالبا از آن شکایت می‌شود.
کبنا نیوز- به گزارش می‌دانی خبرنگار کبنا در شلوغی‌های شهر، یکی از شهروندان یاسوجی در خصوص برخورد نامناسب راننده تاکسی‌ها گفت: تاکسی خطی که قیمتش الان ۳ هزار تومان است سوار شدم، ۱۰ هزار تومانی دادم، وقتی خواستم پیاده شوم، بقیه پولم را نداد، بعد که گفتم مگه کرایه چقدره؟ بقیه پولم را بده، بقیه پولم را داد و بهم گفت «گدا».
یکی دیگر از مسافران تجربه خود را اینگونه گفت: تاکسی خطی سوار شدم از یک چهارراه تا چهارراه بعدی که ۲۰۰ متر هم نمی‌شد. وقتی ۳ هزار تومن دادم به راننده، شاکی شد و گفت «از همون اول می‌گفتی که دربست نمی‌خوای»، در حالی که من سر جاده سوار شده بودم و معمولاً وقتی مسافر دربست بخواهد همان اول می‌گوید دربست. رفتار راننده‌ها اصلاً درست نیست و وقتی تاکسی سوار می‌شوم استرس و نگرانی دارم که حقم خورده نشود.
یکی از مسافران نیز گفت: چند وقت پیش (آبان ماه) از کاشانی ۱۶ سوار شدم تا خیابان دادگستری قدیم، دربستی ۱۲ هزار تومان بود، ولی راننده دو ساعت بحث می‌کرد و می‌خواست ۱۵ هزار تومان بگیرد. راننده‌ها با اعصاب و روان آدم بازی می‌کنند و پول زور می‌خواهند بگیرند.
یکی از شهروندان یاسوجی گفت: یاسوج شهر گرانی است و به نظر من راننده تاکسی‌ها اصلاً فرهنگ مسافرگیری ندارند، من بار‌ها تاکسی سوار شدم، بقیه پولم را نداده‌اند، منظورم همان هزار تومن و ۲ هزار تومن بقیه پول است، برایشان عادی است، هر کاری می‌کنند برای اینکه بقیه پول را ندهند. به نظرم باید فرهنگ مسافرگیری وجود داشته باشند تا جو روانی مثبتی ایجاد شود، مسافر با چند تا راننده تاکسی دعوا کند و بقیه پولش را بخواهد؟ بالاخره خودشان باید رعایت کنند، نظارتی باید وجود داشته باشد.
یکی از دانشجویان شهر یاسوج نیز گفت: ما به خاطر اینکه راننده‌ها هیچ انصافی ندارند و پول اضافی می‌گیرند با اسنپ جابجا می‌شویم حداقل می‌دانیم که اسنپی که می‌خواهیم سوار شویم چقدر باید بدهیم، ولی وقتی می‌خواهی  تاکسی دربست بگیری، یا حتی تاکسی خطی سوار شوی، خیلی پیش آمده که راننده پول اضافی بگیرد.
برای بررسی‌های بیشتر خبرنگار کبنا یکی از بعدازظهر‌های شلوغ سر خط تاکسی هفت تیر می‌رود، همان جایی که تاکسی‌ها بعد از خیابان منتظری کنار خیابان صف می‌کشند و هر تاکسی برای جای خاصی مسافر می‌گیرد، مثلاً کاشانی، ترمینال، اکبرآباد و.... تعجب‌آور بود که هیچ تاکسی کنار خیابان مشاهده نشد، و از طرفی هم ماشین‌های شخصی بجای تاکسی‌ها پارک کرده بودند، چند سال پیش اینجا وضعیت بهتری داشت و تاکسی‌ها راحت‌تر پیدا می‌شدند، ولی در سال‌های اخیر بخصوص بعد از کرونا، وضع بدی ایجاد شده و تاکسی‌ها هم اکثرا مسافر دربستی می‌گیرند.

مشکل بزرگ شهر یاسوج نبود پایانه‌ها است
عبدی دانش‌مقدم_ رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج_ در خصوص مشکلات موجود خطوط تاکسی در یاسوج به خبرنگار کبنا گفت: مشکل بزرگ شهر یاسوج نبود پایانه‌ها است، و تنها راه خارج کردن یاسوج از وضع کنونی احداث پایانه‌ها است، پایانه‌هایی که سایه‌بان و امکاناتی برای مسافران و راننده‌ها داشته باشد، پیگیری‌هایی کرده‌ایم، پیش‌بینی‌هایی کردیم و پیشرفت‌هایی هم داشتیم، ولی مشکلاتی بر سر راه است و باید حل شود.
دانش‌مقدم بیان کرد: تنها راه خارج کردن یاسوج از وضعیت فعلی و کاهش بار ترافیکی این است که پایانه‌ها را احداث کنیم.
رئیس تاکسی رانی بویراحمد در خصوص نظارت بر تاکسی‌ها گفت: یک هزار و ۳۳ دستگاه تاکسی داریم، که به دلایل انضباطی ۳۸۵ دستگاه تاکسی به پارکینگ رفته‌اند، دفاتر کمیته انضباطی داریم و گشت بازرسی داریم، از ۱۷ بهمن ماه که بنده مسوولیت پیدا کردم، و روزی نیست که بر روی‌ایستگاه حضور نداشته باشیم.
وضعیت نابسامان تاکسی ها در یاسوج؛ از نبود تاکسی در ایستگاه ها تا اخذ کرایه اضافی و رفتار نامناسب راننده‌ها / رئیس تاکسی رانی یاسوج: مردم شکایات خود را انعکاس دهند / انتظار داریم نیروهای نظامی، انتظامی، فرمانداری و شورای تأمین همکاری کنند
وی گفت: از برج یازده تا الان همیشه سر‌ایستگاه‌ها بوده‌ایم، گشت‌های تاکسی‌ها باید تغییر کند، بخاطر گران فروشی‌ها قبلاً بازرسی از طریق فرمانداری و نیروی انتظامی بوده است، راننده‌ها می‌گویند چرا روی مکانیکی و لنت و قطعات و دستمزد کنترلی نیست، دستمزدی که ۱۰۰ هزار تومان بود ولی الان ۲ میلیون شده است.
دانش‌مقدم در خصوص فرسوده بودن ناوگان شهری افزود: حدود ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است و در روز یک سرویس هم نمی‌توانند جابجا کنند. از دولت قبل تا الان هیچ برنامه‌ای برای تعویض تاکسی‌ها وجود نداشته، دولت نیز نتوانسته تسهیلات بانکی دهد و مشکلاتی مثل افزایش قیمت خودرو نیز مزید بر علت شد. در حال حاضر دولت بصورت نقدی سمند را با حدود ۲۷۶ میلیون تومان جایگزین می‌کند، ولی راننده‌ها استقبال نمی‌کنند و می‌گویند پول نداریم. همچنین ۵۶ دستگاه پیکان داریم که سهمیه ۱۳ خودرو داده‌اند و ما هم به بانک معرفی کردیم، پست بانک که بانک عامل است می‌گوید حساب ما بسته است.
دانش مقدم به گرانی اتوبوس‌ها اشاره کرده و گفت: اتوبوس را قبلاً ۴۰ میلیون به شهرداری می‌دادند الان ۶ میلیارد و نیم شده است. حدود ۲۰ اتوبوس ما در محوطه اداره خوابیده، همه این اتوبوس‌ها مشکل قطعه دارند و اعتبار و پول نیست که این اتوبوس‌ها تعمیر شوند و وارد خط شوند. اگر ۲۰ اتوبوس وارد خطوط شود وضعیت حمل و نقل عمومی بهبود پیدا می‌کند.
مردم شکایات خود را انعکاس دهند
دانش مقدم با بیان اینکه «سرابتاوه، سروک، مهریان و بلهزار خط اتوبوس دارند» افزود: ۴ دستگاه اتوبوس در خط مهریان و بلهزار است که استقبال خیلی خوبی دارد و همیشه مسافر وجود دارد.
دانش مقدم گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که هر کسی از اخذ کرایه اضافی شکایت دارد تماس بگیرد و اعلام کند، ما آنی راننده را می‌آوریم و برخورد می‌کنیم.
انتظار داریم نیرو‌های نظامی، انتظامی، فرمانداری و شورای تأمین همکاری کنند
وی در گلایه از راننده تاکسی‌ها و عدم همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه، گفت: متأسفانه تاکسی‌های ما بیرون شهر ‌می‌روند، در حالی که باید در شهر و حومه شهر و روستا‌های اطراف باشند، شهر تخلیه نشود، نیرو‌های نظامی و انتظامی باید همکاری بیشتری کنند، باید همکاری و اراده جمعی باشد، یک نفر با ۴ نیرو چقدر می‌تواند تاکسی‌ها را کنترل کند.
دانش مقدم افزود: تاکنون ۵ تاکسی آورده‌ایم، ۱۳ تاکسی تعویض کرده‌ایم، ۷ اتوبوس نوسازی کرده‌ایم، جویای این هستیم که تعدادی اتوبوس را از تهران بیاوریم.
وی با بیان اینکه «باید فرمانداری، استانداری، شورای تأمین همکاری کنند»، گفت: جلوی بیمارستان‌ها اکثرا ماشین‌های شخصی تابلوی تاکسی گذاشته‌اند که خلاف قانون است، کرایه اضافی از مردم می‌گیرند، این یک معضل است، باید نیرو‌های انتظامی و راهنمایی و رانندگی و نظارتی همکاری کنند.
وضعیت نابسامان تاکسی ها در یاسوج؛ از نبود تاکسی در ایستگاه ها تا اخذ کرایه اضافی و رفتار نامناسب راننده‌ها / رئیس تاکسی رانی یاسوج: مردم شکایات خود را انعکاس دهند / انتظار داریم نیروهای نظامی، انتظامی، فرمانداری و شورای تأمین همکاری کنند
شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک و احداث پایانه‌ها را حل کند
دانشی در خصوص وضعیت نابسامان سرویس مدارس شهرستان بویراحمد و نامناسب بودن جانمایی مدارس اظهار کرد: برای احداث مدارس از شهرداری‌ها استعلام نمی‌گیرند، جانمایی مدارس از شورای ترافیک استعلام می‌گیرند و در دست شهرداری نیست.
دانشی گفت: استقبال مردم از خطوط اتوبوس خوب است، باید وضعیت‌ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس را ساماندهی کنیم، حمل و نقل باید در داخل شهر افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: در سال‌های گذشته سرویس‌های مدارس را شرکت‌های حمل و نقل خصوصی از جمله اتوبوس‌ها و ون‌ها خدمات دهی می‌کردند، در دوره کرونا این شرکت‌ها اقدام به فروش مینی بوس‌ها کردند، در دوره کنونی تلاش زیادی کردیم که اتوبوس‌ها وارد سرویس شوند ولی امسال این کار صورت نگرفت. شرکت‌های حمل و نقل باید قانوناً پاسخگوی مدارس و دانشگاه‌ها باشند، برای سال آینده باید ون و مینی بوس خریداری شود.
وی با تأکید بر عدم ساماندهی سرویس مدارس گفت: بیشترین مشکل ترافیکی ما به این دلیل است که همه مردم شهر از کارمند‌ها گرفته تا هر آدمی که در یاسوج خودرو دارد، زمان شروع و تعطیلی مدارس وارد خیابان‌ها می‌شوند و ترافیک ایجاد می‌شود.
دانش مقدم بیان کرد: از مسوولان انتظار داریم که حمل و نقل درون شهری را ساده نگیرند، باید برای حمل و نقل بودجه گذاشته شود، نوسازی و بهسازی و توسعه حمل و نقل در شهر اهمیت زیادی دارد، این‌ها فقط وظیفه شهرداری نیست. شهرداری به تنهایی نمی‌تواند پایانه احداث کند، مسوولان استان باید به حمل و نقل توجه کنند و اعتبار برای این موضوع درنظر گرفته شود تا بتوانیم حمل و نقل شهری را ساماندهی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
گچساران اصلا با یاسوج قابل مقایسه نیست،این مشکلات کوچیک هم از نظر زیرساختی و هم از نظر فرهنگی توی گچساران حل شده
اکبر
Iran, Islamic Republic of
تو یکی همو خورزوم گوته
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هیچ ماشین شخصی کرایه اضافه نمیگیره فقط تاکسی خطی های خودتون هستن که یا دنبال دربستی هستند یا کرایه اضافه... الکی بهانه نیارید و تقصیرو نندازین گردن چهارتا ماشین شخصی... فقط میخاید خودتونو توجیه کنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به خدای واحد خود رئیس تاکسیرانی از خود تاکسی /اینو دیدم که میگم شهر یاسوج شهر بی در و پیکر
کلیه تاکسی های زرد همه اسنپ گرفتن دارن با اسنپ کار می کنند. پول اضافی راننده ها را نمیدن رفتار مناسبی با مسافر ندارند
Iran, Islamic Republic of
تازنانی که در این شهر همه چیز باندی و طایفه گرایی است هیچ چیز درست نخواهد شد متاسفانه اخذ کرایه اضافه و برخورد نامناسب و فضولی در زندگی شخصی مسافران برای رانندگان تاکسی این شهر جز عادات روزنره شده اموزش و فرهنگ و برخورد قاطع لازم هست
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده به عنوان یک شهروند یاسوجی بعضی موارد متذکر میشم
تاکسی شخصی یا دولتی هم نیستم
اینکه بعضی تاکسیا ۱۰۰۰ تومن یا ۲۰۰۰ تومن پول اضافه رو پس نمیدن جنبه حق الناس و گناهش گردن خودشونه
بحث اصلی این
اولا اینکه به دور از انصافه همه کاسه کوزه ها سر تاکسی‌ها چه تاکسی شخصی و چ تاکسی‌های دولتی خورد شه
دومآ اون عزیزانی که هنوز از کرایه ۱۲ تومنی میگن واقعا شما یا هنوز نان خور خانواده ای یا بازار نرفتی ببین گرونی بیداد میکنه!!!
شمایی که از کرایه ۱۲ تومن و ۱۵ تومن میگی کرایه اضافه خبر داری لنت ترمز ۳۰ تو منی با دستمزد شده ۳۲۰ هزار تومن
روغن موتور ۴۵ تومنی شده ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومن
روغن گیربکس ۳۰ تومنی شده ۳۰۰ هزار تومن
لاستیک جفتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن شده۲۵۰۰۰۰۰ دو میلیون و پانصد تا ۴۵۰۰۰۰۰چهار میلیون و پانصد
و...
بیشتر افراد گمان میکنن باید حتما بنزین گرون شه تا کرایه بره بالا
در صورتی که در حال حاضر بنزین ارزون ترین کالای مصرفی در حیطه حمل نقل هستش.
کل لوازم یدکی و مصرفی ماشین نزدیک ۱۰ برابر شده اونوقت شما میگی ۱۵ تومن کرایه زیاده؟؟!!!!
انصاف داشته باشیم
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عزیزانی که همیشه یکطرفه قضاوت میکنند ابتدا باید عرض کنم جمع کارکرد یک ماه یک تاکسی دستمزد دو عدد بلبرینگ بیشتر نمیشود و برین و از سال 98تاکنون دستمزد مکانیک ها را بررسی کنید و خودتان که اظهار نظر میکنید 3هزار تومان چه ارزشی دارد که باید براش بد حرفی هم بشنوید و آقای دانش ضمن اینکه هنوز دارد سنتی مدیریت میکند چه مزایایی برا تاکسی ها در نظر گرفته و این را بدانید از یک فروردین کرایه کورسی درون شهر زیر 5هزارتومان نیست و ما گهگاهی که کارگران ساختمانی را جهت کار می‌بریم خودمان هم کارگری میکنیم چون دستمزد کارگران ساختمانی بیشتر از درآمد روزانه ما بود و دیگر خودرو استهلاک ندارد و ساعات کمتری هم کار میکنیم کارگری روزی 8ساعت 300تومان و مسافر کشی 12ساعت 200تومان
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام...بنده از سال ۱۳۹۰تا ۱۳۹۸ تاکسی موقت خط سراب تاوه بودم..بعد دیگه ماشین فروختم نتونستم کارکنم..الان میخوام یه خط کمکی بگیرم. آقای دانشی میگه صلاحیت ندارین..پرونده تکمیل. شامل گواهینامه پایه دوم نامه اماکن انگشت نگاری تعهد نامه محضری..فقط میگه مجرد هستی به شما دفترچه نمیدیم..توی ای ۸سال هیچگونه تخلفی هم نداشتم..آقای دانشی انصاف داشته باش..وسلام...
Iran, Islamic Republic of
راننده تاکسی ها یاسوج دارن خدمات رایگان میدن وبه عنوان برده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اینکه یاسوج صاحاب نداره ک شکی نیس ،از مسئولان شهرداری و تاکسی رانی هست شما اونجا رو نامحسوس کنترل بکنید ببینید چ ظلمی به راننده ها می کنن دلیل ضعف تاکسی در یاسوج همینه ،چرا تاکسیمتر نمیدن ک همه راحت باشن با ای وضعیت نبود پول خورد و ...
علی آرسته
Iran, Islamic Republic of
ما به دلیل ترافیک سنگین ماشین را به شهر نمی‌بریم، با تاکسی میریم ،آدم رو مجبور میکنن دربست با پول زیاد یه ژستی هم میگیرن لامصبا🥲لطفا جلوگیری کنید از این تازه به دوران رسیده ها
Iran, Islamic Republic of
اکثر راننده تاکسی های یاسوج بددهن وبی ادبن روزای برف وبارون میگن فقط دربست وقتی مسافری سوار ماشین شخصی میشه هرحرفی ازدهنشون درمیاد به اون راننده ومسافر میدن
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1