تاریخ انتشار
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۵۶۳۵۰
دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

آخرین جزئیات صندوق حاشیه‌ساز بهمئی / ملک‌حسینی: مردم حوصله کنند

۲۲
۱۱
آخرین جزئیات صندوق حاشیه‌ساز بهمئی / ملک‌حسینی: مردم حوصله کنند
کبنا ؛دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی تلویزیونی که به صورت مستقیم از شبکه دنا پخش شد جزئیات پرونده صندوق سپرده‌گذاری مالی خصوصی شهرستان بهمئی را تشریح کرد و از سرمایه‌گذاران این صندوق حاشیه‌ساز خواست تا حصول نتیجه صبور باشند.
            

به گزارش کبنا، سید علی ملک‌حسینی_ دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد_ در خصوص آخرین جزئیات پرونده سرمایه‌گذار بهمئی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور را همه ما می‌دانیم مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بخشی از مشکلات مربوط به نحوه مدیریت اقتصادی داخل کشور است.
وی ادامه داد: برخی ناشی از مشکل مدیریتی، برخی ناشی از قوانین حوزه اقتصادی که قوانین به روز نیست و همچنین اغتشاشات اخیر از طرف دیگر مشکلاتی ایجاد کرده و دیدیم که دشمن با یک هجمه تمام عیار در شرایطی که وضعیت اقتصاد در بعضی آیتم‌ها به خوبی پیش می‌رفت و شاهد کاهش قیمت برخی کالا‌های اساسی بودیم باعث ایجاد مشکل شد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از ساختار‌ها در حال اصلاح بود که دشمن از آن واهمه داشت و شرایطی برای سودجویی خود ایجاد کرد.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی‌رغم همه هشدار‌های مختلف در خصوص منع سرمایه‌گذاری در مؤسسات فاقد مجوز با سود‌های نامتعارف در حالی که بنگاه‌های دولتی ما یک وضعیت خاصی دارند و یک درصد خاصی از سود را به به زحمت می‌توانند فراهم کنند کسی ادعا می‌کند من ده درصد یا بیشتر به سپرده شما می‌دهم و در این مسیر از یک سری قرارداد‌های حتی شاید شرعی استفاده می‌کنند.
ملک حسینی خاطرنشان کرد: در عقد مضاربه یک طرف وجه نقدی را اختیار طرف دیگر قرار می‌دهد تا با آن تجارت کند و در سود آن شریک باشد اما تأیید قرارداد عقد مضاربه تأییدی بر رفتار‌های بعدی نیست.
وی گفت: در جامعه ما افرادی هستند که در شرایط اقتصادی حال وارد عرصه بورس شدند و متأسفانه یک ورود با تبلیغات فراوان بدون اینکه عده‌ای سواد و علمش را داشته باشند خیلی‌ها درگیر بحث‌های دلال بازی شدند، خیلی‌ها سرمایه‌هایشان در بورس در یک مقطع کوتاهی چند برابر شد و عده‌ی زیادی سرمایه‌هایشان را از دست دادند.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز صندوق‌های وام خانگی بوده که مشکلاتی ایجاد شده متأسفانه در این پرونده یک جوانی که خانواده مؤمن متدین و شناخته شده‌ای نیز دارند چنین کاری انجام داده و با توجه به کوچک بودن شهرستان همگی هم دیگر را می‌شناسند.
ملک‌حسینی گفت: در یکی دوسال گذشته یک فعالیت بورسی انجام داده (اطلاعات اولیه بوده و گفته‌های خود این فرد و آنچه که ضابطین تا الان به آن دست یافته‌اند) یک سری فعالیت انجام داده و به یک سودی می‌رسد، سرمایه‌های بستگان و خویشان و دوستان را در اختیار او قرار داده و در یک سال گذشته خیلی تبلیغ می‌شود هر چند این جوان هیچ گونه تحصیلات بورسی و اقتصادی نداشته و صرفاً مدعی است چند دوره آشنایی با وضعیت بورس را گذارنده است.
ملک حسینی افزود: با توجه با هشدار‌های مسئولین متأسفانه با تبلیغات زیاد مردم شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تکنیک آن‌ها به موقع پرداخت کردن سود به مردم بود.
وی گفت: با توجه به محروم بودن شهرستان بهمئی شاید سرمایه اندک سرمایه تمام زندگی یک خانواده باشد و شرایط اقتصادی مردم را ترغیب می‌کند این سرمایه‌ها را از کم تا مبالغ مورد توجه در اختیار این فرد قرار بدهند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از زمانی که موضوع به مرکز استان منتقل شد نهاد‌های امنیتی فعال شدند و دستوراتی داده شد که بررسی کنند چند ماه این‌ها زحمت کشیدند ضابطین ما و ضابطین دادگستری در نهاد‌های امنیتی تمام حساب‌ها بررسی شد.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این شرکت‌های تأسیس شده مجوز هم دارند منتها فعالیت اقتصادی نداشته‌اند.
وی گفت: از زمانی که اطلاع داده شد دستورات صادر شد با اینکه این پرونده اساساً در صلاحیت دادسرای مرکز استان نبود خواهش کردیم مجوزات قانونی گرفتیم این پرونده بیاید و با تمام توان مرکز استان در حوزه استانی و دادگستری و ضابطین عمل شود که این پرونده زودتر به نتیجه برسد.
ملک حسینی گفت: آن چیزی که این فرد تعریف کرده و هنوز هم خیلی‌ها در فضای مجازی می‌گویند این فرد پول دار است تمامی اموال و پول های‌ایشان توقیف شده است که اگر نمی‌شد هیچ چیزی از سرمایه مردم باقی نمی‌ماند بخاطر دفاع از حقوق مردم ما وام این‌ها را توقیف کردیم.
وی ادامه داد: بخشی از این سود‌هایی که مردم در چند ماه اخیر گرفته‌اند سرمایه خودشان است.
این مسئول بیان کرد: نمی‌خواهیم نا‌امیدی در دل مردم ایجاد شود اما‌امید بی‌خود هم نمی‌خواهیم ایجاد شود و لذا پیشنهاد دادیم تا نمایندگان مردم انتخاب شوند ما صفر تا صد پرونده را با نمایندگان مردم در میان می‌گذاریم مطالبه‌گری حق مردم است ما باید پاسخگو باشیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: مردم بدانند تجمعات و دعوت به تجمعات متهم کردن مسئولین نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلی به مشکلات دیگر اضافه خواهد کرد.
ملک حسینی افزود: حسابرسی ضابطین انجام شده است اما اینکه سرمایه هر فرد چقدر است و تا الان چقدر سود دریافت کرده است بررسی نشده است و از فردا توسط تیم خبره شروع خواهد شد و مدتی زمان خواهد برد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صندوق حدوداً ۱۶ هزار عضو دارد ما مطابق قانون از سرمایه‌های مردم صیانت خواهیم کرد در شرایط عادی بازگشت چنین اموالی باید در رای دادگاه باشد و تصمیم بگیرد با توجه به زیاد بودن اعضای صندوق زمان زیادی برای بررسی دقیق پرونده نیاز است.
ملک حسینی افزود: سرمایه دریافتی هیچ مدیریتی نشده و از آن به عنوان سود به مردم پرداخت شده است ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که کمترین خسارت به مردم وارد شود.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمانی که این پرونده به مرکز استان واگذار شد دستورات اولیه صادر شد ضرورت داشت که سرمایه‌هایی که شناسایی شده توقیف شود.
مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما سرمایه‌گذارانی خارج از استان و شهرستان بهمئی داشتیم اما ۱۶ هزار نفر غالبشان از شهرستان بهمئی است و حسابرسی اموال مردم از فردا آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه برای دفاع از سرمایه مردم این صندوق توقیف و موسس آن نیز دستگیر شد، ادامه داد: اگر دستگاه قضا ورود نمی کرد همه سرمایه مردم که در این صندوق سپرده شده باقی نمی‌ماند و پول مردم از بین می‌رفت.
ملک حسینی بیان داشت: تلاش می‌کنیم مجوزات ریاست محترم قوه قضائیه را بتوانیم اخذ کنیم و در اولین فرصتی که حساب و کتاب ما مشخص شد بدون اینکه منتظر مراحل دادگاه بمانیم با عدالت و مطابق قانون سرمایه مردم به آن‌ها برگشت داده شود.
وی با اشاره به بحث نمایندگان هم گفت: یک سری معتمدین در خود شهر لیکک و بهمئی شناخته شده هستند و شورای تأمین آنجا با آن‌ها ارتباط دارد و یک سری مسائلی را به آن‌ها منتقل می‌کند و آن‌ها هم به مردم منتقل خواهند کرد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ما پیشنهاد دادیم علاوه بر این معتمدین چند نفر به نمایندگی از خود مردم نیز پیگیر پرونده باشند‌.
ملک حسینی افزود: در تلاش هستیم بدون نیاز به ثبت شکایت قضایی که هزینه‌ای برای مردم بخواهد ایجاد کند شکایت‌ها را با یک فرمولی رایگان ثبت شوند.
وی گفت: برنامه‌ریزی دقیقی باید داشته باشیم که در سریع‌ترین زمان ممکن شکایت‌های مردم ثبت شود و به دنبال اخذ مجوز جهت ثبت شکایت به صورت رایگان هستیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مردم عزیز به توصیه‌های خادمین خودشان توجه کنند در کوتاه‌ترین زمان و بهترین نحو شکایت‌های مردم ثبت خواهد شد.
ملک حسینی با اشاره به اینکه دستگاه قضا بازیچه سیاست بانک و دیگران نیست افزود: هر آنچه توقیف شده مال مردم است و ارتباطی به حاکمیت و مؤسس صندوق ندارد از مردم و سرمایه‌گذاران این صندوق خواست با حوصله و اعتماد به قضات رسیدگی‌کننده به این پرونده تاحصول نتیجه و بازگرداندن سرمایه‌ها با دستگاه قضا همکاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سال قبل و ماههای قبل به این صندوق پول دادند سودهای که اضافه بر پول خودشان گرفتن از پول های واریزی نفرات جدید صندوق بود باید تمام کسانی که سال های قبل پول دادند و سود کردند هم پول های اضافه که سود کردند ازشون گرفته بشه و رها نشوند قطعا کسانی که ابتدا به این صندوق ها وارد میشوند سود میکنند ان‌شاءالله که همه به پول خودشان برسند و تکلیف پول های مردم از نفر اولی تا آخرین نفر مشخص بشه
Iran, Islamic Republic of
چه حیف ضابطین قضایی همیشه میگذارند این صندوق ها پول های مردم بگیرند و وقتی که دیگه کار از کار گذشته مثل این پرونده که بیش از دوسال فعال هست و پول های مردم هدر رفته بعد وارد عمل میشوند نوشدارو بعد از مرگ سهراب چه دردی داره کاش به موقع وارد عمل میشدند
سردار
Iran, Islamic Republic of
در این موضوع خود مردم هم مقصرندسرنوشت شیخ رودبال وصندوقهای ذوالفقار علی و.... میبایست برایشان عبرت میشد حرص وطمع نتیجه ای بهتر از این ندارد
Iran, Islamic Republic of
سلام شما نمی‌تونید مردم رو مقصر بدانید چون سفره شما پر می‌باشد به روستاها سفر کن تا بهتر بتونی نظر بدهید
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
بخدا مردم طمع ندارند گرفتارد
کسی که روزی ۲۰۰ هزار تومان کارگری می‌کنه پول میده دست بنده خدا مجبوره
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
بخدا مردم طمع ندارند گرفتارد
کسی که روزی ۲۰۰ هزار تومان کارگری می‌کنه پول میده دست بنده خدا مجبوره
بعد چرا با این همه سود هنگفت بانک ها نظر نمی‌دهید
K
United Kingdom
سلام به موقع دادستانی اقدام کرد اما همین مردمی که سرمایه گذار بودند نزاشتن اقدامی گردد
United States
نزاشت دولت وارد بشه
سید حسام‌الدین
Iran, Islamic Republic of
در این مورد خاص که عده زیادی پیگیر هستند و رسانه‌ای شده و جایی برای عرض اندام هست ممکن است بدنبال عدالت باشند..
زرتشت
Iran, Islamic Republic of
دیگه تموم شد هرکی پول ریخته توی این صندوق دیگه به فکر پولش نباشه ازقدیم گفتن طمع زیاد روزی را میبره
Iran, Islamic Republic of
به خدا کارش قشنگ بود کارگر را نون داد به والله
ویسی
Iran, Islamic Republic of
شهرهای هم جوار هم آگاه شدند..
بیت اله
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مردم طمع کار
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مردم بدبخت...بهمیی پول گذاشتند از مردم عادی چه انتظاری داری
Netherlands
ببین چقدر بدبختی که خوشحالی از گرفتاری بقیه حتما نداشتن ک همیچین کاری کردن
Iran, Islamic Republic of
طمع کار بانکها هستند دوست عزیز که خون مردم کردند داخل شیشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام. آقای دادستان خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت آقای دادستان
ولی دستش درد نکنه از بس کارگر و فقیر نون داد
United States
عوضش یه بر دیگه بدبخت شدن .شما باید بیا بهمئی ببینی مردم چطور شدن
فرزاد مالباخته
Iran, Islamic Republic of
.اگه شماتونستین درزمان کم سرمایه مردم رابرگردانید که حرفی نیست ومردم به شما عزرخواهی بدهکارند .
Iran, Islamic Republic of
شما چه میدانید مردم بدبخت چه میکشند😔خدایی اوضاع مردم خیلی خرابه به دادشان برسید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باعرض ادب و احترام خدمت جناب دادستان محترم،،بزرگوارخیلیهابودن که پول مردم همینجوری به هر دلیلی ونوعی گرفتن،ودیگه خبری ازشون نشده خانم مرتضوی نامی هم بهبهان 7سال پیش همین بلاروس مردم آورده چی شد الان دیگه 7ساله،،سالی یه ابلاغیه ای میاد واسه مردم که بگن دنبال پرونده هستیم،والا مردم این حقشون نیست قشرکارگروضعیف میزنین توسرشون وقشر آقازاده ها آقازاده ترمیشن ب نظرتون که هیچی امیدی ب برگشت این پول نیست اما خداازهرکسی که کوتاهی می‌کنه درحق پول یه کارگری که مجبوربوداین کاروانجام بده ازش نگذره.، تمام هرکی میخواد باشه باشه تمام
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
فایل های مرتبط
1