تاریخ انتشار
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۳۴۳
در خطبه های نمازجمعه ۹ دی ماه چیتاب مطرح شد

زهر سکوت و بی‌بصیرتی از به میدان آمدن مستقیم خطرناک تر است.

۱
زهر سکوت و بی‌بصیرتی از به میدان آمدن مستقیم خطرناک تر است.
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: در زمانهٔ فتنه و نفاق، زهر سکوت و بی‌بصیرتی از به میدان آمدن مستقیم خطرناک‌تر است.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نمازجمعه ( ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به عوامل سرافکندگی در روز حساب، غفلت از یاد خدا را باعث کور محشور شدن انسان در روز محشر برشمرد و گفت: غفلت از یاد خدا، ترک واجب خدا ( مانند، فریضه حج و نمازجمعه) از عوامل حسرت در روزقیامت می‌باشد که در آن روز درسایه صدور احکام، شعله ورشدن آتش جهنم و گشودن در‌های بهشت باعث شادی عده‌ای و سرافکندگی دیگری می‌شود و این‌ها همه از نتایج اطاعت یا سرکشی از دستورات خداوند می‌باشد.
این خطیب جمعه ضمن تبریک ۹دی روز بصیرت، میثاق ملت با رهبری در اتمام ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا الگوی روشنگری در مسیر ولایت بودند که دراین راه جانشان را فدا کردند و مردم عزیزما هم به مثابه آن بانوی بزرگوار در روزیکه نفاق با چهره تزویر تا دندان مسلح به میدان آمده بود در یک اقدام به لحظه و کارساز با روشنگری و حضور خود آمدند و نطفه فتنه را در دم خفه کردند.
وی درباره عبرت نگرفتن دشمنان در فتنه‌های متعدد علیه ملت ایران خطاب به حاضرین گفت: مردم باحضورشان به بی‌بصیرت‌ها و تماشاچی‌هایی که نان به نرخ روز می‌خورند نشان دادند که سکوت در برابر دشمن تمام مسلح نشان از بی‌بصیرتی و پشت کردن به انقلاب است و زهر سکوت ناآگاهی از مستقیم به میدان آمدن خطرناک‌تر است.
حجت الاسلام پژمان میدان داری ملت در حماسه‌های متعدد همچون( ۹دی ماه ۸۸) و یا ۱۳ آبانماه امسال را نشان از انسجام ملی در عرق به انقلاب دانست و گفت: حضور حماسی مردم در ۱۳ آبان و نهم دیماه، بیداری و هوشیاری را در برابر فتنه‌ها به اوج رساند و نشان داد که مردم پشتیبان انقلاب خود هستند و فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی این مرد میدان پرداخت و گفت: شجاعت، شهامت، مطیع امام زمان و پیرو رهبری بودن از جمله ویژگی‌ها حاج قاسم بود که عرصه را بر دشمنان در منطقه تنگ کرده بود.
وی تصریح کرد: مرد میدانی که حوادث بعد از شهادتش جهان را تحت الشعاع قرار داد، نشان داد، دنیا یک ژنرال تمام عیار بین‌المللی مـدافع مظلوم و مقابل استعمار و استکبار را از دست داد.
این خطیب جمعه حضور همیشگی در نبرد مظلوم علیه ظالم، تحمل سختی و کنایه‌های متعدد را از صعه صدر سپهبد سلیمانی برشمرد و افزود: کسانیکه جمله معروف «کن فی الفتنه کابن اللبون»‌ امیرالمونین را در فضای سیاسی و جنگ سایبری به معنای بی‌خیالی و بی‌تفاوتی در وظایف سیاسی علیه فتنه ونفاق تعبیر کردند، هم آن‌هایی بودند که با ترس از شخصیت‌ سازی قاسم سلیمانی‌ها در مجامع جهانی دنبال بی‌میل کردن عام نسبت به جبهه‌گیری مقابل فتنه بودند و سعی براین داشتند تا با نفیِ نفسِ کلام معصوم همانند قرآن به نیزه کردن خوارج از عرصه شکست فرار کنند.
امام جمعه چیتاب باتبریک فرا رسیدن روز جهاد کشاورزی نیز گفت: بزرگواران در عرصه خدمت جهاد کشاورزی خاصه در این موقعیت ویژه اقتصادی کشور، بیائید در دولت انقلابی با حضور در میدان و خط مقدم خدمت جهادی عمل بکنید و مشکلات کشاورزان که قطب اصلی تولیدی کشورند را حل کنید تا به حول قوه الهی با تقویت و اعتلای این پهنه مهم مشکلات اقتصادی کشور را در هجمه متعدد تحاریم، و کارشکنی ها و... حل و فصل کنیم.
وی تصریح کرد: برای تحقیق اهداف رشد و توسعه کشور باید بستر توسعه ملی را طراحی و ایجاد کرد و با تأکید بر توسعه روستایی جایگاه بخش کشاورزی را در بستر مذکور مشخص نمود و این همبستگی متقابل کشاورز و مسئولان ذیربط را می‌طلبد.


--------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1