تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۵۶۱۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

یک پیشنهاد؛ بانک‌های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شوند! / بانک‌ها حتی به معلولان و مددجویان وام نمی‌دهند!

۲
۳
یک پیشنهاد؛ بانک‌های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شوند! / بانک‌ها حتی به معلولان و مددجویان وام نمی‌دهند!
کبنا ؛مدیران کمیته امداد و بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسات رسمی این استان عنوان کرده‌اند که بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد و معلولان بهزیستی تسهیلات نمی‌دهند! با این وجود یک پیشنهاد می‌دهیم؛ بانک‌های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شوند!
استان محروم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که برای کمترین تحول و توسعه در زندگی فردی تا زندگی اجتماعی نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت‌های دولتی است. مردم برای بسیاری از امور خود نیازمند به دریافت وام از بانک‌ها می‌باشند؛ البته نه آنگونه که تصور شود مردم بیش از حد از بانک‌ها توقع دارند و این توقعات نابجا باشد.
توقع مردم محروم استان، توقعات اندکی داشته و اگر از بانک‌ها مطالبه‌ای دارند، غالبا با توجه به بضاعت و نیاز خود و درگیر بودن با حداقل‌های زندگی، سطح انتظار آن‌ها از بانک‌ها چندان زیاد نیست. اما بانک‌های استان در این حوزه بشدت سهل انگاری دارند و نیاز‌های مردم را در نظر نمی‌گیرند.
تصور مردم آن است که بانک‌های دولتی در استان تکریم ارباب رجوع را مدنظر ندارند و امکانات و تسهیلات و ظرفیت‌های آن‌ها بیشتر در خدمت مجموعه کارکنان خود و بخش اندکی از آن‌ها نیز برای سرمایه‌داران و آشنایان با مجموعه‌های مدیریتی در این بانک‌ها می‌باشد.
مدتی است که بیش از همیشه، سیستم وام دهی بانک‌ها در استان قفل شده است و از اعطای کمرتین نوع وام‌های مصوب و مورد تأکید مردم اعم از وام ازدواج، وام ودیعه مسکن و حتی وام‌های اندک ودیعه مسکن مددجویان نهاد‌های حمایتی امتناع می‌کنند؛ به گونه‌ای که گویی در سال جاری این بانک‌ها در عدم پرداخت وام از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
در هر خیابان شهر یاسوج شعباتی بسیاری از بانک‌های دولتی دیده می‌شوند که اگر به عنوان مثال هر شعبه از این بانک‌ها، به تعداد ۳۰ وام در حد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون به مردم بپردازند، بسیاری از اقشار و توده‌ها را خوشحال و راضی نگه می‌دارند. متأسفانه این بانک‌ها با کلی ساختمان و شعبات متعدد در سطح استان و بخصوص در مرکز استان، حمایتی از مردم ندارند و رضایت عمومی از آن‌ها بشدت پایین می‌باشد. به عنوان مثال با توجه به شعبات بسیار متعدد بانک سپه در استان که گاهی موجبات طنز مردم را نیز فراهم آورده، عملکرد این بانک عامل در استان مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد تا عیان شود که چقدر این بانک و امثال آن در اعطای وام به مردم تلاش داشته‌اند.
لازم است دستگاه‌های نظارتی و مقامات استانی با تشکیل کارگروهی و فراخوان برای مدیرعامل این بانک‌ها و ارائه تذکرات و ارشادات لازم و همچنین انعکاس عملکرد منفی این بانک‌ها در استان به مرکز و تقاضای عزل مدیران عامل نالایق و انتصاب مدیران دلسوز و مردمدار، برای رونق بانک‌های استان و حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی نمایند.

به گزارش کبنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: بانک‌های استان به بهانه نبود منابع به مددجویان این نهاد (در رابطه با اعتبارات تبصره ۱۶) ارائه تسهیلات نمی‌دهند که می‌طلبد این موضوع در استان رفع بشود.
قباد مبشری اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در تعهد اشتغال سال جاری پنج هزار و ۶٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده که از این تعداد دو هزار و ۶٠۲ مورد در سامانه رصد ثبت شده است.
وی با اشاره به تخصیص ۴۱٠ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، افزود: از این میزان تاکنون ۱۷۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های استان به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای این ۴۱۰ میلیارد تومان و بلکه بیشتر، بر اساس نرم ایجاد شده برای هر شغل به بانک‌های عامل شخص معرفی شده است.
مبشری یادآور شد: کمتر از سه ماه دیگر به پایان سال مانده است که باید سریع‌تر این منابع جذب شوند اما بانک‌ها نبود منابع را اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: با اینکه چند بار به بانک‌های استان در خصوص تعهد اشتغال این نهاد در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ نامه‌نگاری شده اما همکاری لازم صورت نگرفته است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی بانک‌های استان در پرداخت اعتبارات اشتغالزایی به معلولان بی‌توجه بوده و عملکرد قابل قبولی ندارند که این موضوع سبب گلایه افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی شده است.
محمد کریم آریا در این باره اظهار داشت: مجموع تسهیلات تخصیصی اشتغال معلولان به بهزیستی استان در سالجاری ۸۴۰ میلیارد ریال بوده که تا پایان آبان ماه تنها ۳۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: برخی مدیران بانک‌های استان از پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات تبصره ۱۶ تخصیصی سازمان بهزیستی کوتاهی می‌کنند و سبب نگرانی افراد تحت پوشش این نهاد شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حق معلولان باید رعایت شود و با حمایت از این قشر در ایجاد شغل می‌توان زمینه خودکفایی و توانمندسازی را فراهم کرد.
آریا تأکید کرد: برای نمونه بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به معلولان جایگاه خوبی نداشته و عملکرد رضایت بخشی ندارد.
وی ادامه داد: استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی دارد و و ۲۳ هزار نفر نیز زیر پوشش خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حتما بعضی بانک ها وام با سود ۴ درصد به این دوتا مدیر ندادن.ک دارن انتقاد میکنن.هر سازمانی از منابع خودش دراختیار بانک ها قرار دهد تا بانک وام به مددجویانشون دهد..
France
آدم فقیر سال سیش ۱۳ماهه

آدم پیل دار هم خو


ککای خدایه
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1