تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۵۶۰۶۷
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد:

یاسوج تابستان سختی برای تأمین آب آشامیدنی پیش رو دارد

۳
۰
یاسوج تابستان سختی برای تأمین آب آشامیدنی پیش رو دارد
کبنا ؛رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ درصد شبکه آب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فرسوده و معیوب است و با توجه به این مهم یاسوج امسال تابستان سختی در پیش رو دارد.
علمدار آرمین، اظهار داشت: با اجرایی شدن اصلاح شبکه‌های آب یاسوج امسال فشاری که امسال بر روی شرکت آب و فاضلاب استان بود نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.
وی افزود: ۸۰۰ کیلومتر شبکه داخلی آب در یاسوج وجود دارد که ۴۰ درصد آن فرسوده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برای یاسوج مصوب شد که ۳۸ میلیارد تومان آن تا کنون تخصیص یافته است و پیگیر تخصیص بقیه اعتبار هستیم.
آرمین تأکید کرد: عملیات اصلاح شبکه آی این شهر با ۳۸ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته از محل سفر و با بیش از ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ پیمانکار در سطح شهر در حال کار هستند و عملیات اصلاح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد ابراز داشت: این مبلغ تخصیصی در طول عمر شبکه آب و فاضلاب استان هنوز محقق نشده بود و جای تقدیر از مسئولان ارشد استانی وجود دارد.
آرمین گفت: به منظور بهره وری بهتر تلاش می‌شود در دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری پروژه‌ها خرد نشوند و اکنون دو پروژه کلان (مهم) برای دور دوم سفر ریاست جمهوری تعریف شده است.
وی بیان کرد: آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی شهر یاسوج از جمله شرف آباد، شهرک امام علی (ع)، بنسنجان و شاهد‌ها با بیش از ۲۴ هزار خانوار از اولویت‌های اصلی شهرستان در سفر دوم ریاست جمهوری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: حفر هفت حلقه چاه در حوزه تنگ کناره و تنگ مهریان و ارتقای چاه‌های فعلی و ارتقای‌ایستگاه‌های پمپاژ از دیگر طرح‌های پیشنهادی است.
آرمین عنوان کرد: بیشتر چاه‌های فعلی آب استان با کاهش دبی بسیاری زیادی روبرو بوده‌اند که با گودبرداری چاه‌ها دبی چاه‌ها افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: همچنین در میان طرح‌های پیشنهادی ایجاد مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی کشاورزی برای شهر یاسوج و مخزن پنج هزار متر مکعبی ولایت و شهرک الغدیر نیز مدنظر است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تأکید کرد: ۲۵۰ میلیارد اعتبار برای حفاری چاه‌های جدید و اجرای خط انتقال این پروژه‌ها نیاز است که انتظار می‌رود در سفر دوم ریاست جمهوری مطالبه شود.
آرمین افزود: با انجام عملیات زوم‌بندی و هوشمندسازی شبکه توزیع به منظور جلوگیری از هدر روی آب از دیگر پروژه‌های مدنظر است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پیشنهاد داده و مصوب شود.
وی گفت: در حوزه هدررفت در ۲۰ نقطه شهر یاسوج هیچگونه زوم‌بندی وجود ندارد و اگر یک شکستگی در سطح شهر یاسوج شود مجبور به بستن منبع ذخیره آب هستیم.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در حالی که ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش هر یک از این منبع‌ها هستند و قطعی آب باعث نارضایتی مردم و دستگاه‌های نظارتی می‌شود.
قدمت بیش از ۴۰ ساله شبکه توزیع آب و میزان هدر روی بالای آن در شبکه توزیع سبب بروز اخلال در روند آبرسانی به مناطق مختلف شهر یاسوج شده است به طوری که شهروندان این شهر از قطعی آب خانه‌های خود در مدت زمان یک هفته خبر می‌دهند.
از مجموع ۸۳ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۴۹ میلیون مترمکعب به خانه مشترکان می‌رسد به عبارت دیگر ۵۵ درصد هدر روی و پرت آب در یاسوج وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کجایی دقیقا کجایی😊
Iran, Islamic Republic of
رييس هروقت تونست تلفظ دكتر روشنفكر رو درست بگه نگه دژدر روشنفكر اونموقع ميتونه مشكلات اب ياسوج رو برطرف كنه،
France
واقعآ جای تآسف است استان چهارفصل رسانه شود آب نیست
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1