تاریخ انتشار
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۵۶۰۲۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد

وضعیت نگران‌کننده آینده آب در ایران / اکنون از چاه‌های کشاورزی به مردم آب می‌دهند

۰
وضعیت نگران‌کننده آینده آب در ایران
کبنا ؛هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: اکنون آب چاه‌های کشاورزی را گرفتند و به مردم می‌دهند. زمانی که آب نیست دیگر هیچ چاره‌ای وجود ندارد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت سد‌های کشور جای نگرانی داشته و مردم باید بحث صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی تلقی کنند وگرنه شهر‌های کشور با وضعیت همدان مواجه خواهند شد.
هادی بیگی نژاد با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و ضرورت صرفه‌جویی، بیان کرد: در حوزه منابع آبی کشور شرایط خوبی را ندارد. حتی اینکه امروز به صورت سرجمع گزارش می‌شود که حدود ۳۷ درصد سد‌های کشور پر است چندان به واقعیت نزدیک نیست. بر اساس بررسی‌هایی که بنده انجام دادم بعضی از سد‌ها خیلی کمتر از ۳۷ درصد پر است. این وضعیت جای نگرانی داشته و به نوعی زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده است.
راهی جز صرفه‌جویی در مصرف نداریم
وی در ادامه اظهار کرد: تنها گزینه‌ای که اکنون روی میز است صرفه‌جویی در مصرف است. میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های قبل به شدت کاهش یافته و ما امروز نه باران داریم و نه برف داریم. راهی جز صرفه‌جویی نداریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همدان یک الگوی هشداری خوب برای تمام کشور است. زمانی که آب سد همدان تمام شد مردم حتی برای انجام امورات ضروری خود آب نداشتند. وضعیت به گونه‌ای بود که مردم با بطری آب معدنی در کوچه‌ها باید آب دریافت می‌کردند. زمانی که آب سد‌ها تمام شود دیگر هیچ راهی وجود ندارد.
وضعیت آبی کشور نگران‌کننده است
وی در ادامه تأکید کرد: اکنون آب چاه‌های کشاورزی را گرفتند و به مردم می‌دهند. زمانی که آب نیست دیگر هیچ چاره‌ای وجود ندارد. همه باید به شرایط موجود توجه داشته و صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهند. همه باید نسبت به وضعیت احساس نگرانی کرده و در مصارف آبی دقت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1