تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۵۵۹۱۲
در نشست فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها مطرح شد؛

سردار خرمدل: تکلیف خود را روشن کنیم که خبرنگارِ چه کسی هستیم / در حادثه دهدشت، یکی از کشته‌شدگان بی‌گناه بود / پارتی‌بازی مردم را خسته کرده است / چرا این روزها یک مسئول در دانشگاه‌ها حضور نیافت؟ / کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!

۹
۱
سردار خرمدل: تکلیف خود را روشن کنیم که خبرنگارِ چه کسی هستیم / در حادثه دهدشت، یکی از کشته‌شدگان بی‌گناه بود / پارتی‌بازی مردم را خسته کرده است / چرا این روزها یک مسئول در دانشگاه‌ها حضور نیافت؟ / کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!
کبنا ؛
نشست تبیینی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (29 آذرماه 1401) نشست تبیینی سردار حمید خرمدل _فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_ با اصحاب رسانه شهر یاسوج در محل ساختمان شهید سلیمانیِ سپاه فتح استان برگزار شد.
در ابتدای این نشست، خبرنگاران صحبت‌های خود را مطرح کردند؛ ویسی‌پور خبرنگار صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجراییِ استان گفت: وظیفه ما در برابر مسائل ناامیدکننده‌ای که در جامعه وجود دارد، امیدبخشی به مردم است؛ اما هر چه می‌گردیم، سوژه‌های امیدبخشِ چندانی پیدا نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: برخی ناکارآمدی‌ها در این دستگاه‌ها مردم را ناراضی و گلایه‌مند کرده است.
ویسی‌پور عنوان کرد: با وجود اینکه مستندات متعددی از تخلفات برخی از این دستگاه‌ها همچون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرده‌ایم، اما همچنان وضعیت به روال قبل است و شاهد تغییر مثبتی نبوده‌ایم.
پس از اتمام سخنان خبرنگاران، سردار خرمدل در اشاره به صحبت‌های خبرنگار صدا و سیما اظهار داشت: آقای ویسی‌پور از جمله کسانی است که صدای فرمانده را شنیده و سوژه‌ها را در استان‌های مختلف بررسی و پیگیری کرده است.
وی در ادامه به صحبت‌های قهرمانی خبرنگار ایرنا اشاره کرد و گفت: پیشنهاد قهرمانی درباره گفت‌وگو با ریش‌سفیدان یکی از پیشنهادات خوبی است که مطرح شده است.
سردار خرمدل ادامه داد: این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.
فرمانده سپاه فتح استان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم درج خبر در مواقع بحران است.
وی با اشاره به حادثه زلزله سیسخت گفت: در حالی که در زلزله سیسخت، همه دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند، اما برخی طوری خبر را منتشر کردند که گویی برخی به درستی کارشان را انجام نداده‌اند؛ در حالی که این ظلم به نظام است که موضوعات و خدمات مختلف گفته نشود.
سردار خرمدل در ادامه گفت: در چنین مواقعی اولین کاری که باید انجام شود، انتشار اخبار امیدبخش از سوی رسانه‌هاست.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه «ما باید تکلیف خود را روشن کنیم که خبرنگارِ چه کسی هستیم؟» گفت: شبی که در میدان آریوبرزن خودرویی سوزانده شد، ما از صدا و سیما خواهش کردیم این خبر اطلاع‌رسانی نشود، نه به خاطر اینکه موافق سانسور هستیم، بلکه به این خاطر که در استان اخبار منفی منتشر نشود و مردم فکر نکنند که همه جای کهگیلویه و بویراحمد اینطوری است؛ در حالی که در قضیه آتش‌سوزی تنها چند جوان بودند که این کار را کردند و نه کل استان.
وی در خصوص حادثه دهدشت که منجر به کشته شدن دو تن از جوانان دهدشتی شد نیز گفت: یکی از این افراد کاملاً بی‌گناه بود و در درگیری حضور نداشته است.
سردار خرمدل تأکید کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم همه گلایه‌هایی که ممکن است داشته باشند، در این اتفاقات بابصیرت جلو آمدند.  
وی در ادامه به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش دختر و پسری را که در چالش مشت و شکلات شرکت کرده بودند را بازداشت کرده بودند. از آن دختر پرسیدم منظور از این شعار «زن، زندگی، آزادی» چیست؟ اما جوابی نداشت و در ادامه پرسیدم چطور با این چالش آشنا شدید که جواب دادند از طریق اینستاگرام.
وی گفت: از آن دختر که دبیرستانی بود پرسیدم از من چه می‌خواهید که برای این هم جوابی نداشت و گفت: نمی‌دانم.
سردار خرمدل عنوان کرد: سپس که با پسر که دانشجو بود صحبت کردم گفت: آن دختر من را گول زده است.
وی با اشاره به اینکه دختر و پسر هردو فرزند طلاق بودند گفت: در نهایت هر دو نفر را آزاد کردیم.
فرمانده سپاه فتح استان در ادامه به این اتفاقات اشاره کرد و گفت: برخی از این حوادث به خاطر فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی است و بخشی هم ممکن است به دلیل مشکلات معیشت و ناامیدی به آینده باشد.
وی با بیان اینکه هر چند عوامل زیادی ممکن است در این اتفاقات اثر داشته باشد گفت: اما عمده‌ترین آن، این است که بسیاری از مردمِ ما از گذشته اطلاعی ندارند و نمی‌دانند همین آمریکا و انگلیس بیشترین جنایت‌ها را در حق ما کردند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر، مشکل اصلی عدم رعایت قانون است، گفت: مردم وظیفه‌شان را به درستی انجام داده‌اند؛ الأن نوبت مسئولین است که به وظایف خود عمل کنند.
سردار خرمدل در ادامه به برخی دیگر از معضلات استان اشاره کرد و گفت: انتصابات سفارشی یکی از معضلات کهگیلویه و بویراحمد است؛ پارتی بازی در ادارات مردم را خسته کرده است؛ فرار سرمایه در استان وجود دارد و یک سرمایه‌گذار که قرار بود در اینجا سرمایه‌گذاری کند، مجبور شد استان را ترک کرده و به بوشهر برود؛ با وجود اینکه نیروهای متخصص زیادی در این استان وجود دارد، سرمایه‌گذار مجبور است از اینجا فرار کند.
وی در ادامه سخنانش به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: حداقل انتظاری که مردم از رسانه‌ها دارند، این است که صدایشان باشند.
سردار خرمدل تأکید کرد: رسانه را خاله خرزویی نکنید؛ احترام نماینده و استاندار و مدیران باید حفظ شود، اما باید عملکرد آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در این مدت حتی یک مسئول به دانشگاه‌ها نرفته‌ است و شما رسانه‌ها باید این را مطالبه کنید. مسوولان باید پاسخگوی افکار عمومی و دانشجویان باشند.
وی با بیان اینکه من چون از بیرون آمده‌ام، ظرفیت‌های این استان را بهتر می‌شناسم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و برای برون‌رفت استان از محرومیت نباید به تهران و پایتخت امید داشت.
سردار خرمدل با اشاره به ضرب‌المثل «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من» گفت: هر اتفاقی بخواهد بیفتد باید در همینجا رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سردار
Iran, Islamic Republic of
سلام سردار برخی مسئولان بنیاد شهید امور ایثارگران را جابجا کنید
Arash
United States
اداره کار صاحبی هم نیست که بررسی کنه و ترتیب اثر بده
Iran, Islamic Republic of
از شهرداری یاسوج شروع کنید که اینه همه نیرو سفارشی گرفت و هیچ نهادی نظارت نکرد و الان حقوق سه ماه نگرفتند
فرهنگی
Romania
جناب سردار بسیار درست فرمودین.از مسولین ارشد استان چه کسی باید برود در دانشگاه ها صحبت بکند؟ استاندار یا معاون سیاسی طبیعتا. نیک میدانید که سواد آنها در حد صحبت برای دانشگاهیان نیست و نمیتوانند دانشجویان را اغنا کنند.بنابراین میترسند در داشگاه ها حضور پیدا کنند
Iran, Islamic Republic of
و همچنین نماینده
❤️
Iran, Islamic Republic of
باید تمام سرمایه های انسانی که بدلیلبی عرضگی مسیولین از استان فرار کرده آند برگرداند مدیران توانمند تا نارضایتیهاکم شود
دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیزجناب خرمدل، لطفا جلوی یکه تازی و ساختار شکنی و هزینه کرد از انقلاب را بگیرید.این نه وظیفه قانونی بلکه وظیفه شرعی شماست.
Iran, Islamic Republic of
نماینده بانی و باعث آن است
Iran, Islamic Republic of
مافیای طایفه گری ... از سوی مسولین کاملا مشخصه . پارتی بازی ،که بدون شک از همه مشخص تره . ببینین خیلی از مدیران از سادات می باشند و خیلی هم از طرف نماینده
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1