تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۸۴۸
در اجلاس عمومی مجمع عالی بسیجیان شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

پور بهشت؛ تفکر بسیجی باید در جامعه جاری باشد / برومند زاده؛ رویکرد هیات های اندیشه ورز باید مسئله محور و مطالبه گر باشد

۱
پور بهشت؛ تفکر بسیجی باید در جامعه جاری باشد / برومند زاده؛ رویکرد هیات های اندیشه ورز باید مسئله محور و مطالبه گر باشد
کبنا ؛اجلاس عمومی مجمع عالی بسیجیان شهرستان کهگیلویه با هدف رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های شهرستان و ارائه راهکار و پیشنهاد برای رفع آنها با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی، شورای اداری، اعضای شورای حوزه های بسیج، و جمعی از بسیجیان شهرستان در حسینیه سپاه دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، علی اصغر پور بهشت _ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه_ در اجلاس مجمع عالی بسیجیان شهرستان با اشاره به اینکه ۴۳ از عمر با برکت بسیج می‌گذرد افزود: با گذر زمان نقش این نهاد که به فرمان بنیان گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران در ۵ آذر ۱۳۵۸ احیا شد برای ما روشن تر خواهد شد.   
پور بهشت به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس، سازندگی، بحران های مختلف کشور، مقابله با ویروس منحوس کرونا، مقابله با اغتشاش گران جهت تأمین امنیت مردم اشاره کرد و گفت: این موارد بخشی از نقش های بسیج است که برای عموم جامعه آشکار است.  
وی فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان کشور در سال ۱۳۹۵ را یادآور شد و با اشاره به سخن« تفکر بسیجی باید در جامعه جاری باشد و بسیج باید مبتنی بر تفکر و اندیشه باشد» گفت: در همین راستا هیات های اندیشه ورز در لایحه های مختلف بسیج تشکیل شد.  
پور بهشت با بیان اینکه در سطح شهرستان داریم در بیش از ۲۹ هیات اندیشه ورز با میانگین هر هیات ۱۰ نفر از نخبگان اقشار مختلف وجود دارد افزود: که در جهت احصاء مشکلات شهرستان و ارائه راهکار و مطالبه گری از مسئولان فعالیت انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه معاندین چگونه پرچم مطالبه گری را بلند کردند و از گسل ها  و مشکلاتی که گاها در جامعه وجود داشت سوءاستفاده کردند تصریح کرد: باید در درون خانواده خود راهکار مشکلات را پیدا کنیم و خود مطالبه گر مشکلات باشیم. 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه از بسیج به عنوان تشکیلات نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: در سطح شهرستان این ۲۹ هیات اندیشه ورز هر کدام در صنوف و اقشار مختلف را برسی و راهکار برای آن ارائه می‌دهند.
پور بهشت با اشاره به اینکه مسئولان بتوانند از این ظرفیت بی بدیل به نحو احسن استفاده کنند قطعا ما در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت افزود: در همین راستا هیات های اندیشه ورز مطالب و مشکلاتی را که احصاء کردند به کار گروه هایی در سطح شهرستان ارائه می‌دهند.
وی در ادامه افزود: ۶ کارگروه تشکیل داده شد جهت اینکه مسائل و مشکلاتی که از طرف هیات های اندیشه ورز جمع بندی شده ارائه داده می‌شود و در  قالب طرح های مختلف ارائه طرح خواهند داد و به مسئولان شهرستانی و گاها به وزارت خانه ها ارسال می‌شود که در مرحله آخر تبدیل به یک برنامه خواهد شد.
سعید برومند زاده _ معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان _ در اجلاس مجمع بسیجیان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آن چه موجب تفاوت بین انسان و سایر موجودات می‌شود تعقل و تفکر انسان است افزود: قوه تفکر تعقل موجب به وجود آمدن تمدن ها، فرهنگ ها، پیشرفت های علمی و تکنولوژی در دنیا شده است. 
برومند زاده مجامع بسیج را جمعی از متفکران و نخبگان بسیجی دانست که در راستای سند اعتلای بسیج اهدافی را دنبال میکنند و در ادامه افزود: یکی از این اهداف مسئله یابی است باید مسائل و مشکلاتی را که در جامعه و شهرستان ما وجود دارد احصاء کنیم و پیرامون آنها گفتمان سازی انجام دهیم که به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. 
وی افزود: که در ادامه این مطالبه از طریق مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری شود و تبدیل به یک برنامه شود. 
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان با بیان اینکه صرفا مسئله یابی کفایت نمی‌کند افزود: باید مجامع بسیج و هیات های اندیشه ورز در مسئله یابی و گفتمان سازی های خود راهکارهایی وجود داشته باشد که قدرت اجرایی و عملیاتی شدن داشته باشند. 
برومند زاده تصریح کرد: در هیات های اندیشه ورز و مجامع بسیج باید فرایند مسئله یابی، تبدیل مسئله به گفتمان عمومی و حله مسئله مد نظر و پیرامون این موضوعات بحث شود.
وی رویکرد هیات ها و مجامع را مسئله محور و مطالبه گری دانست و گفت: همه این فرایند ها باید ختم به توسعه در سطح شهرستان شوند. 
برومند زاده با بیان اینکه جمع ما متشکل از نخبگان متخصص در حوزه های مختلف بسیج هستند افزود: زمانی موضوعات جالب می‌شوند که با تفکر بسیجی و روحیه جهادی تلفیق داده شوند.
وی افزود: آن چیزی که امروز در جامعه ما بن بست ها و موضوعات مختلف کشور را شکست داده همین تفکر و روحیه بسیجی بوده است.
وی با بیان اینکه اگر در حوزه های مختلف دفاعی قدرت موشکی، پهپاد و وضعیت دفاعی ما که امروز به تناسب خیلی پیشرفته تر از سایر ابعاد در حوزه های مختلف است تصریح کرد: این بر گرفته از همین تفکر بسیجی با شعار «ما می‌توانیم» که بن بست ها را شکستند و پیشرفت کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان به جنگ ترکیبی که دشمن امروز علیه ما به راه انداخته است اشاره کرد و افزود: باید در این مقطع از زمان ریشه یابی کنیم و حول چند محور اساسی اقتصاد، فرهنگی شناختی و فکری که ذهن مردم را درگیر کرده اند در دستور کار خود قرار داده شود.
 برومند زاده هیات های اندیشه ورز را یک منابع فکری دانست و افزود: افرادی که در حوزه های کاری خودشان در بسیج متخصص هستند و انتظار می‌رود که مسئولان از این خرد جمعی در مسائل مختلف استفاده کنند.







نام شما

آدرس ايميل شما

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1