تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۵۵۸۲۸
برای نخستین بار؛

(تصاویر) کولاک گرگ ایرانی در آمریکا؛ هادی چوپان قهرمان مسترالمپیا شد

۲
(تصاویر) کولاک گرگ ایرانی در آمریکا؛ هادی چوپان قهرمان مسترالمپیا شد
کبنا ؛هادی چوپان ملقب به گرگ ایرانی با برتری مقابل بهترین‌های پرورش اندام جهان، عنوان با ارزش قهرمانی در رقابت‌های مسترالمپیا در آمریکا را بدست آورد. درک لانسفورد و نیک واکر هر دو از آمریکا نیز در سوم و چهارم شدند.
به گزارش کبنا، براندون کوری و بیگ رامی قهرمان دوره قبل نیز در رده‌های بعدی ایستادند. 
چوپان پیش از این در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به مدال برنز این مسابقات رسید و امسال با کسب عنوان قهرمانی برای نخستین بار به عنوان یک آسیایی به این افتخار رسید.
هادی چوپان (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۶۶ در ابنو، شهرستان سپیدان، استان فارس) بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد]و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده است. چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است.
فیگور‌های خاص هادی چوپان، گرگ ایرانی، در مستر المپیا
هادی چوپان بعد از چند سال قدرت نمایی در مسترالمپیا، بالاخره موفق شد عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ بدنسازی جهان را به نام خود رقم بزند.
 مسابقات مسترالمپیا که هر ساله در اواخر سال میلادی به میزبانی شهر لاس وگاس آمریکا با حضور برترین بدنسازان حرفه‌ای جهان برگزار می‌شود، امسال نیز شاهد حضور هادی چوپان به عنوان یکی از مدعیان اصلی بردن "ساندو" بود.
چوپان که در سال‌های اخیر به عناوین سومی و چهارمی این رویداد دست یافته بود، امسال نیز با مربیگری "هنی رامبد" یکی از برترین مربیان دنیا در استیج مسترالمپیا حاضر شد. این در حالی بود که تعدادی از بدنسازان ایرانی که مجوز حضور در این رویداد کسب کرده بودند، به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند خودشان را به استیج المپیا برسانند.
در دو سال اخیر بیگ رامی، غول مصری با بدنی پرحجم موفق به کسب عنوان قهرمانی مسترالمپیا شده بود و امسال نیز گمانه زنی‌ها تا قبل از رفتن مدعیان روی استیج بیشتر خبر از سومین قهرمانی متوالی بیگ رامی می‌داد.
اما وقتی دیروز مدعیان سنگین وزن بیلدینگ مسترالمپیا روی استیج رفتند، بدن فوق العاده هادی چوپان همه کارشناسان را شگفت زده کرد. این پسر ایرانی که سال‌ها برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کرده بود و بار‌ها در مصاحبه‌های خود از زندگی سختش که با گچ کاری می‌گذراند، گفته بود، بامداد امروز هم در فینال مسترالمپیا با رقبای سرشناس خود رقابت کرد.

و، اما همان لحظه‌ای که همه ایرانی‌ها منتظرش بودند و هادی چوپان رویای خود را در سر می‌پروراند، در نهایت فرا رسید. هادی چوپان برای اولین بار به عنوان یک ایرانی قهرمان مسترالمپیا شد و حالا با ساندو (جایزه ویژه قهرمان مسترالمپیا) به ایران بازخواهد گذشت.
این یک قهرمانی تاریخی نه تنها برای ایران، بلکه برای آسیایی هاست که آخرین بار حدود ۴۰ سال قبل توسط یک بدنساز لبنانی به چنین عنوانی دست یافته بودند.
لانسفورد، نیک واکر، برندون کوری و بیگ رامی رقبای سرشناس هادی چوپان بودند که به ترتیب بعد از او در رتبه‌های دوم تا پنجم مسترالمپیای ۲۰۲۲ ایستادند.
هادی چوپان که مشکل کم شنوایی مواجه است، در حالی که بعد از اعلام نامش به عنوان قهرمان کاملا احساساتی شده بود، گفت:، چون ناشنوا بودم خیلی اذیت شدم و سختی کشیدم.
حالا پادشاه یکی از بزرگترین رویداد‌های ورزشی جهان تا سال آینده یک ایرانی است؛ هادی چوپان.








 
نام شما

آدرس ايميل شما

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1