تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۴۲۰
گلایه مردم و خانواده شهدا؛

مسوولان؛ 460 متر جاده خاکی گلزار شهید «حکیم نژاد و اندیشه» سرفاریاب جای سرافکندگی دارد

۱
مسوولان؛ 460 متر جاده خاکی گلزار شهید «حکیم نژاد و اندیشه» سرفاریاب جای سرافکندگی دارد
کبنا ؛
460 متر راه دسترسی به گلزار شهدای منطقه سرفاریاب شهرک نهم بیش از 40 سال است که بصورت جاده خاکی مانده، مردم و خانواده شهدا از چنین وضعی ابراز گلایه و نارضایتی دارند.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال دفاع مقدس از حیث تعداد اعزام به جبهه و همچنین تعداد شهدا به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده، استانی که هیچ خانوار و خانواده‌ای از آن بدون ایثارگر و رزمنده و شهید و جانباز نیست، استانی که وجب به وجب مناطق آن از جمله سرفاریاب شهرک نهم مزین به نام شهیدانی است از جمله شهید عوض حکیم‌نژاد و شهید منصور‌اندیشه که در روستای محروم شهرک نهم بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام متأسفانه هنوز گرد گمنامی و غربت بر مزار مطهر این دو شهید وجود دارد و جاده دسترسی آن بعد از بیش از ۴۰ سال به طول ۴۶۰متر همچنان خاکی و صعب‌العبور است و مسوولان چاره‌ای برای آن نکرده‌اند در حالی که می‌بایست این گلزار مکانی فرهنگی و باشکوه برای استفاده نسل جوان می‌شد.
البته بعضی از مسوولان تا به حال به این چنین گلزار‌های محروم سرکشی نکرده‌اند و جایشان را هم آشنایی ندارند، جاده آسفالته مناسب حداقل امکانی است که باید برای گلزار‌های شهدا در روستا‌های استان ایجاد شود چرا که ساخت جاده و راه برای گلزار‌های شهدا از تکالیف قانونی دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی است که باید روند انجام آن تسریع شود که در شهرستان چرام فعلا اینطور نیست و پدر و مادران شهیدان به شدت گلایه‌مند هستند.
مادر یکی از شهدا در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از عدم امکانات اظهار داشت: تنها یادگاری که از فرزندانمان بجای مانده است قبر اوست که وضعیت نامناسب مسیر ارتباطی منتهی به قبر او در روز‌های بارانی امکان درد و دل با فرزند شهیدم را از من سلب می‌کند.
وی با اشاره به وضعیت بیماری جسمانی خود افزود: بدلیل نبود جاده مناسب مسیر خانه تا قبر شهید را باید پیاده روی کنم که وجود چاله، گودال و سنگ‌های زیادی در مسیر موجب شده است تا امکان تردد در طول ایام به سختی انجام شود، هم چنین در روز‌های بارانی نیز امکان عبور کردن از این مسیر وجود ندارد.
460 متر جاده خاکی گلزار شهید «حکیم نژاد و اندیشه» سرفاریاب جای سرافکندگی دارد
ادر شهید به وعده مسوولان در خصوص ساماندهی به قبور شهدا اشاره و گفت: از مسوولین شهرستان ازجمله فرماندار، امام جمعه، اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و دیگر مسوولین مربوطه در خواست می‌شود جهت رفع این معضلات اقدامات لازم را انجام دهند.
برادر شهید با بیان اینکه در این روستا قبر دو شهید والامقام وجود دارد افزود: این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های سرفاریاب است که همواره مورد بی‌مهری مسوولان قرار گرفته است ضمن اینکه برای حل مشکل ساماندهی قبور شهدا تلاشی نشده است.
وی گفت: سالهاست که برای حل این مشکل از طریق مسوولین شهرستان و استان پیگیری انجام شده است اما جز وعده‌های محقق‌نشده چیز دیگری دستگیرمان نشده است.
مادر دیگر شهید با انتقاد از وضعیت نگران‌کننده جاده گفت: چندین بار حضوری از مسوولین در خواست کردیم اما گویا در حد یک وعده‌ بیش نیست. یعنی مسوولان در اسفالت 460 متر جاده خاکی ناتوان هستند؟ باید‌ زار زار به حال این مسوولان گریست.
یکی از اهالی این روستا نیز عنوان کرد: شهدای گرانقدر همواره مایه عزت، افتخار و سربلندی نظام و مردم هستند انتظار می‌رود سطح خدمات ارائه‌شده به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هر روز رو به افزایش باشد.
وی ادامه داد: لازم است مسوولان شهرستان و استان قدری به خود بیایند و تنها مطالبه خانواده‌های شهدا که بحث ساماندهی جاده ارتباطی است را در دستور کار خود قرار داده تا مطالبه گنجینه‌های اسرار شهدا که پدران ومادران شهدا هستند این گونه برزمین نماند.
لازم به ذکر است طول مسیر جاده خاکی 460 متر است که در جلسه شورای اداری شهرستان در سال گذشته مصوب شد که کار زیرسازی و آسفالت این جاده انجام شود ولی هنوز انجام نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1