تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۵۵۰۳۱
در سال جاری؛

19 شرکت فناور و دانش‌بنیان به خانواده پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

۱
۰
19 شرکت فناور و دانش‌بنیان به خانواده پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد
کبنا ؛
تاکنون حدود 71 شرکت اعم از شرکت‌های فناور، خلاق، دانش‌بنیان زیرنظر پارک علم و فناوری فعالیت دارند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امسال در خصوص پذیرش، ارزیابی، نظارت و حمایت‌های فناورانه، 12 آیین نامه تدوین شده که بر اساس آن شرکت‌ها رتبه بندی می‌شوند و ملاک تبدیل وضعیت و حمایت خواهد بود.
محسن فرزین گفت: بطورکلی 16 شرکت دانش‌بنیان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این تعداد 12 شرکت زیرنظر پارک علم و فناوری هستند و یکی از 4 شرکت دیگر نیز در مرحله عضویت پارک قرار دارد.
وی اظهار کرد: از 71 شرکت عضو پارک علم و فناوری 52 شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون و 19 شرکت در سال جدید پذیرش شده اند و هر روز شرکت‌های جدیدی درخواست ارزیابی، داوری و پذیرش دارند.
فرزین با اشاره به «ارزیابی نوع سوم شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان شدن» خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر وزارت علوم مشوق‌های خوبی برای شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان درنظر گرفته و شرکت‌ها می‌توانند با درخواست خود از طریق این نوع ارزیابی و پذیرش شدن، زیرمجموعه پارک قرار بگیرند و از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.
رئیس پارک علم و فناوری اذعان داشت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مهمترین دستگاه دولتی که رسالت اصلی آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است در تلاش برای فراهم کردن بستر مناسب برای حضور این شرکت‌ها است.
وی با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش‌بنیان گفت: پارک علم و فناوری برای حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه پارک، تسهیلات سریع و کم بهره تا مبلغ یک میلیارد تومان به صورت سرمایه در گردش درنظر گرفته است.
فرزین اضافه کرد: سال گذشته از طریق بند «و» تبصره 18 قانون بودجه 40 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کردیم و امسال هم سعی داریم مبلغ بیشتری به عنوان تسهیلات برای شرکت‌ها پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید به حوزه‌های تخصصی استان ورود کرد، افزود: علم و فناوری محدودیت ندارد، ولی حوزه‌های کشاورزی، منابع آب، گردشگری مهمترین پتانسیل‌های استان هستند و شرکت‌هایی داریم که در حوزه گیاهان دارویی بصورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های ما در بخش کشاورزی جزو سه شرکت برتر دنیا در حوزه خود به حساب می‌آید که با این روند و تلاش فناوران، چشم انداز روشنی را می‌بینیم و قطعا با حمایت های جدی میتوان تعداد شرکت‌ها را چند برابر کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: در سال جدید کارگزارهای مختلفی از جمله کارگزار حقوقی و قراردادها، برندسازی طراحی محصول، خدمات کسب و کار، خدمات مالی و حسابداری در پارک به خدمت گرفته شده و به شرکت‌های مختلف مشاوره‌های مورد نیاز را می‌دهند.
فرزین اظهار کرد: پارک علم و فناوری عضو شورای فن بازار منطقه ای شده و به زودی فن بازار با همکاری شهرک‌های صنعتی کار خود را شروع خواهد کرد.
وی در پایان گفت: 4 تفاهم نامه با نهادهای مختلف منعقد شده و راه اندازی مرکز رشد کشاورزی اقدام مهمی بود که طی ماه‌های اخیر انجام گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام حالا خروجی و محصول و نتیجه این همه دانش و تکنولوژی و کلمات کليشه دهن پر کن در عمل و در واقع و در بازار چی بوده؟
در این مورد هم گزارش بفرما تا باورتان کنیم
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1