تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۵۴۷۶۰
اخبار فرهنگ و هنر؛

لوکیشن‌های سریال جیران کجاست؟ + ویدیو

۱
۱۱
لوکیشن‌های سریال جیران کجاست؟ + ویدیو
کبنا ؛
لوکیشن خیلی از فیلم ها تو روستاها و خونه های خاصی بوده که بعد از یه مدت گردشگرای زیادی سراغشون رفتن شاید برای شما هم جالب باشه بدونید لوکیشن سریال جیران کجا قرار دارد پس قسمت دوم این ویدیو رو از دست ندید .
1. کاخ گلستان، تهران
بیشتر سکانس های سریال جیران در کاخ گلستان فیلم برداری شده که لوکیشن کاخ ناصرالدین شاه (بهرام رادان) و محل زندگی زنان حرم سرا از جمله جیران (پریناز ایزدیار) است. وقتی فیلم جیران پخش شد خیلیا اعتراض داشتن که نباید از این کاخ ها و عمارت های تاریخی واسه ساخت فیلم استفاده کرد؛ اما سریال ترکی حریم سلطان یا خرم سلطان هم در کاخ تاریخی توپکاپی در ترکیه که بزرگ‌ترین کاخ تاریخی جهان محسوب می شه فیلم برداری شده.
٢. عمارت مسعودیه، تهران، میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان
لوکیشن عروسی ملک زاده (غزل شاکری)، خواهر ناصرالدین شاه و همچنین سکانس های مربوط به کشتی پهلوانی سیاوش (امیرحسین فتحی) در عمارت مسعودیه بوده؛ اما در واقعیت عمارت مسعودیه، توسط مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان، پسر ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده.
  
۳. خانه طباطبایی‌ها، کاشان، خیابان علوی، محله سلطان امیر احمد
خانه تاریخی طباطبایی ها، محل زندگی کفایت خاتون (رویا تیموریان) در سریال جیرانه اما در واقعیت این خانه تاریخی متعلق به حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی از بازرگانان معروف دوران قاجار بوده.
۴. خانه تاریخی بروجردی ها
یکی دیگه از لوکیشن های سریال جیران، خانه بروجردی هاست که تو فیلم محل زندگی عباس میرزا (راستین عزیزپور)، برادر ناتنی ناصرالدین شاه قاجار و مادرش (کتانه افشاری نژاد) هست؛ اما در واقعیت خانه تاریخی بروجردی، خانه دختر و داماد سید جعفر طباطبایی بوده.
۵. روستای وانشان گلپایگان
لوکیشن خانه پدری جیران، روستای وانشان بوده که ۱۲ کیلومتری گلپایگان و ۱۵ کیلومتری خوانسار هست. روستای وانشان ۴ هزار سال قدمت داره و کلی خونه های روستایی قدیمی داره.
۶. انگورستان ملک، اصفهان
لوکیشن مربوط به مراسم های جشن حرم سرا از جمله مراسم جشن گلین (سمیرا حسن پور) برای جیران (پریناز ایزدیار) و مراسم عقد ملک زاده (غزل شاکری)، انگورستان ملک التجار در اصفهان است که در واقعیت قدمتش به دوران نادرشاه افشار بر می گرده اما بعداً به حاج محمد ابراهیم خان معروف به ملک التجار، در دوره ناصرالدین شاه قاجار می رسه و از اونجایی که تاجر نیکوکاری بوده وصیت کرده بود بعد از فوتش واسه گرفتن عروسی افراد کم بضاعت استفاده بشه که بعد از انقلاب این کار متوقف می شه و فقط واسه عزاداری گاهی اوقات در اختیار برخی افراد قرار می گیره.
  
۷. باغ گیاه شناسی ملی، تهران
باغ گیاه شناسی ملی تهران هم به عنوان باغ اطراف کاخ در بسیاری از سکانس ها در سریال جیران استفاده شده. باغ گیاه شناسی یکی از زیباترین مناطق دیدنی تهران و بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه هست که می تونید اونجا کلی عکس خوشگل بگیرید و تو هر فصلی هم زیبایی های خودشو داره. ولی قدمت زیادی نداره و شروع طراحی و احداثش، سال ۱۳۴۸ بوده.
۸. حسینیه امینی ها، قزوین، خیابان مولوی
حسینیه امینی ها در سریال جیران خانه ملک زاده (غزل شاکری) و پسر میرزا آقا خان نوری (امیر جعفری)، یعنی میرزا کاظم نظام الملک (بهنام شرفی) هست. اما در واقعیت خانه امینی ها متعلق به حاج احمدرضا امینی یکی از تاجران معروف دوره قاجار بوده که معماری بسیار زیبایی داره.
۹. شهرک سینمایی غزالی، تهران
اکثر فیلم های تاریخی در ایران در شهرک غزالی فیلم برداری می شه و سریال جیران هم از این قاعده مستثنی نیست. شهرک سینمایی غزالی تو سال ۱۳۵۸ توسط علی حاتمی ساخته شد و تو طول زمان دکورهایی بهش اضافه شد. یکی از جالب ترین و باحال ترین جاهای دیدنی تهرانه که هم تو تاریخ سفر می کنید و هم خیلی از سکانس های فیلم ها رو بهتون یادآوری می کنه.
۱۰. شهرک سینمایی نور، قم
شهرک سینمایی نور مختص فیلم محمد (ص)، به کارگردانی مجید مجیدی ساخته شد واسه همین بهش شهرک سینمایی پیامبر اعظم هم می گن و تو سال ۹۳ بعد از تموم شدن فیلم محمد (ص) رسماً افتتاح شد و الان بقیه هم می‌تونن واسه فیلم برداری ازش استفاده کنند. در سریال جیران هم سکانس های ملاقات سارای گرجی (فاطمه مسعودی فر) با برادرش در کلیسا تو این شهرک فیلم برداری شده. یکی از قسمت های جذاب این شهرک دروازه مکه و کعبه هست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Mehdizadeh
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما پر رو و وقیح هستید پس کاشان چی کاشان هم که اومدید فیلم برداری کردید ولی اسمی نیاوردید
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1