تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۴۵۴۴۷۹
کبنا گزارش می دهد؛

نارضایتی مردم گچساران از روند ارائه وام ها

۲
۰
نارضایتی مردم گچساران از روند ارائه وام ها
کبنا ؛
در گچساران مردم از روند طولانی اخذ وام و تسهیلات بانک ها ناراضی هستند، اینها در حالی است که دولت سیزدهم نسبت به سهولت پرداخت وام و طرح هایی از قبیل اعتبارسنجی بجای ضامن تبلیغ زیادی کرده است.
به گزارش کبنا، وام گرفتن از بانک ها در حالت عادی متضمن داشتن اعتبار حساب است مگر آنکه طرح خاصی در زمان های خاصی از سوی بانک ارائه شود که افراد بتوانند از آن استفاده کنند.
یکی از شهروندان گچسارانی در این خصوص گفت: کارمند هستم و وام لازم داریم، هر بانکی که سر می زنم اعتبار حساب می خواهد و باید پول حداقل 6 ماه در حساب بخوابد تا وام بدهند. بعضی بانک ها سود 18 درصد است که اصلا فایده ای ندارد. یکی از بانک ها تابستان طرحی داشت که بدون اعتبار حساب وام می داد، ولی بازپرداخت وام 200 میلیونی ماهی 8 میلیون تومان بود که برای ما رقم خیلی زیادی بود و نمی توانستیم چنین پولی را پرداخت کنیم.
یکی دیگر از شهروندان گفت: من بازنشسته هستم، یک وام جزئی 30 میلیون تومانی لازم دارم، ولی هیچ بانکی این مبلغ را نمی دهد، همه بانک ها یا باید آشنا داشته باشی که وام 18 درصد بدهند، یا باید اعتبار حساب داشته باشی، چند ماه پول در حساب باشد و بعد ببینیم کی وام می دهند.
این شهروند بازنشسته اظهار کرد: ما که همیشه با نظام همراه بوده ایم و در همه صحنه ها حضور داشتیم، وقتی می رویم بانک وام نمی دهند، در عوض هر کسی که پارتی دارد می رود و وام های 200 و 300 میلیونی می گیرد، چرا قانونی وجود ندارد که افراد را به یک چشم ببیند؟
وی افزود: یک فردی را می بینی حقوقش 50 میلیون و 100 میلیون است، یکی هم مثل من حقوقش به 8 میلیون هم نمی رسد، با 8 میلیون چطور زندگی کنیم و چطور وام بگیریم.
یک بانوی همشهری نیز گفت: چیزی که در بانک ها اذیت کننده است روال کند گرفتن وام است، یه وام می خواهی بگیری باید صد بار بری و بیای، 6 ماه صبر کنی، پول بگذاری توی حساب، دو تا ضامن ببری، هزار تا کاغذبازی کنی، تا 50 تومن وام بگیری.
وی افزود: این درست نیست که بعضی آدم ها که آشنا دارند، میرن بانک و خیلی راحت و چند روزه وام می گیرند، ولی ما باید 6 ماه و بیشتر صبر کنیم و برای یه وام انقدر اذیت بشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظرم تنها شعاری محقق شد هم وام بدون ضامن بود که خدا راشکر وام ها قطع کردن ومردم با خیال راحت نیازی به ضامن ندارن
Negin
Iran, Islamic Republic of
اره والا
حواشی دادگاه کتایون ریاحی

حواشی دادگاه کتایون ریاحی

کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما در پی مطالب مطرح شده درباره دادگاه کتایون ریاحی از هنرمندان ...
دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید ...
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
1