کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

چشم طمع کوتوله های سیاسی به سازمان برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد / تحمیل افراد بی تخصص به استان درست نیست

21 آبان 1401 ساعت 15:45

سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هر استانی یک مسوولیت استراتژیک است که نقش مهمی در توریع و تخصیص و اخذ اعتبارات و بودجه دارد، اما چندی است که عده ای چشم طمع به صندلی ریاست این سازمان دوخته اند.


سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هر استانی یک مسوولیت استراتژیک است که نقش مهمی در توریع و تخصیص و اخذ اعتبارات و بودجه دارد، اما چندی است که عده ای چشم طمع به صندلی ریاست این سازمان دوخته اند.
به گزارش کبنا، پیش از اینکه علی شهابی نسب به عنوان رئیس در این سازمان مشغول شود به عنوان معاون سازمان مشغول به خدمت بود و اشراف خوبی بر مسائل کاری سازمان داشت، به یاد داریم که پیش از شهابی نسب، مناقشات زیادی بر سر یک مدیر بی کفایت ایجاد شد و سازمان برنامه و بودجه استان بر سر مدیریت «سلحشوری» دچار ضعف و خسران شد.
حالا نیز کوتوله های سیاسی چشم طمع به این مدیریت دوخته اند تا بتوانند در یکی از مهمترین پست های استان نامی برای خود به هم بزنند، در حالی که این سازمان کار تخصصی مربوط به خود را دارد و نباید مردم استان به خاطر طمع افراد بی تخصص و بی تجربه دچار خسران شوند.
پیش از این نام جهانگیر شاهینی به عنوان یکی از گزینه ها مطرح شد که سابقه مدیرکلی دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر دولت روحانی را در کارنامه‌اش دارد و کارشناس مرکز آموزش مدیریت دولتی در تهران است.
حالا نیز نام فرماندار یکی از شهرهای کوچک استان به عنوان یکی از گزینه ها نام برده شده، که از عجایب است. افرادی که در مدیریت فرمانداری خود مانده اند چطور ممکن است با رشته و تخصص های نامرتبط به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان مطرح شوند؟
چطور ممکن است که سرنوشت مردم برای مسوولان استان بی اهمیت باشد و فقط سودای تغییر افراد را داشته باشند. حتی اگر قرار است شهابی نسب از این پست کنار گذاشته شود انتظار مردم این است که فرد شایسته تری از خود این سازمان به عنوان رئیس سازمان برنامه ریزی مشغول به کار شود. چرا استانداری در این دولت اصرار دارد افرادی از بیرون را به داخل یک سازمان تحمیل کند، هنوز نتیجه ی این شکل انتخاب و انتصابات برای مسوولان مشخص نشده است؟
شهابی نسب در دو سال گذشته جزو مدیران پای کار استان بوده، کسی که تفکرات مستقل و میانه اصولگرایی و اصلاح طلبی دارد و نه در ابتدا، بلکه در دو سال آخر منتهی به دولت روحانی جایگزین سلحشوری شد.
اما در دو سال اخیر شاهد بودیم که احمدزاده استاندار با نخبه خواندن برخی افراد به آنها پست های مهم استانی را داد و علارغم این تعریف و تمجیدها دستاورد چشم گیری از این افراد نمی بینیم.
حالا هم سازمان برنامه ریزی استان درگیر حواشی انتخاب مدیریت است و مشخص نیست از کجا قرار است فردی به این سازمان مهم استان تحمیل شود.
 


کد مطلب: 454340

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454340/چشم-طمع-کوتوله-های-سیاسی-سازمان-برنامه-ریزی-استان-کهگیلویه-بویراحمد-تحمیل-افراد-بی-تخصص-درست-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1