تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۳۱۴
جمعی از اهالی روستای نره‌گاه در گفت‌وگو با کبنا مطرح کردند

روستای بزرگ نره‌گاه بویراحمد؛ بدون دبیرستان، بدون ایستگاه تاکسی، بدون سالن ورزشی و اینترنت ضعیف

۴
۰
روستای بزرگ نره‌گاه بویراحمد؛ بدون دبیرستان، بدون ایستگاه تاکسی، بدون سالن ورزشی و اینترنت ضعیف
کبنا ؛بی سامانی در روستای نره گاه موجب گلایه‌مندی‌های مردم این منطقه خوش آب و هوا شده است. این روستا از خدماتی مانند؛ گاز، برق و آب پایدار بهره می‌برد. برخی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، مشکلات روستا را به شرح زیر مطرح کرده‌اند.
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری کبنا، روستای نره گاه با جمعیت بیش از ۲ هزار نفر به دلیل نزدیکی به شهر یاسوج، به بافت شهری نزدیک است ولی هیچ امکانات شهری را ندارد. به گفته مردم، این روستا زمین کشاورزی خیلی زیادی ندارد و در زمین‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و دامداری نیز موجب آلوده شدن محیط زندگی می‌شود، جوانان نیز بیکار هستند و شغلی ندارد.
نبود‌ایستگاه تاکسی، تعطیل شدن دبیرستان، اینترنت ضعیف از جمله معضلات روستای نره گاه است که در ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
با وجود اینکه این روستا جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر را دارد، و روزانه افراد زیادی از روستا به شهر یاسوج رفت و آمد دارند، ولی به گفتۀ اهالی روستا حتی یک‌ایستگاه تاکسی در این منطقه وجود ندارد.
یکی از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این روستا با این همه جمعیت هنوز یک خط تاکسی برای عبور و مرور و رفت و آمد ندارد، خیلی از فرزند‌های ما مجبورند برای تحصیل به یاسوج بروند و با مشکل نبود وسیله نقلیه مواجه می‌شوند. روستا‌هایی که نزدیک به شهر‌ها هستند معمولا‌ایستگاه تاکسی دارند، ولی چطور در این روستا هنوز برای این مسأله فکری نشده است! ؟
وی گفت: چرا در این روستا به این بزرگی دبیرستان وجود ندارد و دختر‌های ما مجبورند برای تحصیل به یاسوج بروند. تاکسی خطی وجود ندارد و فقط آژانس و تاکسی تلفنی هست که تا یاسوج هزینه‌اش ۴۰ هزار تومان می‌شود.
یکی دیگر از اهالی روستا از نبود سالن ورزشی گلایه کرد و گفت: اگر در روستا سالن ورزشی داشتیم حداقل جوانان روستا می‌توانستند از این سالن استفاده کنند ولی اینجا هیچ سالن ورزشی، هیچ امکانات و وسایل ورزشی و رفاهی برای جوانان و نوجوانان وجود ندارد.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم، ضعف اینترنت است، چرا روستا در نزدیکی یاسوج، خط اینترنت بسیار بد و ضعیفی دارد، و مردم نمی‌توانند فعالیت‌های روزانه اینترنتی خود را انجام دهند.
روستای نره گاه در ۱۰ کیلومتری یاسوج یکی از روستا‌های خوش آب و هوا و ظرفیت‌های بالای گردشگری است، اما این روستا هیچ بهره و استفاده اقتصادی از این ظرفیت‌ها نبرده است. در این منطقه در طول روز، ماشین‌های زیادی رفت و آمد می‌کنند و جاده روستا را نیز پرخطر کرده‌اند، ولی این روستا، از این ظرفیت خوب، هیچ استفاده اقتصادی نبرده است. ظاهر و شکل روستا را می‌توان با طرح‌هایی تغییر داد و به جایی خوب برای گردشگران تبدیل کرد ولی تاکنون هیچ فکری برای چنین برنامه‌هایی وجود نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
این قیمتهای دولا پهنایی که بابت رهن واجاره وفروش زمین داریدمیگیریدیک مقدارهم برای راحتی خودتون هزینه کنیدبیزحمت😅
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز فاصله روستای نرگاه تا شهر 5کیلومتر می باشد دوم مدرسه دبیرستان حافظ جز اولین مدارس شهرستان بویراحمد بوده زیر ساخت دارند ولی دانش آموز ندارد اکثر اهالی فرزندان خود را به مدارس غیر انتفاعی می فرستنده
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
نره گاه به معنای سکونتگاه بلند
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا روستای نره گاه بهشت کوچیکی هست در جنوب کشور ، محرکه هست ، آب و هوای خوب و مردمی بسیار با فرهنگ و با کلاس ، یه سرو گردن بالاتر از سایر مناطق بویراحمد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1