تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۵۴۲۶۸
مدیر کل زندان‌های استان خبر داد؛

شرکت 830 نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد در دوره‌های آموزشی و مهارتی

۰
شرکت 830 نفر از زندانیان کهگیلویه‌وبویراحمد در دوره‌های آموزشی و مهارتی
کبنا ؛در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان جهت بازگشت به جامعه و خانواده، بیش از 830 نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
به گزارش کبنا، منصور بیژنی مدیر کل زندان‌های استان با بیان این مطلب افزود: بیکاری و عدم آشنایی با شغل یا حرفه خاص ، یکی از مهمترین دلایل بروز جرم در جامعه می‌باشد و تلاش ما بر این است که با همکاری نهادهای مرتبط، با ارائه آموزش‌های مناسب، گامی در جهت اشتغال، بعد از آزادی مددجویان از زندان ، برداریم .
وی با تقدیر اززحمات و همکاری مجموعه جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در زمینه‌ی توسعه آموزش‌های لازم و ضروری برای زندانیان تأکید کرد: آموزش و ارائه مهارت مفید برای زندانی در بازگشت مجدد وی به زندان و نیز تکرار جرم و بزهکاری بسیار مؤثر است.
این مقام مسؤل عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 830 نفر از زندانیان استان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت نموده که برخی از دوره‌ها به پایان رسیده و آزمون برگزار و به 300 نفر از قبول شدگان گواهینامه معتبر آموزشی اعطاء گردید.
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: رشته‌های برگزار شده سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر خودروهای های دیزلی، تعمیر موتور سیکلت، پرورش زنبور عسل، پروار بندی گوسفند، کاشت گیاهان دارویی، لوله کشی و نصاب،پرورش زعفران، پرورش دهنده مرغ بومی و ماهیان سردآبی و... بوده که بازار کار بهتری در بیرون از زندان دارند.

شرکت 64 زندانی در مسابقات قرآنی زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد
مسابقات قرآنی زندانهای استان با شرکت 64 نفر زندانی در رشته‌های قرائت، ترتیل، تفسیر،حفظ و نهج البلاغه برگزار شد.
حسن رحیمی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان با اعلام این خبر گفت:یکی از اولویتهای سازمان زندانها در ادامه توسعه قضایی ، فعالیتهای فرهنگی تربیتی و توجه به برنامه های قرآنی زندانیان است که خوشبختانه علی رغم کمبود تجهیزات، فضا و نیروی انسانی در اجراء برنامه‌های فرهنگی بالاخص اقدامات قرآنی درزندانها عملکرد خوبی داشته‌ایم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی در فضای زندانها گفت: این مسابقات زمینه‌ساز انس بیشتر با کتاب وحی و تدبر در قرآن است.
معاون سلامت زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تصریح کرد: پرداختن به برنامه‌ها و آموزه‌های دینی در زندان‌ها مهمترین راه برون رفت از آسیب و بزهکاری است که می تواند زمینه ساز بازسازی شخصیت زندانیان را فراهم آورد.
رحیمی در ادامه افزود:مسابقات قرآنی مرحله استانی با شرکت 64 نفر از زندانیان بطور جداگانه در زندان‌های مرکزی، دهدشت و گچساران در رشته‌های مفاهیم، قرائت، حفظ، ترتیل، تقسیر و نهج البلاغه برگزار که در هر رشته دو نفربه مرحله‌ی منطقه ای به میزبانی استان خوزستان معرفی شده اند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1