تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۳۹۳۸
یادداشت ارسالی:

نام «شهید» با استان کهگیلویه و بویراحمد عجین شده است

۱
۲
نام «شهید» با استان کهگیلویه و بویراحمد عجین شده است
کبنا ؛علی‌اکبر پاک - فعال رسانه‌ای - استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، ولی با نگاه کلی به تاریخ این مرز و بوم به خوبی می‌توان دید که نام شهید با این دیار دلیرمردان و شیرزنان عجین شده است.
در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی، نام دیار زرخیز کهگیلویه و بویراحمد، همواره با رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌ها آورده شده است؛ از حماسه‌سازی و مبارزات قبل انقلاب علیه رژیم پهلوی تا دوران هشت سال دفاع مقدس، همواره سرشار از دفاع جانانه مردان و زنان دیار چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در مقابل متجاوزان به مهین اسلامی بوده است.
نقاط مختلف این استان از زیلایی تا دیشموک، از لوداب تا بهمئی همه و همه از نعمت حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزدگان بهره‌مند هستند که نشان از عشق مردم این استان به مهین، ولایت و اسلام ناب محمدی دارد.
عملیات تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) و تقدیم دو شهید والا‌مقام از این دیار سبب شد تا نگارنده نگاهی کوتاه به حماسه‌ها و شهیدپروری مردم این خطه از زاگرس ایران داشته باشد.
هر اتفاقی که در کشور رخ می‌هد و قرار است برای حفظ آرامش و امنیت این کشور خون داده شود، نام کهگیلویه و بویراحمد در میان است به طوری که می‌توان گفت نام شهید با استان کهگیلویه و بویراحمد عجین است.
مبارزات قبل از انقلاب علیه رژیم پهلوی، دوران دفاع مقدس که مردم این استان نسبت به جمعیت رتبه اول را کسب کردند، واقعه کشتی سانچی، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مبارزه با پژاک در غرب کشور، مدافعان حرم و مبارزه با داعش، و این روز‌ها هم حمله توریستی به حرم شاهچراغ از جمله مواردی است که نشان از عجین شدن نام شهید با این استان دارد.
و چه افتخار بزرگی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است که در تمام صحنه‌های مقابله با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، نام دلیرمردان‌مان همواره در بین شهدای عزیز است.
باشد تا همواره به برکت خون پاک شهدای عزیز، شاهد افتخارآفرینی مردم سلحشور کهگیلویه و بویراحمد در همه میادین از جمله میدان علمی، فرهنگی و ورزشی و هرچه مربوط به ملت سرافراز ایران اسلامی است، باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا یه عقلی و سلامتی به اولادت بده
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1