تاریخ انتشار
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۵۳۸۳۴
حمله تروریستی به شاهچراغ با واکنش‌های متعددی روبرو شد

نظر هنرمندان و شخصیت‌های مختلف کشور در باره حادثه تلخ شاهچراغ

۴
۳
نظر هنرمندان و شخصیت‌های مختلف کشور در باره حادثه تلخ شاهچراغ
کبنا ؛حمله تروریستی به شاهچراغ با واکنش‌های متعددی روبرو شد. هنرمندان، چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف نظام این حرکت وحشیانه را محکوم کردند. در ادامه این واکنش‌ها را می‌خوانید.

پیام تسلیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب
به گزارش کبنا، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروحیت ده‌ها زن و مرد و کودک شد، پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمده است:
شهادت مظلومانه جمعی از زائران و هموطنان عزیزمان در جنایت تروریستی حرم احمدبن موسی علیهما السلام را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و به ویژه به خانواده های داغدیده این حادثه تسلیت و تعزیت می گوییم.  
دشمنان نظام اسلامی و ایران قوی در خیال خام خود تصور می کنند با این قبیل جنایات و به خاک و خون کشیدن مردم متدین و بی دفاع  در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) می توانند در اراده مستحکم ملت صبور و هوشیار ایران اسلامی خللی وارد کنند اما تجربه دهه های گذشته گواه آن است این اقدامات ذلیلانه و جنایتکارانه آتش قهر و انتقام مردم بصیر ایران را در برهم زدن اردوگاه شیطانی استکبار شعله ورتر خواهد کرد.
این حادثه ضمن آنکه می تواند سبب گشوده شدن چشم و بصیرت کسانی شود که در واقعه فوت مرحومه مهسا امینی با تصورنفع سیاسی با موضع گیری های شتاب زده خود زمینه ساز آشوب شدند، اتمام حجت قاطع با همه کسانی خواهد بود که در هفته‌های گذشته با فرمان آشوب و اغتشاش، بستر لازم را برای اقدامات جنایت پیشگان مهیا کردند. این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و آمران و طراحان آن باید منتظر پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز ملت ایران باشند.
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با عرض تسلیت به مردم انقلابی و با فرهنگ شیراز و عموم اهالی استان فارس به ویژه خانواده های سوگوار شهدای حرم شاهچراغ  از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان والامقام علو درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل و کامل از بارگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.
نخبه کشی در شاهچراغ
محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود در خصوص حادثه تروریستی شاهچراغ نوشت:
یکی از شهدای حمله بی‌رحمانه به حرم شاهچراغ، سید فریدالدین معصومی از نخبگان کشوری و فارغ التحصیل از نیوزلند.
یکی از دوستان این شهید نقل می‌کرد که در سال‌های تحصیل یکی از هم دانشگاهی‌های او به شوخی در نیوزلند به او گفته بود: شما که اینقدر به نماز مقیدی و در تمام نمازهای جماعت نیوزلند شرکت می‌کنی، آخر در نماز شهید می‌شوی.


آقای جمهوری اسلامی حواست هست؟
سید محمود رضوی در صفحه توئیتر خود نوشت: 
استارتاپ‌ها و مدیرانشان حادثه غم‌انگیز فوت مهسا امینی که به مرگ طبیعی درگذشت را در اولین فرصت تسلیت گفتند، اما ۱۸ ساعت از حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز گذشته و خون ۱۵ زن، مرد و کودک بیگناه به زمین ریخته اما ظاهرا نفع و سود ‌آنها در سکوت است.



چرا برای زنان شهیده حرم شاهچراغ هشتگ نمی‌زنند؟
 عبدالله گنجی فعال رسانه ای طی توییتی درباره حادثه تروریستی شیراز نوشت:
«زن، زندگی، شهادت» طرفدار ندارد؟
 عبدالله گنجی فعال رسانه ای طی توییتی درباره حادثه تروریستی شیراز نوشت:




حمله تروریستی به زائران شاه چراغ، شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان است
سخنگوی وزارت خارجه گفت تجربه نشان داده است جاییکه دشمن سیاست هایش کارساز نباشد، اقدام تروریستی را انتخاب میکند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، نوشت: ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست، اما تحقق آرزوهای شوم خود را هرگز نمی‌بینند
وی افزود: حمله تروریستی به زائران شاه چراغ، شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان است. تجربه نشان داده جایی که سیاست‌هایشان کارساز نباشد، اقدام تروریستی را انتخاب می‌کنند. تروریست‌هایی به خط شدند، که نه حرم امن می‌شناسند و نه زن و کودک!
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: نتیجه دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقاً همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند.
وی افزود: همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.
کنعانی در پایان تصریح کرد: ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست، اما تحقق آرزوهای شوم خود را هرگز نمی‌بینند. نمی‌گذاریم که ببینند.
حمله تروریستی به شاهچراغ اهداف فتنه اخیر را شفاف تر کرد
معاون پارلمانی رئیس جمهور نسبت به حادثه تروریستی واکنس نشان داد.
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور طی توئیتی تاکید کرد: حمله تروریستی و شهادت ۱۵ زائر عزیز در حرم شاهچراغ در شیراز ماهیت و اهداف فتنه اخیر را شفاف‌تر کرد.
وی ادامه داد: هرچند که از آغاز معلوم بود خشونت، فحاشی، تخریب اموال و حضور عوامل تجزیه طلب، تکفیری، منافق سلطنت‌طلب و حمایت مثلث عبری، عربی و غربی ضامن منافع ملت ایران نیست.
آقایان نقطه پایان کجاست؟
محسن مهدیان با اشاره به مدارای مسئولان با آشوبگران در روزهای اخیر، خواستار فرق گذاشتن میان معترض حقیقی و آشوبگران و برخورد شدید با اوباش و اغتشاشگران شد.
محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشت:
مماشات بس نیست؟ به نظر میرسد در مفهوم مدارا دچار خطای فاحشیم. مدارا انفعال نیست، دست روی دست گذاشتن نیست، صبر از سر بی عملی نیست. مدارا خودش یک اقدام فعالانه برای اصلاح است. ثمره این مدارا تا امروز چه بوده که باز هم اصرار داریم؟
مدارا زمان دادن برای روشن شدن صحنه است. صحنه روشن نیست؟ چقدر باید خون ریخته شود و آتش به قرآن و بیرق دین و ملت زده شود و هتک حرمت از دختران محجبه شود؟ دقیقا چه اتفاقی باید بیافتد تا بیش از این روشن شود؟ نقطه پایان برای صبر آقایان کجاست؟ به خاک و خون کشیدن حرم سوم ایران نشانه نیست؟ به روشنی خورشید نیست؟ این را هم گفتند کار خودشان است.
این آتش بازی های جاهلانه نه امتداد اعتراض است و نه افقی از مطالبه دارد. هیجانی است که آلت دست مزدورهای تجزیه طلب و تروریست های اجیر آمریکایی است. مختلط شدن سلف سرویس شد آرمان؟ برهنه شدن و رقصیدن و بوسیدن در خیابان شد مطالبه؟
آقایان مسوول
باور بفرمائید
بین مدارا با انفعال فرق است.
بین صبوری با بی عملی فرق است.
بین مراعات با تسامح و تساهل فرق است.
نقطه پایان این آتش بازی را قرار دهید و برای اعتراضات حقیقی مردم وقت بگذارید. صداهای به حقی که لابه لای این عربده کشی ها و آتش بازی ها شنیده نمی شود.
داعش آدرس ناقص عملیات تروریستی شاهچراغ شیراز
یک فعال رسانه ای در تحلیل علت بروز حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، محدود کردن علت این حمله صرفا به آشوب های اخیر کشور را، ظلمی به واقعیت بزرگتر پشت این حادثه دانست.
مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:
 تحلیل ساده انگارانه از عملیات تروریستی شاهچراغ و ربط دادن آن به چند نشانه آشکار این روزها، ظلمی به واقعیت بزرگتری است که در پشت صحنه برای ایران طراحی شده و کمترین اثر آن شفاف نشدن دست آمرین اصلی است
۱-به محیط داخلی ایران نگاه کنید، فعال کردن شکاف فرهنگی، اجتماعی، شکاف شیعه و سنی، شکاف قومیتی، شکاف نسلی، شکاف خانواده‌ها و ... از طریق هزاران نوشته، کلیپ، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، صدها سلبریتی داخلی و خارجی، ده‌ها گروهک، سازماندهی ده‌ها هسته‌ آشوب‌ داخلی، تحریم و نهایتا تا این لحظه یک عملیات تروریستی در شاهچراغ و احتمالا چندین عملیات ناکام دیگر تنها در چند هفته اتفاق افتاده است. آیا همه اینها می تواند کار یک جریان و گروه به تنهایی باشد؟! قطعا نه و باید پشتیبان و هماهنگ کننده بزرگتری در حد یک دولت و یا چند دولت‌ وجود داشته باشد.
۲-بنابراین تا وقتی ایران اینترنشنال را جدای از بی‌بی‌سی فارسی و این دو را جدای از منافقین، گروه‌های تجزیه طلب کردی، بلوچی، ترکی و عربی و ... ببینیم. تا وقتی علی کریمی را جدای از حامد اسماعیلیون و این دو را جدای از امثال علی جوانمردی ببنیم. تا وقتی شعار زن زندگی آزادی را جدای از جوان، خشونت و فحش ببنیم. تا وقتی دانشگاه را جدای از خیابان ببنید. تا وقتی همه اینها را جدای از توافق و همکاری آمریکا و عربستان ببینم. تا وقتی اسراییل را محرک اصلی این دو کشور قلمداد نکنیم، هر تحلیلی درباره حوادثی مثل شیراز، تهران، زاهدان، سقز، اشنویه و... جزیی‌نگری و ساده سازی ماجرا خواهد بود. همه بی آنکه بدانند یا ندانند روی یک صفحه شطرنج از قبل چیده شده‌اند. دشمن بسترها و شکاف ها و برخی رویدادها را مستقیم خلق می‌کند و سپس عناصر خودجوش، پازل دشمن را داوطلبانه و خواسته یا ناخواسته تکمیل می‌کنند.
۳-اینک به حادثه شاهچراغ دوباره نگاهی بیاندازیم. در چهل روز گذشته با عملیات روانی سطح احساسات در همه اقشار، گروه‌های سنی و سلایق فرهنگی، اقلیت‌ها، مذاهب و حتی قومیت‌ها به اوج خود رسانده شده است. طبق برآورد همواره ناقص طرف خارجی و محاسبات مادی روی ورق، یک حادثه تروریستی بزرگ می‌تواند عقلانیت جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد و جنگ مردم با مردم را ریل‌گذاری کند. در برخی شهرهای بلوچستان اکثریت اهل سنت بر اقلیت شیعه تحریک می‌کنند و در شهری مثل شیراز اکثریت شیعه را بر اقلیت اهل سنت می‌خواهند تحریک کنند.
۴-دشمن با هر تابلوی از تجزیه طلب تا داعشی و تکفیری و هر نام دیگری همواره عناصری مسلح در داخل آماده دارد. زمان استفاده از این عناصر را هم به فرصت مناسب اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی و مذهبی گره زده است تا عملیات تروریستی بیشترین اثر را بگذارد و به ظن خودشان به ضد خودش تبدیل نشود. کشوری که برخی نقاط آن چهل روز درگیر اغتشاشات هست‌ و یک جنگ بزرگ جهانی شناختی را در حال تجربه کردن هست، و کردستان و بلوچستانش آبستن تحریک گسترده عواطف و احساسات است، حرم یک امامزاده شیعه هدف مناسبی برای عملیات تروریستی خواهد بود و طراح پشت صحنه فرمان شلیک را صادر می‌کند و دستور او با چند واسطه مستقیم و غیر مستقیم اجرا می شود.
۵- دشمن از همه اینها یک هدف بزرگتر را نشانه گرفته است. از یک طرف از دل این حوادث به بخشی از جمعیت ایران می خواهد القا کند که با جمهوری اسلامی در تضاد فرهنگی و سیاسی قرار دارند و به بخشی دیگر از جمعیت نیز می خواهد القا کند که حاکمیت از خواسته‌های فرهنگی و سیاسی آنها نمی‌تواند دفاع و صیانت کند. هدف هر دو یکی است و آن ناامید کردن مردم از توانایی جمهوری اسلامی در اداره کشور، حل بحران ها، برقراری امنیت، عدم پاسخ معتبر به خواسته‌ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم. در تمام این مدت نیز تلاش شد، مشروعیت و مقبولیت نهادهای مختلف از پزشک قانونی تا نیروی انتظامی به عنوان ابزار اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی تخریب شود.
۶-آدرس داعش برای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ ناقص است.آدرس کامل حوادث این روزها را باید در تل آویو، واشنگتن و ریاض جستجو کرد. غلبه بر عناصر به ظاهر خودجوش ضدامنیتی و ضد فرهنگی تنها با هدف قرار دادن مراکز طراحی و عملیات در خارج از ایران اتفاق خواهد افتاد.
استان فارس روز شنبه هفتم آبان تعطیل شد
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس: تشییع شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و از پنجشنبه (پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تسلیت درگذشت شهادت هموطنان در حمله تروریستی حرم شاهچراغ اعلام کرد: با تصمیم استاندار فارس، روز شنبه همزمان با روز تشییع شهدای این واقعه، این استان تعطیل است.
به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، عبدالعلی کریمی اظهار داشت: پیکر شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه با حضور گسترده مردم شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تشییع خواهد شد.
وی گفت: پیش از این، از پنجشنبه (پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در استان فارس عزای عمومی اعلام شده است.
غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۵ نفر را مجروح کرد.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس پیش از این گفت: تشییع شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و از پنجشنبه (پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام می‌شود.
امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است

 سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس  ستاد کل نیروهای مسلح، طی پیامی ضمن تسلیت حادثه تروریسیتی شیراز گفت:اغتشاشگران و فریب خوردگان نیز که بی شک در گناه این جنایت بزرگ شریک هستند بدانند، که امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم شریف ایران خط قرمز نیروهای مسلح صبور، مقتدر و جان بر کف ایران اسلامی است.
متن پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به شرح است:
سم الله الرحمن الرحیم
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم ۚ وَمَأواهُم جَهَنَّمُ ۖ وَبِئسَ المَصیرُ
ای پیامبر! با کافران و منافقان جهاد کن، و بر آنها سخت بگیر! جایگاهشان جهنم است؛ و چه بد سرنوشتی دارند!
بار دیگر در فضای غبارآلود فتنه‌ای که توسط مثلث شوم عبری - عربی - غربی طراحی و فرماندهی می‌شود، جمعی از بهترین بندگان خدا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام، در هنگامه نماز، آماج گلوله های دشمنان کوردل و قسم‌خورده دین و آیین و استقلال ایران عزیز قرار گرفته و شهید و مجروح شدند.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، خانواده های معزّز شهدا و ملت شریف ایران و دعا برای شفای عاجل مجروحان اعلام می نمایم، طراحان و عاملان داخلی و خارجی این جنایت ددمنشانه به زودی در کمین نیروهای انتظامی امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت و به سزای اعمال ننگین شان خواهند رسید.
اغتشاشگران و فریب خوردگان نیز که بی شک در گناه این جنایت بزرگ شریک هستند بدانند، که امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم شریف ایران خط قرمز نیروهای مسلح صبور، مقتدر و جان بر کف ایران اسلامی می باشد.
آتش خشم و انتقام ملت ایران اردوگاه شیطان را به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند

سردار سلامی با تسلیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ، وعده انتقام از مسببان این حمله را داد.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را تسلیت گفت.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه ) ، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) و آحاد ملت شریف ایران بویژه خانواده های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم.
این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم ( ص ) قربانی و به خاک و خون بکشانند.
با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام می کنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.
از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان گرانقدر علوم و درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل طلب می کنم.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام دادستان کل کشور 
 دادستان کل کشور در پیامی خطاب به دادستان مرکز استان فارس دستور داد ابعاد مختلف حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را بررسی و ضمن شناسایی عوامل پشت پرده، جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

 متن این پیام بدین شرح است
بسمه تعالی 
جناب آقای بحرینی 
دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان فارس
سلام علیکم
حادثه دلخراش‌ تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام به دست جنایتکار عامل استکبار جهانی که منجر به شهادت تعدادی از زائران عزیز و مجروح شدن تعدادی دیگر گردید موجب تأسف و تاثر می باشد.
اینجانب این حادثه مولمه را به مقام معظم رهبری و مردم عزیز و ولایتمدار استان فارس خصوصا بازماندگان گرانقدر شهدای مظلوم تسلیت و تعزیت عرض می کنم و برای مجروحان و مصدومان آروزی شفای عاجل دارم.
جنابعالی در معیت نیروهای پر تلاش امنیتی و انتظامی ابعاد مختلف این حادثه را با دقت و سرعت رصد و پیگیری و عوامل پشت پرده و همکاران این حادثه را شناسایی و بسزای اعمال جنایتکارانه خویش رسانده و مرتکب این جنایت را که دستگیر و تحت مراقبت قرار گرفته، پس از فراهم شدن زمینه تحقیقات و تشکیل پرونده اقدام لازم معمول و بسزای عمل تروریستی اش برسانید.
موفق و موید باشید.
محمد جعفر منتظری
امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش‌های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است
 سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز (پنجشنبه) در مشهد مقدس برگزار شد با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاه چراغ شیراز، گفت: حادثه تروریستی تکفیری عصر دیروز شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام شاه‌چراغ شیراز، قلب ملت ما را جریحه دار کرد و این حادثه را به خانواده شهدای شیراز تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.
سردار صفوی تأکید کرد: قطعاً با آمران و طراحان پشت صحنه این جنایت برخوردی قاطع و عبرت آموز خواهد شد.
سرلشکر صفوی با طرح این سوال که چه تعاملی بین ۴ مؤلفه امنیت ملی، وحدت ملی، قدرت ملی و منافع ملی وجود دارد گفت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی، هر دولت-ملتی حفظ بقا ملی، حفظ امنیت ملی و منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و حفظ ارزش‌های آن ملت و کشور است.
وی افزود: اگر به هر علتی این هدف اساسی توسط دشمنان به خطر افتد همه حکومت‌ها و ملت‌های مستقل و شجاع و آزاده با همه توان و قدرت و پرداخت هزینه‌های لازم وارد عمل می‌شوند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش‌های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است.
صفوی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی از نقاط کشور و خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان، گفت: شما مردم هوشمند و شجاع و مؤمن ایران فکر کنید و تحلیل کنید، حادثه تروریستی دیروز شیراز و ناآرامی‌های چند هفته گذشته ایران را چگونه جمع بندی می‌کنید؟
سرلشکر صفوی ادامه داد: ملت ما و حکومت ما بایستی به یک فهم مشترک و عمل مشترک برسند. فهم مشترک نسبت به راهبرد دشمنان خارجی و داخلی، فهم مشترک نسبت به ضعف‌های مدیریتی و آسیب پذیری‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی و یک سری اعمال مشترک دولت و ملت برای مقابله با دشمنان خارجی و سر و سامان دادن به وضعیت داخلی برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب.
صفوی با بیان اینکه به فضل الهی راهبرد دشمنان خارجی و برخی از معاندین داخلی طی چهل سال گذشته با شکست مواجه شده خاطرنشان ساخت: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دنباله‌های حقیر آنها در برخی کشورهای همسایه ایران در مقابل عظمت ملت ایران در مقابل قدرت ملی و و نفوذ منطقه ایران شکست خورده اند و لیکن کار دشمن و راهبرد دشمن و فعالیت دشمن ادامه دارد.
وی افزود: دشمنان ما تضعیف امنیت ملی، انشقاق در وحدت ملی و ارزشهای ما را هدف قرار داده اند اما ملت ما حکومت ما مقتدر هستند.
صفوی با تأکید بر اینکه ما دارای رهبری حکیم، مردمی هوشمند و سرزمینی سرشار از منابع طبیعی و انسانیِ کم نظیر هستیم، اظهار کرد: به فضل الهی، قوای چهارگانه یعنی دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح مقتدر ایران با وحدت و انسجام و حل مشکلات داخلی قادر هستند برنامه و راهبرد جدید دشمنان فرامنطقه ای را با شکست مواجه کنند.
وی با تأکید بر هوشمندی و حضور با بصیرت و تعیین کننده ملت ایران در صحنه، به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه ضد انقلاب مستقر در اقلیم عراق اشاره کرد و گفت: حضور یکپارچه ملت هوشمند ما برای تقویت وحدت و انسجام ملی، مقابله قدرتمندانه نیروی زمینی سپاه پاسداران با ضد انقلاب خارجی در اقلیم کردستان عراق، این هشدار را به دشمنان خارجی ما، به آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها و برخی همسایگان می‌دهد که ما شما را رصد می‌کنیم، چنانچه به خطوط قرمز ایران وارد شوید جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع می‌دهد.
وی تأکید کرد: شما از توانمندی‌های ایران خبر ندارید و در منطقه بسیار آسیب پذیر هستید.
سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت را در راستای جهاد تبیین تفسیر کرد و گفت: یکی از اهداف جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند، هوشمندسازی و ساختن نسل جوان است که طبق برخی آمارها، بیش از ٦٥ درصد جمعیت کشور ما را جوانان زیر ٤٠ سال تشکیل می‌دهند.
وی افزود: جهاد تبیین یعنی بیان اینکه این شهدا چه کسانی بودند تفکر و اندیشه آنها چه بود اخلاق و رفتار آنها با مردم چطور بوده و عملکرد آنان چگونه ارزیابی می‌شود.
سردار صفوی با بیان اینکه خاصیت شهدا این است که انسانی جان خود را برای یک هدف و مقصد الهی می‌دهد ادامه داد: خداوند هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ حضور شهید را در قلب ملت تداوم می بخشد و یاد و نام و آرمان او را زنده نگه می‌دارد.
وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید شوشتری خاطرنشان ساخت: سرلشکر شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه را از آزادسازی سنندج در اردیبهشت سال ١٣٥٩ تا هشت سال دفاع مقدس و پس از آن از نزدیک می‌شناختم، او انسان مطلوب خدا و مردم‌دار و مردمیار بود.
وی افزود: او خادم امام رضا علیه السلام بود و بیش از ٣٠ سال از عمر شریف ٦١ ساله اش را در راه پاسداری از اسلام، امنیت و عزت ملت ایران صرف کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به خصوصیات شهید محمدزاده پرداخت و گفت: سردار شهید رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و یکی از بنیان گذاران تیپ سلمان استان و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در اندیشه و تفکر نخبه، در اخلاق و رفتار کم نظیر و در عملکرد فوق‌العاده بود.
سردار صفوی در تشریح خصوصیات شهید ماموستا شیخ الاسلام سنندجی نیز گفت: ایشان استاد دروس حوزوی اهل سنت و چهره‌ای علمی و نورانی بود و حضرت آقا و این بنده حقیر واقعاً ایشان را دوست می‌داشتیم.
وی بیان کرد: هر وقت به سنندج می‌رفتم حتماً مشتاق دیدار ایشان بودم، با ایشان رفیق و صمیمی بودم ایشان همواره سپاه و بسیج را تقویت می‌کرد، او عضو مجلس خبرگان رهبری بود و در ماه رمضان و در جلوی مسجد به صورت مظلومانه ترور و شهید شد. یعنی دشمنان ما دشمن دین، دشمن ایران و دشمن وحدت سنی و شیعه هستند.
اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها قرار گیرد
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی عصر روز چهارشنبه در حرم شاهچراغ در شیراز در صفحه اینستاگرامش نوشت: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد.

وی در این باره نوشت: اینجانب و همه همکارانم در وزارت امور خارجه، شهادت زائران مظلوم جنایت تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ شیراز را تسلیت عرض کرده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد، افزود: اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند.

 رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

 غروب روز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر هم زخمی شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیشب در توئیتر نوشت: شاه چراغ‬⁩ ایران به خون نشست. مدعیان دروغین ⁧‫حقوق بشر‬⁩ در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه و ادعاهای واهی خود، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ⁧‫ایران‬⁩ را می‌خواستند. برای آنان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحدبه این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت: «حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.»

واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
 بعد از حادثه دلخراش شب گذشته در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برخی از هنرمندان در صفحات مجازی خود به این حادثه واکنش نشان دادند. چهره‌هایی مانند حبیب رضایی، رضا صادقی، امین حیایی، پرویز پرستویی، کامبیز دیرباز و شمار دیگری از هنرمندان شناخته شده.
سید محمود رضوی در استوری‌ صفحه شخصی خود با انتشار تصویر گرافیکی از حادثه دیشب، واکنش نشان داد.
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)

آزیتا ترکاشوند بازیگر تلویزیون نیز در پستی نوشت که خدایا از شر زامبی‌های تروریست به تو پناه می‌بریم.
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)

پرویز پرستویی اینگونه تسلیت خود را نشان داد:

واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
احمد مهرانفر بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پست اینستاگرامی خود این حادثه را به مردم شیراز تسلیت گفت.
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
 رضا صادقی خواننده محبوب نسل جوان نیز واکنش خود را اینگونه نشان داد:
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
 کامبیز دیرباز بازیگر کشور نیز در پست اینستاگرامی خود نوشت:
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
 حبیب رضایی بازیگر و بازیگردان سینمای ایران نیز در پستی واکنش خود را نشان داد و برای زائران بی‌گناه افسوس خورد:
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
 داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که حال مساعدی هم این روزها ندارد نیز  در پیام اختصاصی که برای تسنیم ارسال کرد نوشت: حادثه تروریستی شیراز حال من را منقلب کرده است. همه ما می‌دانیم صحنه‌ گردانان این اتفاق چه کسانی هستند که این چنان وقیحانه، زشت و پلید اینکار را انجام می‌دهند و ملتی غیور و متمدن و با کوله‌باری از دانش و ارزش را داغدار می‌کنند.
واکنش هنرمندان به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)
در میانه ناآرامی‌ها و تنش‌آفرینی‌های اخیر فضا برای دور جدید فعالیت گروهک‌های تروریستی و تکفیری در برخی نقاط کشور فراهم شده و اعضای این گروهک‌ها دست به کشتار هدفمند اقشار گوناگون مردم می‌زنند.
برخی از چهره‌های هنری در ایام پس از درگذشت سوزناک مهسا امینی، نسبت به برخی رویکردها انتقاد کرده و خواستار اصلاح و بازنگری درباره آن شدند و برخی دیگر نیز رویه خود در قضاوت یک جانبه درباره وقایع پیش آمده در کف خیابان را با دعوت به خویشتنداری و مهیاسازی شرایط گفتگو و تعامل به منطور تحفظ از ایران یکپارچه تغییر داده‌اند. حجم زیاد تنازعات و التهابات چند هفته اخیر برخی را در اتخاذ سویه دیگری از مواضع، سخت و ایدئولوژیک کرده است و به نظر می‌رسد «گذر زمان» بتواند شرایط را به نفع هم‌اندیشی و هم‌فکری در بستر مدارا فراهم سازد. 
با همه این اوصاف و سانسور غیرانسانی و غیراخلاقی حادثه تروریستی شب گذشته در رسانه‌های فارسی زبان خارجی که برخی تصور می‌کنند مواضع هنرمندان ایرانی متأثر از آنان اتخاذ می‌شود، هرگز موجب نشد که هنرمندان مشهور ایرانی، همانند جریانات بیگانه نسبت به خون‌های ریخته شده هموطنان خود بی‌تفاوت باشند و با صدور پیام‌هایی، داغداری و همراهی خود با خانواده‌های شهدا و مجروحان حادثه تروریستی حمله به حرم شاه‌چراغ(ع) را بیان کرده و این واقعه دردناک را تسلیت گفتند.
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
غروب روز چهارشنبه ۴ آبان‌ماه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بست. تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به عهده گرفت.
در پی این حمله تروریستی ۱۶ تن از مداحان و سخنرانان کشور در فضای مجازی واکنش نشان دادند.
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
بدا شیراز و وضع بی‌مثالش
امین قدیم از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در این خصوص یک دو بیتی منتشر کرد و نوشت: «نبود این قصه حتی تو خیالش/ یه زن با بچه کم سن و سالش؛ دم درب حرم غرق به خونه/ بدا شیراز و وضع بی‌مثالش»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 چرا یک عده خفه خون گرفتند!
محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) با هشتگ #وطن_فروش که مدتی است در فضای مجازی با آن مطلب می‌نویسد، نوشت: «عزیزانی که امروز به شهادت رسیدند مگر مردم این سرزمین نبودند؟ چرا یک عده خفه خون گرفتند!» 
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 او در توئیتی دیگری هم نوشت: «جان به‌قربان شهیدی‌که‌ پس‌ از کشته‌شدن، غسلش از خون بود و گردِ غریبی کفنش..»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 مجازات همسویی و همزبانی با دشمن چیست؟
حجت الاسلام علیرضا پناهیان از سخنرانان کشورمان نیز در این خصوص با انتشار ۲ توئیت با هشتگ  #شاهچراغ_چراغ_راه_ماست نوشت: «داعشی‌ها می‌خواستند حرم امامان را نا امن کنند، نتوانستند؛ چون مدافعان حرم به میدان رفتند. حالا سراغ حرم امام‌زادگان آمده‌اند و شاهچراغ را بار دیگر به شهادت رساندند. امروز همه ایران حرم است. مرد میدان باشیم و با داعشی‌ها و سلبریتی‌هایش مبارزه کنیم.»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 او در توئیت دیگری نوشت: «پشتیبانی گسترده گروهک‌های تروریستی و ضدایرانی از ابتدا، نشان می‌داد دشمن پای کار است. روسای رسانه دشمن، اینترنشنال، بعداز به کارگیری سلبریتی‌های همسو و نتیجه نگرفتن، و عدم همراهی مردم، تروریست‌های خود را به میدان فرستادند. مجازات همسویی و همزبانی با دشمن چیست؟»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
دوباره باز روضه‌ چادر غرق در خون
محمدرضا بذری مداح اهل بیت (ع) نوشت: «دوباره باز روضه‌ چادر غرق در خون السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ #شاهچراغ #شاه_چراغ #ایران_تسلیت»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 هرکس در گل‌آلود کردن امنیت نقش داشته، در ریختن خون این بیگناهان شریک است
مهدی سلحشور از مداحان سرشناس کشورمان هم نوشت: «این چادرهای به خون غلطیده، هزینه روسری هایست که بالای سر چرخانده شد؟! هرکس در گل آلودکردن فضای امنیت کشور نقش داشته، در ریخته شدن خون این بیگناهان شریک است.»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 برنده این بازی کثیف، اسراییل بود
محسن عرب خالقی از شاعران و مداحان کشور نیز نوشت: «برنده این بازی کثیف، آنهم با اختلاف زیاد، اسراییل بود.»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 هرکس در این آتش هیزمی ریخت، شریک خون است
میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) هم نوشت: « در این آتش هر آن کس هیزمی ریخت شریک خون شیراز است امروز»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 ننگ و مرگ بر مسبّبان و محرّکان
حجت‌الاسلام حامد کاشانی از سخنرانان مذهبی نیز نوشت: «تسلیت به هموطنان عزیز، بویژه مردم شیراز و خوش به سعادت شهیدان مظلوم حادثه حرم حضرت شاهچراغ. ننگ و مرگ بر مسبّبان و محرّکان»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
پروژه سوریه سازی ایران بود
حسین طاهری مداح اهل بیت(ع) هم در این باره نوشت: «به خدا که حدسش اصلاً سخت نبود! چون پروژه سوریه سازی ایران بود! اما این‌ها نمیدونن تاریخ نشان داده مردم ایران در همچین موقعیت‌هایی، با وجود اختلاف سلیقه و عقیده‌هاشون، به هیچ‌کس و هیچ چیز حق و اجازه‌ جولان در خاکِ مقدسِ ایران نمیدن! #برای_امنیت »
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
 گاهی سکوتت با گلوله‌ تفنگ فرقی نمی‌کند
سید جواد پرئی شاعر و مداح اهل بیت (ع) هم نوشت: «گاهی سکوتت با گلوله‌ تفنگ فرقی نمی‌کند. #زن_زندگی_آزادی_مرد_میهن_آبادی #داعش»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
پتانسیل درست کردن #زن_بردگی_سلاخی
سید امیر حسینی مداح کشورمان نوشت: «این عکس را هیچ وقت یادم نمی‌رود. وقتی سر یک دختر کُرد را بریده بود و اینجوری افتخار می‌کرد. این روزها #زن_زندگی_آزادی شما عجیب پتانسیل درست کردن #زن_بردگی_سلاخی را دارد #کفتارها_به_دور_وطن_زوزه_میکشند #جانم_فدای_ایران #زن_زندگی_شهادت #شاهچراغ»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
شیراز تسلیت
حمید علیمی مداح اهل بیت (ع) هم نوشت: «السلام علیک یا احمدبن‌موسی… #شاهچراغ #شیراز_تسلیت»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
دوباره به چند قدمی خیمه معاویه رسیده‌ایم
حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری از سخنرانان کشورمان نیز ابتدا در توئیتی نوشت: «بکشید ما را... ملت ما بیدارتر می شوند.» سپس در متن دیگری نوشت: «این یک خبر قطعی است... در گردش تاریخ، دوباره به چند قدمی خیمه معاویه رسیده‌ایم... دلهایتان را قوی کنید.»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
داعش به چراغ‌ سبزتان، هار شده
مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) هم دو بیتی از میلاد عرفان‌پور را توئیت کرد و نوشت: «گیجید هنوز؟ فصل تردید گذشت/ هر قصه که گفتید و شنیدید گذشت؛ داعش به چراغ‌ سبزتان، هار شده/ از این‌همه خون چگونه خواهید گذشت»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
می‌خواهند فتنه مذهبی را شعله ور کنند
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری از سخنرانان کشورمان نیز نوشت: «خبر شهادت مظلومانه زائران حرم شاهچراغ علیه‌السلام بسیار دردناک است. به خانواده‌های داغدار و مردم شیراز تسلیت می‌گویم. نکته قابل توجه از حیث زمان و مکان و شیوه اجرای عملیات این است که بخواهند با اشتباه دوستان دردمند و عصبانی ما، فتنه مذهبی را شعله ور کنند.»
واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)


واکنش جامعه مداحان کشور به حمله تروریستی حرم حرم شاهچراغ (ع)
انقلاب از خون به ناحق ریخته این مظلومان قوی‌تر خواهد شد 
مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) و رئیس هیأت مدیره خانه مداحان با هشتگ‌های «#شیراز #تسلیت» نوشت: «انقلابی که صدها هزار شهید برای پاسداری از مقدسات تقدیم کرده از خون به ناحق ریخته این مظلومان قوی‌تر خواهد شد و این‌بار دامن ناپاک برهم زنندگان امنیت را خواهد گرفت.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبرم، فدای میهنم....تسلیت به کسانی که دلشان سوخت از این داغ
من یک زن هستم، چادری نیستم
اما خداشاهده هر موقع که لازم باشه کفن میپوشم واز مرگ برای میهنم ودین وعقایدم نمیترسم
United Arab Emirates
شیر پاک مادرت حلالت
Iran, Islamic Republic of
خون این مردم بی گناه به گردن کیست چرا ایران مثل بسیاری از کشورها دیوار مرزی ایجاد نمیکند دیوار مرزی بین ایران و افغانستان و پاکستان باعث امنیت بیشتر کشور میشود این همه سهل انگاری جای تاسف دارد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من یک مرد ۴۳ساله هستم بخدا اگه دلار بشه ۲۰تومن من خودم وقتی از خونه میخوام برم بیروم چادر سرمیکنم و حجاب میگیرم. و مطمعنا همه کسایی که از آزادی حرف میزنن میان دست رییسی رو میبوسن تمام کسایی که روسری آتش میزنن روسری که هیچ چادر سر میکنن شما اقتصاد رو درست کنید. همه چیز درست میشه
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1