تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۵۳۷۵۰
کبنا گزارش می دهد؛

همایش گرامی داشت هفته بیمه سلامت برگزار شد / دهراب پور: 40 درصد زوج های نابارور در یاسوج و گچساران درمان شده اند / تخفیف 90 درصدی بیمه سلامت برای درمان ناباروری / افتتاح صندوق پوشش بیمه ای بیماران صعب العلاج

۲
۰
همایش گرامی داشت هفته بیمه سلامت برگزار شد / دهراب پور: 40 درصد زوج های نابارور در یاسوج و گچساران درمان شده اند / تخفیف 90 درصدی بیمه سلامت برای درمان ناباروری / افتتاح صندوق پوشش بیمه ای بیماران صعب العلاج
کبنا ؛به مناسبت گرامی داشت هفته بیمه سلامت همایشی با حضور مدیرکل بیمه سلامت استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و مسئولانی از حوزه بهداشت و درمان و بیمه سلامت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز چهارشنبه (۴ آبان ماه ۱۴۰۱)، مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: بیمه سلامت پیش از این عنوان بیمه خدمات درمانی را داشت، به دلیل اینکه حوزه کار بیمه بیشتر از حیطه درمانی بود، این عنوان تغییر کرد و نام بیمه سلامت را گرفت.
کیان دهراب پور اظهار کرد: بیمه سلامت محدود به بیمه سلامت ۲۵ درصد تصدی گری سلامت از لحاظ بهره وری سلامت در قالب دانشگاه علوم پزشکی گنجانده می شود، قریب ۷۵ درصد این تصدی گری مربوط به دستگاه هایی غیر از دستگاه های بهداشتی می شود. 
وی گفت: چند نعمت بزرگ نعمت سلامت، امنیت، ولایت و هدایت را داریم. نعمت ولایت همه این حوزه ها را دربر می گیرد، نعمت هدایت نیز از طریق ائمه به ما اعطا شده، با وجود این دو نعمت و نهادینه شدن سلامت و امنیت انسان می تواند طعم لذت را در زندگی بچشد.
دهراب پور اظهار کرد: در سال 1373 قانون بیمه همگانی مصوب شد، قبل از آن اکثر مردم فاقد پوشش بیمه همگانی بودند، از سال ۸۴ صندوق بیمه عشایر و روستاییان و شهرهای کم جمعیت راه اندازی شد که در استان ما ۳۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: قریب به 72 هزار نفر در استان ما تحت پوشش بیمه همگانی هستند، 86 هزار نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار شامل مددجویان بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا شامل 40 هزار نفر هستند. صندوق بیمه ایرانیان نیز کمترین میزان افراد را تحت پوشش قرار داده و شامل 400 نفر است.
صندوق سایر اقشار شامل شامل ۴۰ هزار نفر است.
دهراب پور افزود: بطور کلی قریب به ۵۳۰ هزار نفر نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
 مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: کسنای که تحت پوشش بیمه سلامت هستند از 90 درصد تخفیف در بیمارستان های دولتی و 70 درصد تخفیف برای درمان سرپایی شامل ویزیت پزشک، آزمایشگاه، رادیولوژی، برای دهک های اول تا سوم این تخفیف در بیمارستان های دولتی 95 درصد و برای درمان های سرپایی 80 درصد است.

دهراب پور بیان کرد: دولت در سال جدید 6 میلیارد تومان پول گذاشت برای اینکه افراد فاقد بیمه، بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. سال قبل حدود 45 هزار نفر و در حال حاضر 72 هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند. هنوز این فرصت وجود دارد که هر هم استانی که فاقد پوشش بیمه ای است با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا با ورود به سامانه شهروندی، بیمه سلامت ایرانیان، ثبت نام و خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
وی گفت: دولت سیزدهم در بیمه سلامت خدمات ویژه ای را ارائه می کند، اینکه هیچ ایرانی بدون بیمه نباشد، همچنین در خصوص حمایت از طرح جوانی جمعیت و زوج های نابارور خدمات ویژه ای را ارائه می کند.
دهراب پور خاطرنشان کرد: از دی ماه 1400 تا پایان شهریورماه 1401، 113 مراجعه به مراکز ناباروری را داشتیم، و بر همین اساس بیمه سلامت برای حمایت از طرح درمان و باروری زوج های نابارور، ماهانه 162 میلیون تومان به بیمارستان ها داده است.
دهراب پور عنوان کرد: مرکز بی بی حکیمه گچساران در درمان نازایی فعالیت خوبی دارد، مواردی داشتیم که از متخصصان شهرهای دیگر در سطح کشور نتیجه نگرفته اند و با حضور در این مرکز و به برکت نام حضرت بی بی حکیمه (س) درمان پیدا کرده اند.
وی گفت: مرکز کوثر در بیمارستان شهید جلیل که در درمان نازایی فعالیت دارد، انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی این مرکز را تکمیل کند تا مردم یاسوج و حومه برای درمان نازایی به گچساران و شیراز و شهرهای دیگر مراجعه نکنند.
وی گفت: قبل از این قانون و قبل از دی ماه 1400، هرکسی که به این مراکز مراجعه می کرد برای فرایندهای اصلی درمان نازایی باید 40 یا 50 میلیون تومان پرداخت می کرد، ولی با این قانون فقط 10 درصد تعرفه توسط اشخاص پرداخت می شود و 90 درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
ماهانه بیمه سلامت ۱۶۲ میلیون به بیمارستان ها برای زوج های نابارور می دهد، حدود 40 درصد از مراجعان درمان لازم را گرفته اند.
وی گفت: ما هزینه ها را پرداخت می کنیم و انتظار داریم که بسترها بطور کامل فراهم باشد.
دهراب پور اظهار کرد: پیش از سال 1401 سقف بیمه ای مراکز توانبخشی برای معلولان تا 40 درصد بود، ولی بر اساس طرح دولت در سال 1401، سقف بیمه ای مراجعه کنندگان به مراکز توانبخشی برداشته شده و همه معلولان می توانند از تخفیف 70 درصدی در مراکز توانبخشی استفاده کنند.
وی بیان کرد: خبر خوب دیگر این است که صندوق بیماران صعب العلاج راه اندازی شد، تاکنون فقط بیماری خاص تالاسمی ماژور، هموفیلی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت بودند، در حال حاضر 26 بیماری تحت پوشش بیمه صندوق بیماران صعب العلاج قرار گرفته اند.
دهراب پور بیان کرد: بیماران سرطانی باید با هزینه های زیاد شیمی درمانی، پرتودرمانی، دارو می داد، و در حال حاضر تخفیف ویژه ای شامل حال آنها شده است.
وی افزود: این افراد می توانند به بیمه سلامت، دفاتر پیشخوان دولت و یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان مراجعه و ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.
دهراب پور گفت: یکی از اتفاقات خوب دیگر در این دولت بحث دارویار بود که قیمت ارز برای خرید دارو آزاد شد و از قاچاق دارو در سطح کشور جلوگیری شد. مابه التفاوت قیمت دارو برای مردم را بیمه سلامت پرداخت می کند. هیچ هزینه ای به قیمت دارو برای افراد تحت پوشش بیمه اضافه نشده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
والا این طبقات ضعیفی که در ته هرم دهک ها هستندبایددراولویت دغدغه دولت ها باشه...مثلا چه مصیبتی بالاترازاین که بیمه روستایی وعشایری شامل بیمه تکمیلی نمیشه ومردم واقعآ دارندزیربارهزینه های کمرشکن دوادکتری خرد میشن...اگه انقلابی وولایی هستیدبسم الله به دادشان برسید....
Iran, Islamic Republic of
ارزوی دهراب پور براورده شد اخرش یه مدیر کلی گرفت .خوب سکته نکرد
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1