تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۵۳۶۸۰
 امام جمعه موقت اصفهان:

نمی‌شود تكليف دینی را با زور به جامعه تحمیل کنیم

۱
۰
نمی‌شود تكليف دینی را با زور به جامعه تحمیل کنیم
کبنا ؛ امام جمعه موقت اصفهان با بيان اينکه نمي‌شود، تکليف ديني را با زور به جامعه تحميل کنيم. گفت: اميدوارم دستگاه‌هاي مربوطه بنشينند و ببينند، با چه کارهايي مي‌توان ارزش‌هاي حجاب را به فهم جامعه رساند.
محمد تقي‌ رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با سايت نوانديش با گفتن اينکه «من درباره شخص آقاي علم‌الهدي نظري نمي‌دهم» تاکيد کرد، همه روحانيون بايد حتي در مواجهه با متخلفان نرمش داشته باشند و با ادبياتي متين و برتر اظهارات‌شان را بيان کنند. اساساً توصيه به نرمش و عفت کلام به اين دليل است که امر به معروف و نهي از منکر به نتيجه برسد.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز در ادامه گفت: حتي اگر بدانيم و به اين تشخيص برسيم که توصيه‌مان و حرف‌هاي‌مان اثري ندارد، ديگر امر به معروف و نهي از منکر واجب نيست. يعني اگر بدانيم نمي‌توانيم تاثير بگذاريم، به امر معروف و نهي از منکر موظف نيستيم. چرا که اين وظيفه الهي بايد با الزام‌هايي همراه باشد و اينطور نباشد که براي اداي مساله‌اي شرعي با انسان‌ها به تندي حرف بزنيم و هر کاري که دلمان خواست، انجام بدهيم. به‌عنوان مثال همه مي‌دانند حجاب يکي از اصولي‌ترين تاکيدات شريعت است، اما اين هم دليل نمي‌شود به خود اجازه برخورد تند و دور از شئونات انساني بدهيم.
او افزود: اگر وضع حجاب طبق ميل ما نيست، دليلش اين است که در فرهنگ‌سازي کم‌کاري داشته‌ايم و دختران‌مان را با خوبي‌هاي حجاب و بدي‌هاي بدحجابي آشنا نکرديم. اينکه نمي‌شود، تکليف ديني را با زور به جامعه تحميل کنيم. اميدوارم دستگاه‌هاي مربوطه بنشينند و ببينند، با چه کارهايي مي‌توان ارزش‌هاي حجاب را به فهم جامعه رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شیخنا ظاهرا درس خارج نخوندی، بلکه لمعه رو هم نخوندی.. لااقل یک لای رساله رو باز میکردی، مراتب امر به معروف و نهی از منکر رو یک نگاهی مینداختی، بعد افاضات میکردی
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1