تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۵۳۶۱۴
گروه ویژه اقدام مالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد

ایران در فهرست سیاه FATF باقی ماند / پاکستان از لیست خاکستری خارج شد

۴
۱
ایران در فهرست سیاه FATF باقی ماند / پاکستان از لیست خاکستری خارج شد
کبنا ؛ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند.
«گروه ویژه اقدام مالی» ایران را در فهرست سیاه خود نگه داشت.
به گزارش کبنا، گروه ویژه اقدام مالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور‌ها وظیفه دارند تدابیر ویژه‌ای را برای ایمن نگه داشتن سیستم بانکی خود از مشارکت احتمالی در پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی کشور‌هایی که در فهرست سیاه قرار دارند، انجام دهند.
در ادامه آمده است که ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند. بر اساس تصمیم این گروه، میانمار در کنار کره‌شمالی و ایران در فهرست سیاه پول‌شویی قرار گرفته و پاکستان و نیکاراگوئه از فهرست خاکستری خارج شده‌اند.
گروه ویژه اقدام مالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند. بر اساس تصمیم این گروه، میانمار در کنار کره‌شمالی و ایران در فهرست سیاه پول‌شویی قرار گرفته و پاکستان و نیکاراگوئه از فهرست خاکستری خارج شده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، سازمان جهانی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی آن موسوم به FATF روز جمعه پاکستان را پس از چهار سال از فهرست کشور‌های تحت "نظارت فزاینده" حذف کرد.
پاکستان از سال ۲۰۱۸ به دلیلی که «کاستی‌های استراتژیک مبارزه با تأمین مالی تروریسم» عنوان می‌شد، در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قرار داشت.
اف‌ای‌تی‌اف، همچنین میانمار را در کنار کره شمالی و ایران در فهرست سیاه پولشویی خود قرار داد. این نهاد بین‌المللی علاوه بر پاکستان، نیکاراگوئه را هم از فهرست خاکستری خود خارج کرده است.
در بیانیه این گروه تصریح شده است٬ ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پولشویی باقی خواهد ماند. گروه اقدام مالی می‌گوید اگر ایران لوایح پالرمو و کنوانسیون‌های پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کند آنگاه اف‌ای‌تی‌اف، در خصوص گام بعدی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
غلط کردید fatfفقط منافع کشور های آمریکا و اسرائیل را در نظر میگیره
ت
Iran, Islamic Republic of
ابله
Iran, Islamic Republic of
تا دولت رئیسی هست وضعیت روز به روز بدتر میشه به جز اینکه حالا که مردم ورای مردم تأثیری ندارد خداوند متعال کمک کنه وشرش رو از سر مردم مظلوم ایران کوتاه کند
Iran, Islamic Republic of
دولت خواب راجایگزین کنه علی برکت الله
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1