تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۴۵۲۶۷۴
نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران برگزار شد:

اعلام روزشمار هفته دفاع مقدس در گچساران / سرهنگ محقق زاده: مردم باید هوشیار بوده و سواد رسانه ای داشته باشند

۱
اعلام روزشمار هفته دفاع مقدس در گچساران / سرهنگ محقق زاده: مردم باید هوشیار بوده و سواد رسانه ای داشته باشند
کبنا ؛
به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز چهارشنبه (۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱) سرهنگ امیرحمزه محقق زاده در این نشست خبری گفت: دو گروه حکومت داران و مردم در نظام جمهوری اسلامی وظایف خاص خود را دارند که باید انجام دهند.
سرهنگ محقق زاده گفت: یکی از محورهای تبیین در هفته دفاع مقدس، نشر خدمات نظام جمهوری اسلامی در چهل و دو سال گشته و مقایسه با دوران قبل از انقلاب اسلامی است، بسیاری از نوجوانان و جوانان آن طوری که باید، از خدمات نظام آگاهی ندارند.
محقق زاده بیان  کرد: مقایسه کشور ایران را، مملکتی که در طول ۴۰ سال در حوزه های مختلف با پیشرفت های چشمگیر داشته، دانش بومی ایجاد کرده اند، و این پیشرفت ها از بین رفتنی نیستند، با همسایگانی که روی نفت خوابیده اند یا کشورهایی مثل آمریکا که خون کشورهای دنیا را مکیده اند.
محقق زاده اظهار کرد: ایران در عرصه های مختلف از جمله تولید پهباد جزو کشورهای اول جهان است، کشوری که برای ساخت کوچکترین و ساده ترین تجهیزات با مشکل مواجه بود، در حال حاضر مدرن ترین موشک ها و پهبادها را می سازد.
وی با اشاره به شهیدان دفاع مقدس و جمهوری اسلامی گفت: 17 هزار شهید ترور در کشور داریم، و چه تعداد زیادی شهید در  8 سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده ایم. اما عده ای شعار آزادی می دهند که غیرواقعی است، فضای مسمومی را با عملیات روانی ایجاد کرده اند که مردم را علیه حاکمیت بشورانند.

وی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس گفت: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم» است که به معنای واقعی کلمه در بسترهای مختلف آن را می توانیم به رخ دشمنان بکشیم.
سرهنگ محقق زاده به روزشمار هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عنوان روز 31 شهریورماه «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» است.
وی افزود: عنوان روز دوم «معنویت، زنان، سلامت و خانواده»، عنوان روز سوم  «ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، عنوان روز چهارم «شهیدان، جانبازان، ازادگان، صلابت و فخرآفرینی»، عنوان روز پنجم «دفاع همه جانبه، پشتیبانی و اصناف»، عنوان روز ششم روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، شعار روز ششم «نیروهای مسلح، بسیجیان، جادگران، روحانیت و عشایر»، عنوان روز پنج شنبه آخرین روز هفته دفاع مقدس «فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان» است.
سرهنگ محقق زاده گفت: در طول هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰ عنوان برنامه خواهیم داشت و بیش از ۱۵۰ برنامه را در سطح پایگاه های مقاومت، واحدهای مقاومت و دانش آموزی برگزار می شوند.
سرهنگ محقق زاده به اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: فضاسازی مناسبتی با همکاری نهادهای دولتی و پایگاه های مقاومت بسیج انجام خواهد گرفت.
وی بیان کرد: برگزاری همایش تجلیل از ۴۰۰ نفر از پیشکسوتان جهاد و رزمندگی صورت گرفت و فردا به عنوان اولین روز هفته دفاع مقدس با حضور گردان های مختلف امنیتی و بیت المقدس و پایگاه های مقاومت برنامه صبحگاه مشترک بصورت ویژه برگزار خواهد شد.
سرهنگ محقق زاده گفت: غبار روبی گلزار مطهر شهدا در شهر و روستاهای حومه، حضور بسیجیان در مصلی نماز جمعه و ارائه گزارش عملکرد ناحیه سپاه گچساران، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات کوهپیمایی و جشنواره های بومی و محلی، نواختن زنگ مدارس، برپایی نمایشگاه در مدارس با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقات در فضای مجازی، نشست های بصیرتی در سطح مدارس، میز خدمت روز جمعه با محوریت بسیج ادارات و مدیران شهرستان، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری سخنرانی های حلقه های صالحین در مساجد، برگزاری کارگاه اموزشی سواد رسانه اعزام تیم های پزشکی به محلات مختلف، توزیع نوشت افزار در هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان گچساران، برگزاری نشست پیشگیری از اعتیاد در محلات شهرستان و روستاها، بیش از ۵ یادواره شهدا در شهر و روستاهای گچساران، برگزاری نشست تبیین نقش زنان در حوزه دفاع مقدس از برنامه های بسیج ناحیه گچساران در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ محقق زاده در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص شرایط ملتهب فضای مجازی در خصوص مرگ مهسا امینی گفت: ضوابط و قوانین هر مملکتی با هنجارهای آن جامعه مطابقت دارد، ما مسلمان هستیم و وظایفی بر عهده ما است.
وی گفت: سوء استفاده هایی از اتفاق مرگ مهسا امینی صورت گرفت و رسانه های بیگانه و خارجی فضای ملتهبی را به وجود آوردند.
وی بیان کرد: این آزادی است که در یک کشور خارجی اجازه نمی دهند فردی مسلمان حجاب خود را داشته باشد؟
وی گفت: ما باید هوشیار باشیم و به مردم هوشیاری دهیم، مردم باید سواد رسانه ای داشته باشند و متوجه باشند که منظور رسانه های بیگانه چیست و بدانند که چه چیزی را نشر می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1