تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۵۲۰۶۱
سخنگوی کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس:

1.4 درصد از جنگل‌های بلوط زاگرس در حال نابودی است

۱
۰
1.4 درصد از جنگل‌های بلوط زاگرس در حال نابودی است
کبنا ؛سخنگوی کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش‌ها از ۶ میلیون هکتار جنگل‌های بلوط در کشور، 1.4 درصد آن در حال نابودی بوده و این مهم نگران‌کننده است.
به گزارش کبنا، ذبیح الله اعظمی روز جمعه در بازدید از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: این سفر در راستای بررسی جنگل‌های آسیب دیده از آفت برگ خوار بلوط بوده است.
وی افزود: بخشی از جنگل‌های استان فارس در منطقه رستم نیز دچار این آفت بود اما آفت بیشترین حجم خسارت را به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است.
اعظمی تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مقدماتی وزارت جهاد کشاورزی از دولت برای مقابله با آفت برگ خوار بلوط مصوبه گرفته و قرار است این آفت به عنوان یک آفت عمومی معرفی بشود.
وی ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس جلساتی در این خصوص برگزار و مقرر شد که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدتی برای مبارزه با این آفت تدوین شود.
سخنگوی کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برنامه کوتاه مدت در حال انجام و بخش‌هایی از برنامه میان مدت نیز انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این آفت هر ۱۳ تا ۲۰ سال طغیان می‌کند، باید برنامه‌هایی تدوین شوند که سال آینده خسارت‌ها به حداقل رسانده شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مقابله با آفت برگ خوار بلوط در حوزه زاگرس هم اینک در حالت خوشبینانه حدود ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با این آفت در حوزه زاگرس نیاز است.
ایرنا نوشت: اعظمی عنوان کرد:‌ امید است در در بودجه ۱۴۰۲ حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار لحاظ شود تا بتوانیم آمادگی خوبی برای مقابله با این آفت داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درهیچ جای کشور درختان بلوط به اندازه درختان شهرستان باشت درکهکیلویه وبویراحمد از پروانه لرک خوار آسیب ندیده اولین روز دریک منطقه کوچک وچند هکتاری شروع شد که راحت میشد مهارش کردولی به خاطر بی عرضگی مسئولین استان وضعف فرماندار که فقط دنبال مسائل سباسی وجمع کردن رای برای نناینده هست کل متطقه را فراگرفت طوریکه هردرخت که برای بکبار مورد حمله ایم پروانه قرار مبکرفت بعد از چند هفته دوباره سبز میشد ولی به علت تخم گذاری دوباره برگ هت خورده میشد وهردرخت سه الی ۵بار برگ هایش خشک میشود وهیچکس هم رسیدگی نکرده
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
اصولگرایان در مسیر اصلاحات

اصولگرایان در مسیر اصلاحات

آگاهان و دلسوزان کشور همواره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند که یک ...
1