تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۵۱۹۵۸
گفت‌وگوی کبنانیوز با مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت هفته دولت؛

انقلاب بزرگ اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد / جذب 60 درصدی اعتبارات تبصره 18 در استان / اسناد خزانه به طور کامل جذب خواهند شد / عملکرد مطلوب بانک صنعت و معدن / مگاپروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد کدام‌ها هستند؟ / نوید استقرار نماینده وزارت خارجه در استان

۷
۰
انقلاب بزرگ اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد / جذب 60 درصدی اعتبارات تبصره 18 در استان / اسناد خزانه به طور کامل جذب خواهند شد / عملکرد مطلوب بانک صنعت و معدن / مگاپروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد کدام‌ها هستند؟ / نوید استقرار نماینده وزارت خارجه در استان
کبنا ؛
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارئه گزارش عملکرد اداره‌کل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد، میزان جذب اعتبارات از محل تبصره 18، اسناد خزانه و دیگر موضوعات اقتصادی استان پرداخت.
به گزارش کبنا، طاهر شریف‌پور ضمن گرامی‌داشت هفته دولت عنوان کرد: در این هفته معمولاً رسم بر این است که ادارات و سازمان‌ها به ارائه گزارش عملکرد خود می‌پردازند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی گام‌های بسیار خوبی در این چهار دهه برداشته است. به ویژه نگاه نظام به استان‌های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحد بوده است. این استان تا پیش از انقلاب، از کمترین زیرساخت‌ها نیز بی‌بهره بود. اما به لطف عملکرد مطلوب نظام جمهوری اسلامی، بسیاری از زیرساخت‌های اصلی در این استان فراهم شده است و انشالله در آینده نه چندان دور نیز شاهد توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش‌ها خواهیم بود.
وی در ادامه با تقدیر از احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جا دارد از مدیریت کلان استان جناب دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کنیم که که انصافاً گام‌ها و تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی برای استان برمی‌دارد.
شریف‌پور گفت: با شیوه مدیریتی استاندار، انقلاب بزرگی در خصوص اعتبارات استان صورت گرفته که بی‌نظیر است. بنابراین ما باید قدر این مدیریت را بدانیم و از ظرفیت ایشان استفاده کنیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در سال‌های قبل کمبود اعتبارات بود، گفت: اما الأن خوشبختانه ما در این خصوص هیچگونه کمبودی نداریم.

وی در ادامه گفت: باید نام این وضعیت، را انقلاب اعتبارات بگذاریم.
شریف‌پور در ادامه به تشریح وضعیت عملکرد تبصره 18 قانون بودجه 1400 پرداخت و گفت: در مجموع 1558 طرح در شورای برنامه ریزی استان معرفی شد که در مجموع ارزش طرح‌های در مرحله پرداخت 507 میلیارد ریال و تعداد طرح‌های پرداخت شده 667 طرح است. مبلغ طرح‌های پرداخت شده نیز حدود 388 میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: سهمی که از محل تبصره 18 به استان کهگیلویه و بویراحمداختصاص داده شده، 729 میلیارد تومان بوده است که تاکنون حدود 60 درصد آن جذب شده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: برای جذب اعتبارات باقیمانده تا 31 شهریور فرصت داریم؛ در همین خصوص هم نشستی داشتیم که در این مدت زمان باقیمانده بتوانیم پروژه‌های بزرگی تعریف کنیم تا اعتبارات باقیمانده را جذب نمائیم.
وی با بیان اینکه در این قسمت یکی از مشکلات ما وجود طرح‌های خرد بود، گفت:  اگر طرح‌های بزرگ معرفی می‌شدند، شاید تا الأن اعتبارات محل تبصره 18 کامل جذب شده بود.
شریف‌پور گفت: در سال‌های قبل این عدد به 20 درصد هم نمی‌رسید؛ اما الأن بیش از 60 درصد است و این گام بسیار مهمی است. انشالله بتوانیم تا 85 یا90 درصد جذب کنیم.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه بانک صنعت و معدن به طور کامل این اعتبارات را جذب کرده است؛ این بانک حتی بیشتر از سهم خود جذب نموده است. میزان جذب اعتبارات تبصره 18 توسط بانک صنعت و معدن حدود 120 درصد بوده است. البته صندوق کارآفرینی امید هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. رتبه این صندوق در کشور سه است. میزان جذب مربوط به سازمان صنعت و معدن 68 درصد، سازمان جهاد کشاورزی 44 درصد، میراث فرهنگی 35 درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی 53 درصد، کمیته امداد 97 درصد، بهزیستی 79
 درصد و حمل و نقل و راهداری نیز تاکنون 77 درصد بوده است.
وی عنوان کرد: میزان جذب اعتبارات تبصره 18 در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 60 درصد، عدد بسیار خوبی است.
شریف‌پور با بیان اینکه برای اولین بار است که استان می‌تواند در تبصره 18 این میزان جذب کند، گفت: این موفقیت با هماهنگی حوزه اقتصادی استاندار، و بانک‌های عامل و دستگاه‌های مربوطه بوده است و نشان داده شد با همکاری می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم و قطعاً تا زمان باقیمانده، این درصد هم بیشتر خواهد شد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنانش به وضعیت جذب اسناد خزانه در استان اشاره کرد و گفت: در این محل، اسناد خزانه‌ای که به استان اختصاص داده شده تا امروز 80 درصد جذب داشته‌ایم. تا 17 شهریور نیز هر کدام از دستگاه‌ها نتوانند اسناد خزانه را جذب کنند، جلسه‌ای خواهیم گرفت و این اسناد را به دستگاه‌هایی که می‌توانند جذب کنند انتقال خواهیم داد. بنابراین از لحاظ اسناد خزانه هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت.
وی گفت: در اسناد خزانه، 707 میلیارد و 233 میلیون تومان سر جمع تخصیص بوده که حدود 564 میلیارد تومان آن جذب شده و حدود 143 میلیارد تومان آن باقی مانده است که این هم قطعاً در آینده نزدیک بیشتر خواهد شد؛ باقیمانده را جابه‌جا خواهیم کرد؛ به‌طوری که تمام اسناد خزانه جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین میزان جذب اسناد خزانه هم نسبت به سال 1399 قابل مقایسه نیست و انشاالله امسال جذب صد درصد خواهیم داشت.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در ادامه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری حدود 50 فرصت معرفی کریم. این فرصت‌ها همگی کارشناسی شده‌ هستند. انشاالله هفته آینده نیز جلسه‌ای خواهیم داشت که طی آن، این فرصت‌ها را به‌روزرسانی می‌کنیم. از میان این فرصت‌ها، حدود 23 پروژه بسیار بزرگ هستند که با هماهنگی حوزه استانداری، 10 پروژه را به عنوان ابرپروژه یا مگاپروژه برای توسعه استان انتخاب خواهیم کرد.
برخی از این پروژه‌ها عبارتند از: طرح نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی گچساران، احداث طرح تولید پلی اتیلن سنگین دهدشت، احداث طرح گازوئیل و بنزینی GTL، احداث واحد پتروشیمی بویراحمد، طرح تولید انواع گچس ساختمانی در گچساران، طرح تولید آلومینا از بوکسیت در شهرک صنعتی یاسوج، طرح مزرعه پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، بیمارستان 100 تخت‌خوابی پارس یاسوج، احداث طرح تله‌کابین یاسوج، احداث هتل پنج ستاره و مجموعه تفریحی جانبی سیسخت، راه‌آهن یاسوج-اقلید، آزادراه یاسوج-اقلید، نیروگاه برق‌آبی سد کوثر، سایت پاراگلایدر در ارتفاعات دنا، طرح تولید کاغذ از سنگ در بهمئی یا لنده، احداث واحد کشت صنعت گلخانه‌ای و ... .
 مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  استاندار محترم دستور دادند که راهبردهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تعیین شود. ما هم با مشورت و رهنمودهای ایشان به این موضوع ورود کردیم. اولین راهبرد نیز مستقر نمودن نماینده وزارت خارجه در استان است. سایر راهبردها را می‌توان در تصویر پایین مشاهده کرد.
 
وی در خصوص راه‌اندازی سامانه صدور مجوزهای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان، در راستای مصوبات کسب و کار طی جلسات متعدد آموزش‌های لازم را جهت کار با درگاه ملی مجوزهای کسب و کار داده است و کلیه دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل هستند. از این به بعد تمامی مجوزهای سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.
شریف‌پور در پایان به وضعیت شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: امسال 11 ملک و سال قبل 6 ملک شناسایی شده‌اند. از این املاک یک ملک به فروش رسیده است.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های تأمین منابع تبصره 18 در سال 1401 همین فروش اموال مازاد است که انشاالله با همکاری دستگاه‌ها بتوانیم اموال مازاد بیشتر شناسایی کنیم و همچنین امیدوارم بتوانیم تا پایان این اموال به فروش برسند.

نام شما

آدرس ايميل شما

دارایی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریف پور : 35 درصد اعتبارات تبصره 18 بیشتر جذب نشده است. شما کجای کار هستید . مشاغل خانگی 10 درصد . خیلی جای تاسف دارد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
من یک سرمایه گذارم لنگ 500 میلیون سرمایه در گردش هستم کارگاه هم دارد تعطیل می شود مراجعه کردم فرمودید بروم به بانک مرجعه کنید یکسال هست می دوم.
علی زاده
Iran, Islamic Republic of
از این بهتر هم نمی شود. مسولی چرا رزومه افراد را مطالعه نمی کنید. لطفا برای آگاهی رزومه عملکرد اقتصادی استان را در وزارت دارایی مطالعه نماید. ده سال رتبه 31 کشوری . مستند در وزارت دارایی
محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و طایفه گرایی از این بهتر نمی خواهد اینها دنبال رای هستند نه دنبال کار .
اندر
Iran, Islamic Republic of
من تعجب می کنم از روشنفکر و استاندار با این نیروها
بخش خصوصی
Iran, Islamic Republic of
من عملکرد ضعیف ایشان را در دارایی خیلی تجربه کرده ام واقعا بدون غرض می گویم یکی از ضعیف ترین نیروها هست. 9 ماه من را برای یه نامه و مجوز کوچک اذیت کرد.
ذیحساب
Iran, Islamic Republic of
کسی که هیچ گونه سابقه کار مالی ندارد چگونه باید کار ذیحسابان را کنترل کند .ایشان آدم سالمی هستند ولی تخصص مالی ندارد. کار را باید تخصصی انجام داد.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1