تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۵۱۹۳۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

سفر احمدانه وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ تخصیص هزار میلیارد تومان به استان / افتتاح 18 پروژه‌ آبرسانی به روستاهای کهگیلویه / درخواست جمعی از مردم از وزیر کشور برای مجوزهای سد آبریز / آقای وحیدی به دادمان برسید

۳
۱
سفر احمدانه وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ تخصیص هزار میلیارد تومان به استان / افتتاح 18 پروژه‌ آبرسانی به روستاهای کهگیلویه / درخواست جمعی از مردم از وزیر کشور برای مجوزهای سد آبریز / آقای وحیدی به دادمان برسید
کبنا ؛
احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه هفتم شهریور ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. بازدید از طرح‌ها، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گزارش کبنا، احمد وحیدی وزیر کشور صبح دوشنبه (7 شهریور 1401) به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وحیدی در مراسم استقبال در فرودگاه یاسوج، اظهار داشت: دولت و در رأس آن رئیس جمهوری در میدان هستند تا مشکلات مردم برطرف شود. وی با اشاره به یک سالگی دولت، ابراز داشت: کارنامه دولت درخشان است و توانسته شرایط را از یک ریل معیوب به سمت ریل سالم قرار دهد.
وزیر کشور به سفرهای استانی اشاره کرد و عنوان داشت: پروژه‌های مهم و اساسی در این سفرها هدفگذاری شده و منابع خوبی نیز تخصیص یافت.
وحیدی در ادامه از تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد در جریان سفر هیأت دولت خبر داد و گفت: همچنین منابعی برای جبران خسارت سیل در نظر گرفته شد.
در ادامه، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در گچساران در خصوص وضعیت طرح‌های اقتصادی کشور گفت: اصلاحات اقتصادی به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم است که بخش‌هایی را انجام داده و برخی‌ هم در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت با قدرت برخی از گردنه‌های را پشت سر گذاشته است، اظهارکرد: کشور آینده خوب و درخشانی در پیش دارد.
وزیر کشور در خصوص برنامه تحولی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان مردم عزیزی دارد و استاندار جهادی و پای کار به همراه نمایندگان و مدیران مشغول کار و خدمت برای مردم هستند.
وحیدی تصریح کرد: سفر سال گذشته دولت انرژی جدیدی به استان تزریق کرد، ضمن اینکه یک هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت که زمینه‌ساز یک حرکت نو و جدیدی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی در رابطه با تغییر استانداران ادامه داد: استانداران محکم سر جای خود هستند و مشغول خدمات شبانه روزی به مردم هستند.

وزیر کشور همچنین در خصوص اینکه برخی از فرمانداری‌های استان با حکم سرپرستی اداره می‌شوند، عنوان کرد: حکم سرپرستی مهم نیست مهم این است که باید به عنوان مسئول جمهوری اسلامی به مردم خدمت کرده و به وظایف خود عمل کنند.
وحیدی در خصوص استفاده از افراد نظامی به عنوان استاندار، بیان کرد: از هر کسی که شایستگی بیشتری دارد استفاده می‌کنیم و هیچ موضوعی جز شایستگی مدنظر نیست.
به گزارش کبنا و به نقل از ایرنا، مهرماه 1398  رضا اردکانیان وزیر وقت نیرو تاکید کرد که عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام  آغاز خواهد شد و دولت سابق مصمم به ساخت این طرح است.
با روی کار آمدن دولت عدالت محور سیزدهم در همه حوزه ها به ویژه عدالت در توزیع آب گام های مثبتی برای اجرای این طرح توسعه محور برداشته شده و نور امید برای تکمیل آن در دل مردم استان روشن شده است.
در سفر امروز وزیر کشور مردم و برخی مسئولان استانی خواستار حمایت دولت برای احداث سد بر روی رودخانه مارون شدند.
امام جمعه دهدشت گفت: کهگیلویه اب دارد اما اشتغال ندارد، زمین دارد و به آن اجازه برداشت آب نمی دهند، سرزمین گنج و رنج است.
حجت الاسلام علی وحدانی فر افزود: از یک طرف سد مارون یک و از طرف دیگر سد کوثر است اما مردم کهگیلویه از این سدها بی بهره اند.
وی خواستار یاری دولت برای احداث سد بر روی رودخانه مارون و بهره مندی مردم این استان از آب های جاری شد.
نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراضی این منطقه قرار است از ۱۳۰ میلیون متر مکعب از حق مسلم و قانونی و شرعی این مردم داده شود.
حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: گویا گاو میش ها مقدم بر این مردم اند و این یک ظلم است.
جمع زیادی از مردم نیز در این گردهمایی حضور داشتند.

عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام که مورد تاکید وزیر نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.
با ساخت این سد ، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت های شهرستان های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.
مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آب اجرایی شده است.این سد با ارتفاع  ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می شود.
بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.
سد آبریز که برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.
سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد.
سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می شود.
تحقق عدالت رویکرد غالب دولت مردمی سیزدهم است و تحقق آن در تمامی حوزه ها به وِیژه حوزه تامین منابع آبی پایدار ملموس است و امید است با وفاق و همدلی این سد تاثیر گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود تا مردم از نعمت آب در حوزه های مختلف بهره مند شوند و زمین های تشنه شهرستان های این استان سیراب شوند.
در جریان این سفر، آبرسانی پایدار به روستاهای خلیفه ای سوق، پاپیر، بوای علیا و سفلی، علی آباد آب کاسه، کلکه برون، کلکه پهن، بی منجگان، دلی مو، باوری ، بلوط کاران، کرد لاغری، بلوط بنگان، سرچارمه، خربل ، باباکلان و موارد دیگر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین گفت: این پروژه ها از محل محرومیت زدایی و با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای بیش از ۱۸۳ روستای محروم استان در حال اجرا است.
اسفندیار برخه افزود: برای افتتاحیه های فعلی بیش از ۲۵ کیلومتر خط انتقال، ۸۷ کیلومتر شبکه توزیع و سه باب مخزن با ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: اعتبار اجرای این حجم از عملیات پروژه ها ۱۷۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه اقدامات عمرانی در روستا های محروم رتبه دوم کشور را داریم و با رایزنی های استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی ایشان و همچنین مساعدت وزیر نیرو حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات ما در این حوزه اضافه شد که قطعاً تحرک ویژه ای در بهبود آبرسانی به روستاهای استان را شاهد خواهیم بود.
در ادامه سفر، جمعی از مردم شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم در صدور مجوز سد آبریز حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، از نامناسب شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود در این ارتباط به وزیر کشور خبر دادند.
سردار احمد وحیدی که به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی برای افتتاح مدرسه ای به شهر چُرام مرکزشهرستان چرام در ششمین روز از هفته دولت سفر کرده اند در جمع مردم این شهرستان که نسبت به صادر نشدن مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ اعتراض داشتند، حاضر شدند.
یکی از معترضین به وحیدی وزیر کشور گفت: آقای وزیر، ما در اینجا نیازی به احداث مدرسه نداریم چرا که الان در این شهرستان برخی از مدارس را به ادارات دیگر مانند نیروی انتظامی و فرمانداری واگذار کرده‌اند.
او با تاکید بر اینکه بفکر خرید زمین برای نیروی انتظامی و فرمانداری باشید تا خودشان، در زمین های خودشان ساخت و ساز کنند نه اینکه مدارس را تبدیل به پاسگاه کنند، اظهار داشت: دولت سیزدهم مطالبات و حقوق مردم شهرستان چرام را با صادر نکردن مجوزهای سد آبریز نداده است.
مُعترضین از وزیر کشور خواستند دولت سیزدهم مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ را صادر کند.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی هم به وزیر کشور گفت: در وزارت کشور، در مجلس، در جاهای مختلف و حتی در هلی کوپتر امروز به شما گفتم که آقایان، گاومیشان شادگان خوزستان را بر مردم ترجیح داده اند.
سیدمحمد موحد در اعتراض به صادر نشدن مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ از سوی دولت سیزدهم، اظهارداشت: والله قسم که صادر نشدن مجوزهای سد آبریز برای این حوزه انتخابیه، ظلم است.
وی گفت: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌ شود اما از سهم  ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به این شهرستان ها، یک قطره به کهگیلویه بزرگ تخصیص داده نشده است.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود به وحیدی وزیر کشور هم خاطرنشان کرد: آقای وزیر ، سال گذشته تمام دار و ندار مردم طسوج شهرستان چُرام را سیل بُرد و بارهای بار خواهش کردیم تا به خسارت دیدگان کمک شود اما از سال گذشته تاکنون ریالی به سیل زدگان کمک نشده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل امسال هم دوباره همین منطقه طسوج در سیلاب‌های تابستانی دچار خسارت های فراوانی شده و این مردم از اینکه نه از پارسال و نه از امسال هیچ خسارتی به آنان پرداخت نشده، نگرانند.
موحد با تاکید براینکه مردم شهرستان چُرام درآمدی ندارند، تاکید کرد که باید مجوزهای سد آبریز صادر تا کشاورزی و باغداری در این شهرستان رونق بگیرد و جوانان آنان دارای شغل شوند.
مُعترضین همچنین از نبود بیمارستان، غیرفعال بودن پروژه آبیاری 2 هزار هکتار از دشت‌های حومه غربی چُرام ( پروژه آبرسانی به دَمدره - بُردیان ) و پرداخت نشدن خسارات به سیل زدگان ناراحت بودند و از وزیر کشور خواستد به این مشکلات، پاسخ مناسب داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای وحیدی : مگر شما مسول توزیع اعتبار هستید. همچنین حرفی صحت ندارد که هزار میلیارد تومان به استان ما بدهید .چون بودجه بسته اند . هر چیزی قانئن دارد . شعار فایده ندارد.
محد مهدی
Iran, Islamic Republic of
استانار ضعیف است و آگاه به قوانین و برنامه های توسعه ای ندارد. برنامه خاصی برای استان از جمله بیکاری و فقر و محرومیت ندارد....
قادر
Iran, Islamic Republic of
استاندار عملکرد خوبی در ٍ سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نداشته همون منطقه گچسارانم خودش را هم کاری براش نکرد.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1