تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۵۱۹۳۳
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

دولت به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نگاه حفاظتی و حمایتی دارد / کشف ۳۷ هزار کیلوگرم زغال در استان / تولید ۳۴ تن شیرابه در اراضی ملی با مشارکت مردم

۴
۰
دولت به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نگاه حفاظتی و حمایتی دارد / کشف ۳۷ هزار کیلوگرم زغال در استان / تولید ۳۴ تن شیرابه در اراضی ملی با مشارکت مردم
کبنا ؛
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت مردمی سیزدهم به منابع طبیعی نگاه حفاظتی و حمایتی دارد و با توجه به سفرهای مدیران کشوری در این حوزه به استان و تخصیص های اعتباری اهمیت موضوع به خوبی نمایان است و در حوزه آب، خاک و آبخیزداری گام های موثری برداشته است.
به گزارش کبنا، سعید جاوید بخت اظهارداشت: عباسعلی نوبخت رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اولین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و نگاه ویژه ای به حوزه منابع طبیعی استان داشته است.
وی افزود: گستره فعالیت های منابع طبیعی در کشور و به تبع آن در استان بسیار است و فعالیت های متعددی را بر عهده دارند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزون بر ۸۶ درصد استان منابع طبیعی بوده و در استانی چهار فصل قرار گرفته ایم که زیبایی ها و ظرفیت هایش مرهون جنگل و منابع طبیعی است.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که ۵۶ درصد وسعت استان را تشکیل می دهد.
جاوید بخت تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ درصد جنگل های زاگرس و ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس را در اختیار دارد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت وجود ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس در استان جنگل بوده که حفظ آنها به نوعی عملیات آبخیزداری محسوب می شود.
وی ابراز داشت: عملیات آبخیزداری در دولت سیزدهم ویژه دیده شده است و برنامه ها و کارهای زیادی برای توسعه آن انجام گرفته و یا در حال انجام است.
جاوید بخت عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی در تمامی فصول سال در تلاش و تکاپو هستند به گونه ای که در فصل تابستان جلوگیری از آتش سوزی ها، پاییز مقابله با تخریب ها و تصرف ها، بهار بونه کنی گیاهان و دیگر موارد را بر عهده دارند.

دولت نگاه ویژه‌ای به جنگل های زاگرس دارد
دولت سیزدهم در راستای نگاه ویژه ای که برای صیانت از منابع جنگلی زاگرس دارد طرح توسعه جنگل های زاگرس به ریاست استانداران زاگرس نشین تعریف کرده  و منابع اعتباری در این زمینه دیده شده است.
به گفته جاوید بخت بمنظور صیانت از جنگل های بلوط در حوزه کهگیلویه و بویراحمد مرکز تحقیقات بلوط با توجه به سرانه بالای جنگل های بلوط در این  استان اجرایی می شود.
وی گفت : تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای مبارزه با آفات جنگل های کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده که امید است هر چه زودتر تخصیص یابند.
جاوید بخت ادامه داد: ۶ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت بلوط در استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون هزینه شده است و ۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار محلول پاشی عرصه های جنگلی انجام گرفته است.
امسال هم ۶۰۰ هکتار محلول پاشی شد که در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار در نواحی مختلف محلول پاشی انجام گرفته است.
او ادامه داد: ۳۵۰ هزار هکتار پایش جنگل های استان صورت گرفته که ۲۲۰ هزار هکتار ان در منطقه گرمسیری بوده است.

۲.۵ میلیون متر مکعب حجم عملیات آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد است
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۲.۵ میلیون متر مکعب مجموع حجم عملیات سازه های آبخیزداری استان شامل گابیون، سنگ سیمان و موارد دیگر است.
وی افزود: در یک سال اخیر افزون بر ۴۸ هزار متر مکعب در سطح ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار فعالیت آبخیزداری در عرصه های مختلف استان انجام شده است.
جاوید بخت تصریح کرد: عملیات آبخیزداری مزیت های بسیار دارد که شامل کنترل فرسایش، حفظ آب و خاک، افزایش عمر مفید سدها، بهبود معیشت مردم و غیره می شود.
وی ادامه داد: در سیلاب اخیر در استان ۲۵ سازه آبخیزداری سه میلیون متر مکعب سیلاب به صورت مستقیم را کنترل کردند و جلو بخشی از خسارات احتمالی را گرفت.

میزان آتش‌سوزی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرچه منابع و نیروهای انسانی این اداره کل محدود بوده اما اقدامات خوبی در خصوص مهار اتش سوزی ها امسال صورت گرفته است.
وی افزود: تاکنون ۱۱۶ هکتار از عرصه های طبیعی آتش سوزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۳۰۰ هکتار بوده کاهش چشمگیری داشته است.
جاوید بخت ابراز داشت: نسبت به توپوگرافی استان و شرایط منطقه تعداد نیروهای منابع طبیعی در عرصه های جنگلی محدود هستند با این حال در مهر آتش سوزی ها با مشارکت مردم و مسئولان موفق عمل کرده ایم.

۳۷ هزار کیلوگرم زغال در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حمل زغال به عنوان یک کالای قاچاق جرم محسوب می شود و در سال گذشته ۳۷ هزار کیلوگرم زغال در کهگیلویه و بویراحمد کشف شده است.
وی تاکید کرد: کشف این میزان زغال در استان جای نگرانی دارد و باید اقدامات مقابله ای بیشتری از جمله فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد.
جاوید بخت بیان کرد: این میزان زغال در گشت های مختلف در عرصه های منابع طبیعی استان به وسیله قرق بانان کشف و ضبط شده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۱۶۰ هکتار و امسال ۷۲ هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان آزاد و رفع تصرف شده است.

۳۴ تن شیرابه در اراضی ملی با مشارکت مردم تولید می شود
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه گیاهان دارویی در استان در دست اجراست و امسال ۳۴ تن شیرابه در اراضی ملی استان با مشارکت مردم تولید می شود. 
جاوید بخت تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در خصوص توسعه گیاهان دارویی مشارکتی در استان با مردم انجام شده است.
وی ابراز داشت: درامد حاصل از شیرابه گیاهان دارویی بسیار زیاد بوده و به صرفه اقتصادی است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه منابع طبیعی در استان مطالعه شده و آماده اجراست و همچنین ۵۰۰ هزار هکتار ظرفیت اجرای عملیات آبخیزداری را دارد.
وی ابراز داشت: با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از محل سفر ریاست جمهوری و متمم سفر اعتبارات خوبی به زودی به استان خواهد امد و شاهد تحول در حوزه منابع طبیعی خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به به عجب
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاه ویژه داشتند به جنگلها حال وروز درختان بلوط به این صورت نبود تا یکماه پیش که ای داد ای بیداد میگفتید که تمام درختان بلوط را کرم زده چطور شد الان به این نتیجه رسیدید که نگاه ویژه دارند به کدامین حرف شما باید دل بست
منابع
Iran, Islamic Republic of
منابع شعاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی درسال گذشته ۱۶۰هکتار خلع ید شد وامسال ۷۲هکتار باشد یعنی عملکرد نسبت به سال گذشته از شصت درصد هم پایین تر وضعیف تر میباشد
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1