تاریخ انتشار
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۵۱۸۳۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

فرماندار بویراحمد تکلیف بازار میوه را مشخص کرد؛ میدان میوه و تره‌بار یاسوج تنها مرجع قیمت‌گذاری / نرخ انواع میوه و تره‌بار در یاسوج تعیین شد

۴
۰
فرماندار بویراحمد تکلیف بازار میوه را مشخص کرد؛ میدان میوه و تره‌بار یاسوج تنها مرجع قیمت‌گذاری + جداول قیمت‌ها
کبنا ؛
نرخ اقلام میوه و تره‌بار توسط میدان میوه و تره‌بار یاسوج تعیین شد. به گفته فرماندار بویراحمد از این به بعد، قیمت مصوب میوه و تره‌بار تنها در میدان تره بار یاسوج تعیین می‌شود.
به گزارش کبنا، یاسوج برای سال‌ها از میدان میوه و تره‌بار محروم بود. تا اینکه به همت یک سرمایه‌گذار، این میدان در یاسوج راه‌اندازی شد. در این مسیر موانع بسیاری پیش روی میدان قرار داشت که برخی از آنها رفع و برخی دیگر همچنان ادامه دارند.
در نبود این میدان، مافیای میوه و تره‌بار در یاسوج شکل گرفته بود که اجازه راه‌اندازی میدان را نمی‌داد. اما به هر حال میدان راه‌اندازی شد و در حال حاضر به گفته مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد قیمت مصوب میوه و تره‌بار تنها در میدان تره بار یاسوج تعیین می شود. اما با این وجود بسیاری از خرده‌فروشان در یاسوج، میوه خود را نه از میدان یاسوج، بلکه از میدان شیراز تهیه می‌کنند.
این در حالی است که تنها مرجع نرخ‌گذاری میوه و تره‌بار در یاسوج از این به بعد، میدان میوه و تره‌بار یاسوج خواهد بود. اقلامی که خرده‌فروشان از این میدان تهیه می‌کنند را باید با حاشیه سودی بین 10 تا 30 درصد به دست مردم برسانند. اما بسیاری از خرده‌فروشان، با تهیه میوه و تره‌بار از شیراز، این اقلام را با قیمت بسیار بالاتری به دست مردم یاسوج می‌رسانند. به عنوان مثال پیازی که در میدان یاسوج به قیمت چهار هزار تومان به فروش می‌رسد، باید به قیمت 5200 تومان به فروش برسد. اما خرده‌فروشان همین پیاز را از میدان شیراز کیلویی 7 هزار تومان می‌خرد و کیلویی 12 هزار تومان به مردم می‌فروشد. چرا که سود بیشتری برای خرده‌فروش در بر دارد. بنابراین بازار میدان میوه و تره‌بار برای خرده‌فروشان بازار جذابی نیست. این در حالی است که در این وسط مردم برای هر کیلو پیاز باید حدود 6 هزار تومان بیشتر هزینه کنند.
به هر صورت در حال حاضر، میدان میوه و تره‌بار یاسوج تنها مرجع نرخ‌گذاری میوه در یاسوج است. در همین راستا نرخ انواع میوه و تره‌بار در یاسوج توسط این میدان تعیین شده است. قیمت انواع میوه و تره‌بار را در لیست زیر می‌توانید ببینید. گفتنی است نرخ همین اقلام در میدان شیراز نیز در ادامه آمده است که می‌توانید آنها را با هم مقایسه کنید تا تفاوت قیمت‌ها مشخص شوند.





نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پ وجهنم بی ؟؟!
بروید در مغازهای راهنمایی وسطح شهر یاسوج روبه روی شهرداری قدیم ببنید چطور مردم را سرکیسه میکنند
سیب گلاب ،۵۰ تومان
خربزه ۱۵
پیاز
هلو..
هویج..
خیر...
گوجه....
Iran, Islamic Republic of
این موضوع‌ ضمانت اجرا ندارد
تا تضمینی نباشد میوه فروشی ها ی شهر یاسوج‌ در محلات یاسوج باید مردم بدبخت را بسوزانند
ناشناس
United States
بگذارید بازار کار خودش رو بکند
اقتصاد دولتی رانت میاره و البته فساد
اهالی منصور اباد
Iran, Islamic Republic of
چرا چشمه های آب کشاورزی مردم رو به شخصی خاص واگزار شده ؟در روستای منصور اباد دشت روم
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1