تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۵۱۶۸۴
کبنانیوز به‌مناسبت هفته دولت با فرماندار بویراحمد گفت‌وگو کرد؛

کلنگ‌زنی و بهره‌برداری 106 پروژه در هفته دولت / وضعیت توپوگرافی بویراحمد عاملی در فرسایشی‌شدن پروژه‌ها / مدیر جهادی در وسط میدان است

۶
۰
کلنگ‌زنی و بهره‌برداری 106 پروژه در هفته دولت / وضعیت توپوگرافی بویراحمد عاملی در فرسایشی‌شدن پروژه‌ها / مدیر جهادی در وسط میدان است
کبنا ؛
شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه توضیحاتی در مورد پروژه‌های این شهرستان و برخی مسائل دیگر در بویراحمد پرداخت.
فرماندار بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر گفت: رسانه جایگاه بسیار بالایی در جمهوری اسلامی دارد. اگر رسانه‌ها نبودند،  بسیاری از کارهای انقلاب یا بر زمین می‌ماند و یا تبیین نمی‌شد. جهاد تبیینی که حضرت آقا فرمودند بخش قابل توجهی از آن در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به مردم بود.
وی گفت: اگر رسانه نباشد بسیاری از اطلاعات یا رد و بدل نمی‌شوند و یا ناقص رد و بدل می‌شوند و در این وسط هم مردم و هم نظام ضربه می‌خورند. اگر رسانه نبود حتی آموزه‌های دینی هم در دوره‌های مختلف تاریخی انتقال پیدا نمی‌کرد. چرا که در بسیاری از دوره‌ها برخی به دنبال این بودند که پیام حق به نسل‌های بعدی منتقل نشود. به همین جهت رسانه در جهاد تبیین نقش بسیار بزرگی را بر عهده دارد.
مهدوی اظهار داشت: رسانه در یک نظام ارزشی مسئولیت مضاعفی دارد. ما نباید مثل رسانه‌های زرد برای تبلیغ از هر خبری استفاده کنیم. رسانه‌های زرد را مردم هم یک رسانه مطلوب نمی‌دانند. سرعت، دقت و صحت رسانه هر سه باید در کنار هم باشند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به هفته دولت گفت: در این هفته بخش قابل توجهی از خدمات دولت به نحوی بیان می‌شود و رساندن این خدمات به مردم کاری ارزشی است.
مهدوی مطلق اظهار داشت: هم‌اکنون بالغ بر 106 پروژه داریم که در هفته دولت بخشی از آنها به بهره‌برداری می‌رسند و بخشی دیگر شروع می‌شوند.

کل اعتباری که برای هر دو گروهِ پروژه‌ها در نظر گرفته شده، نزدیک به 800 میلیارد تومان است. 379 میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاحی هزینه شده و بالغ بر 416 میلیارد تومان برای پروژه‌های کلنگ‌زنی در نظر گرفته شده است.
بخشی از پروژه ‌ای افتتاحی مربوط به سنوات قبل است. اولویت ما بر پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است. چون هر پروژه وقتی فرسایشی شود هم به ماهیت آن ضربه زده می‌شود و هم دولت و مردم متضرر می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌ها گفت: در فناوری اطلاعات مشکلاتی داشتیم. در جاهایی مثل کاکان برای اولین بار فیبر نوری رفته است و در جاهایی نیز برای اولین بار اینترنت رفته است. در این حوزه ما جهش خوبی داشته ایم.
بخشی را در پروژه‌ها را هم در حوزه آب و فاضلاب داشته‌ایم؛ ما با مسأله تنش آبی روبرو هستیم و بیبشترین تنش را در همین شهر یاسوج داریم که از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اصلاح شبکه آب و افزایش مخزن در نظر گرفته‌ایم.
بخشی از پروژه ها هم در حوزه آب و فاضلاب داشته ایم که متناسب با نقاط بحرانی‌تر بوده است. بخشی از آن انجام شده و بخشی هم شروع می‌شود.
پروژه دیگرمان در حوزه جهاد کشاورزی و آبیاری کشاورزی است؛ چرا که بویراحمد ظرفیت بسیاری در این زمینه دارد.
بخش‌ دیگر هم در حوزه نوسازی مدارس است که در آن هم مشکل داشته‌ایم. در حوزه هایی مثل بنیاد مسکن، برق، راه روستایی و حوزه علوم پزشکی، هم پروژه‌هایی داریم.

وی در ادامه گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها که ما در حال حاضر به آنها رسیده‌ایم را اغلب استان‌ها از سال‌ها قبل داشته‌اند. به همین خاطر است که ما نتوانسته‌ایم هم‌اکنون به آن سطح از توسعه که در برخی دیگر از استانها وجود دارد برسیم. بنابراین طبیعی است اگر ما بخواهیم با استان‌های دیگر خود را مقایسه کنیم، این فاصله خیلی زیاد است.
وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی این استان اظهار داشت: پروژه بزرگ پاتاوه دهدشت را ببینید چند سال طول کشیده است. بخش زیادی از فرسایشی شدن پروژه‌ها را باید در قالب وضعیت توپوگرافی استان فهمید. به طوری که در پیشرفت پروژه خیلی مؤثر است؛ چرا که این ناهمواری‌ها پروژه‌ها را به تأخیر می‌اندازند. بخشی از این طول کشیدن‌ها را هم باید به پای این زیرساخت‌ها بگذاریم.
فرماندار بویراحمد اظهار داشت: در بعضی جاها مدیر باید وسط میدان باشد. در فرهنگ جهادی بر این نکته تأکید می‌شود که اگر مدیر در وسط میدان و جلودار باشد، سرعت کار بیشتر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Romania
ای کاش به‌ جاي شعر و شاعری و تبلیغات و البته سیاه نمایی يه تغییر جزئی می دیدیم
میرزا
Iran, Islamic Republic of
خدایا نماینده وفرماندار لودابی هستند آیا جاده دره سرد لوداب تا کی باید بی صاحب باشد وکسی هیچ توجهی نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روزی فکر می کردیم برخی ها برای خدا و انقلاب کار می کنند
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
خدایا...
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین فرماندار تاریخ بویراحمد تو همون پادگان میموند جناب سرهنگ کارایی بیشتری داشت
لوداب
Iran, Islamic Republic of
فقط شعار خالی، فعلا طرح های دولت قبل را افتتاح کنید.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1