تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۵۱۵۳۳
در پی سفر نیم‌روزه معاون پشتیبانی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد؛

اقتصاد بیمار کهگیلویه و بویراحمد با بازدیدهای فرمایشی درمان نمی‌شود / آقای واعظی‌زاده مطالباتت از معاون وزیر کار چه بود؟

۷
۳
اقتصاد بیمار کهگیلویه و بویراحمد با بازدیدهای فرمایشی درمان نمی‌شود / آقای واعظی‌زاده مطالباتت از معاون وزیر کار چه بود؟
کبنا ؛
سفر نیم‌روزه معاون پشتیبانی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد محدود به یک جلسه، یک دیدار و یک بازدید شد. این در حالی است که نرخ تورم، افزایش بیکاری، موانع سرمایه‌گذاری و کسب و کار و حواشی موجود در اداره کار کهگیلویه و بویراحمد، از مهمترین مسائلی بود که باید در طی این سفر مورد توجه قرار می‌گرفت. 
به گزارش کبنا، با شروع به کار دولت سیزدهم، سفرهای مسئولین کشوری به ویژه رئیس جمهور، با شدت بیشتری نسبت به دولت قبل پیگیری شد. سفر مسئولین به استان‌های مختلف فی‌نفسه امری مطلوب و پسندیده است. رئیس جمهور نیز با علم به مزایای چنین سفرهایی، از همان روزهای نخست ریاست جمهوری، این سفرها را کلید زد و بارها در میان اقشار مختلف مردم حاضر و شده و به دغدغه‌های آنها گوش داده است.
ادامه چنین رویه‌هایی فی‌نفسه مطلوب و پسندیده است. اما گاهاً برخی از سفرهای مدیران میانی به استان‌ها به نظر می‌رسد صوری و فرمایشی بوده و دستاورد چندانی در پی ندارد. بعدازظهرِ دیروز (27 تیرماه 1401) بعد از پایان ساعت کار اداری، معاون پشتیبانی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و امروز صبح نیز با پرواز از استان خارج شد.
گفته می‌شود برنامه معاون پشتیبانی وزیر کار در سفر به کهگیلویه و بویراحمد تنها محدود به حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت کار در استان، دیدار با استاندار و بازدید از مجتمع ورزشی کارگران بوده است.
این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که از نرخ بالای بیکاری به شدت رنج می‌برد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده نرخ بیکاری استان در سال 1400 نسبت به سال 1399 رشد قابل توجهی داشته است. از سوی دیگر، افزایش تورم، مشکلات مربوط به تعاونی‌ها، موانع مربوط به سرمایه‌گذاری در استان، حواشی موجود در خودِ اداره کار، آسیب‌های وارد شده ناشی از سیل به برخی از کسب و کارها، مشکلات حوزه تسهیلات و بسیاری دیگر از مسائل ریز و درشت حوزه کار همگی مسکوت باقی مانده و به سادگی از کنار آنها عبور شده است.
در حالی که انتظار عمومی از چنین سفرهایی اتفاقاً پیگیری همین مواردی است که اجمالاً به برخی از آنها اشاره شد. از سوی دیگر، انتظار می‌رفت معاون پشتیبانی در بین مردم، فعالین اقتصادی و کارآفرینان استان حضور پیدا می‌کرد و با رصد موانع موجود در پی چاره‌ای برای رفع و تسهیل آنها برمی‌آمد.
مهمتر از همه انفعالی است که از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود. از واعظی‌زاده انتظار می‌رفت مصوباتی که مربوط به دولت قبل بود را در پی این بازدید به گوش معاون پشتیبانی می‌رساند. 
گفتنی است در دولت قبل، معاون پشتیبانی به همراه هیأت بزرگی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، اما بسیاری از آنها نیمه‌کاره رها شدند و دیگر در مدیریت جدید گویی به فراموشی سپرده شده‌اند. راه‌اندازی مرکز شکار تفریحی گردشگری در استان و پیگیری پروژه معطل اعتبار مانده سیسخت، از جمله مواردی بود که حتماً باید از سوی مدیرکل به گوش معاون وزیر رسانده می‌شد. اما گویا تمامی تلاش‌های مدیران دولت پیشین باید مسکوت گذاشته شوند. این در حالی است که در سطح کشوری، می‌بینیم برجام را که مربوط به دولت قبل است در دولت جدید نیز پیگیری می‌کنند.
از این‌رو بیم آن می‌رود که چنین سفرهایی بیش از آنکه دستاورد ملموسی برای کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند، محدود به خوش‌وبش و دورهمی عده‌ای می‌شوند و همچنان مشکلات اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بر گرده‌ی این مردم سنگینی کنند. چرا که کهگیلویه و بویراحمد بیش از آنکه به چنین بازدیدهایی نیاز داشته باشد، نیازمند طرح و برنامه اصولی متناسب با شرایط خاص خودش است، نه اینکه صرفاً به بازدیدی یک روزه بسنده و سپس به عنوان رزومه ثبت شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
واعظی به کلی این اداره کل را به گل نشاند
Iran, Islamic Republic of
درود اخ وبخت این استان
برنو
Iran, Islamic Republic of
سفر قبلی آقای پناه یک شانتاژبود و هیچ خروجی نداشت کدام ماده ۵۶ اجرایی شد همه بدون مطالعه و مجوز بودند .
Romania
متاسفانه مسئولین استانی فقط خودی نشون میدن وحل مشکلات شخصی وفامیلیشون براشون کفایت میکنه البته ازاینا انتظاربیشتری هم نمیره
مائده
Iran, Islamic Republic of
فقط یه عده آدم بی سواد رو دور خودش جمع کرده
عماد
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف اداره کلی که یه آدم کار نابلد . معاون اشتغالش باشه بایستی فاتحه آن را خواند و نباید انتظار تحول در حوزه کار را با لین شرایط داشت.
منفعل
Iran, Islamic Republic of
مدیری که خودش و معاونینش کار ابتدایی با کامپیوتر را هم بلد نیستند .
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1