تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۵۱۲۴۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 11 هزار نفر درگیر سیلاب / تنها استانی هستیم که داروخانه هلال احمر ندارد / توضیحات فلاحی‌دوست در باره چادرهای هلال احمر

۱
امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 11 هزار نفر درگیر سیلاب / تنها استانی هستیم که داروخانه هلال احمر ندارد / توضیحات فلاحی‌دوست در باره چادرهای هلال احمر
کبنا ؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: در سیل اخیر به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.
به گزارش کبنا از یاسوج، کاظم فلاحی دوست مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر روز چهارشنبه (۱۹ مردادماه ۱۴۰۱) ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری‌های امام حسین (ع) گفت: از ششم مردادماه زمانی که بارش‌های سیل‌آسا در سطح کشوری شروع شد، استان ما بیشترین میزان بارش‌ها در سطح کشور را داشت.
وی گفت: جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد که عضوی از ستاد بحران است، شامل ۸ شعبه در سطح استان و ۱۰ پایگاه امداد جاده‌ای با ۲۹ تیم امدادی قبل از وقوع سیل در آماده باش کامل بودند، و در زمان وقوع سیل شروع به امدادرسانی کردند.
فلاحی دوست اظهار کرد: به ۳۸۰۰ خانوار  شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر امدادرسانی صورت گرفت، بیشتر از ۱۰۰۰ تخته پتو، ۱۲ کیلوگرم نایلون، و حدود ۴ هزار بسته مواد غذایی توزیع شد.
امدادرسانی به دورترین نقاط با چهارپایان
وی گفت: کمترین نقطه عشایری در استان وجود دارد که امدادگران به همراه ستاد اجرایی و سپاه در آنجا حضور نیافته باشند. نقطه‌ای نبوده که تحت تأثیر سیل قرار نگرفته باشد و همکاران ما حتی در جا‌هایی که راه‌ها تخریب شده بودند با چهارپایان در آنجا حضور یافتند و سرویس دهی داشتند.
فلاحی دوست بیان کرد: امروز در حوزه چرام نیز خدمات دهی جمعیت هلال احمر در حال انجام است، روز گذشته در منطقه پهنوک بهمئی حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که اولین استاندار از استان در این منطقه حضور پیدا کرده است. بچه‌های امدادگر به اهالی این منطقه امدادرسانی کردند و بسته‌های غذایی توزیع شد.
لزوم برنامه‌ریزی برای حل معضل حمل و نقل تجهیزات هلال احمر
فلاحی دوست با بیان اینکه استان ما از نظر وضعیت حمل و نقل ریلی در مضیقه است، گفت: وقتی وضعیت بحرانی پیش آمد باید یک سری تجهیزات از تهران منتقل می‌کردیم، از سپاه پاسداران تقاضا کردیم، سردار خرمدل دستور دادند از تهران ۷ کامیون در اختیار ما گذاشتند و وسایلمان را انتقال دادیم، همچنین سردار حکمتیان روز گذشته قول دادند که ماشین‌های دیگری در اختیار ما بگذارند که از کرمان و دیگر استان‌های معین، وسایلی را انتقال دهند که تشکر از هر دو بزرگوار داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این یکی از معضلاتی است که در بحث بحران‌ها شناسایی کرده‌ایم. چون انبار‌های ما وسایل و تجهیزات کامل را ندارند و باید وسایل از تهران یا استان‌های دیگر انتقال پیدا کند، لازم است که در ستاد بحران برنامه‌ریزی صورت بگیرد و امدادرسانی در زمان بحران تسهیل شود.
چادر برای مواقع بحرانی است
فلاحی دوست گفت: خدمت عشایر عزیز توصیه‌ای داریم، چادر دستورالعمل‌های خاصی دارد، اینطور نیست که با یک ریزش باران بتوانیم چادر توزیع کنیم. ۱۲ هزار جامعه عشایری در سطح استان داریم، اگر بخواهیم چادر توزیع کنیم، حتی امکانات جمعیت هلال احمر کشور نیز جوابگو نخواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما نتوانستیم چادر در اختیار این عزیزان قرار دهیم، چادر برای شرایط بحرانی و زمین لرزه است که خانه‌ای ویران شود، در این زمان‌ها خدای نکرده اگر پیش بیاید در خدمت هموطنان خود هستیم. از هم استانی‌های عزیز خواهش دارم که برای چادر مراجعه نکنند. اگر مشکل خاصی پیش آمده باشد که قابلیت اسکان وجود نداشته باشد، امدادگران ما حضور پیدا می‌کنند، شرایط را بررسی می‌کنند، اگر نیاز به چادر باشد، داده می‌شود.
تنها استانی هستیم که داروخانه هلال احمر ندارد
فلاحی دوست بیان کرد: چند برنامه مهم در دستور کار داریم. اول آنکه تنها استانی هستیم که داروخانه هلال احمر را نداریم، مردم استان ما برای تهیه دارو‌های خاص به زحمت می‌افتند، هزینه‌هایی را متقبل می‌شوند و به استان‌های همجوار برای دارو ‌می‌روند.
وی اظهار کرد: آقای نامدار معاونت درمان هلال احمر کشور در جلسه معارفه حضور داشتند قول دادند که داروخانه هلال احمر راه‌اندازی شود. مکاتبات را انجام داده‌ایم و پیگیر هستیم.
لزوم توجه استاندار به مجهز کردن ساختمان مدیریت هلال احمر
فلاخی دوست گفت: ساختمان هفت طبقه‌ای سر چهاراه هلال احمر وجود دارد که از استاندار محترم تقاضا داریم از متمم سفر رئیس جمهوری اعتباری را بگذارند، چون ساختمان امدادی باید یکی از مجهزترین و مستحکم‌ترین ساختمانی باشد که اگر اشکالی پیش آمد، مدیریت امداد دچار اشکال نشود. ساختمانی که در اختیار ما است ساختمانی قدیمی است که پس از این باید به عنوان کلینیک تخصصی پزشکان در نظر بگیریم که هم منبع درآمدی برای هلال احمر باشد و هم به مردم خدمات‌رسانی کند.
وی گفت: چند شعبه و پایگاه دیگر در سطح استان داریم که باید در فرصت‌های آتی بررسی شوند و به بهره‌برداری برسند.
اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش در بحث بحران
فلاحی دوست اظهار کرد: با کمک رسانه‌های استان باید تلاش کنیم سطح اموزش را در بصورت همگانی در استان تقویت کنیم، اطلاع‌رسانی‌هایی که پیش از وقوع سیل انجام شد، نشان داد که اموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش بالایی را در آماده‌سازی مردم در وقوع بحران داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1